ΕΛΛΑΔΑ

Σχολεία | Αλλάζουν τα πρωτόκολλα – Αυξημένο testing και μάσκα παντού

Δεν νοείται να διακόπτεται η δια ζώσης εκπαίδευση, τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως – Τι αλλάζει από τη νέα σχολική χρονιά –  Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία

Δεν νοείται να διακόπτεται η δια ζώσης εκπαίδευση και γι’ αυτό το λόγο τα πρωτόκολλα στα σχολεία θα αλλάξουν από τη νέα σχολική χρονιά, τόνισε σήμερα στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σημειώνοντας ότι πλέον το οικογενειακό περιβάλλον των παιδιών είναι εμβολιασμένο.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Όπως ανέφερε η κυβέρνηση συζητά το θέμα με την επιτροπή των ειδικών και τις επόμενες ήμερες θα υπάρξουν ανακοινώσεις.

«Φεύγουμε από την λογική του κλεισίματος τμήματος και πάμε σε αυξημένο testing και περισσότερα εργαστηριακά τεστ και μάσκα παντού πλην της γυμναστικής», σημείωσε η κ. Κεραμέως.

swell adv 2021

Ανέφερε ότι απολυτή προτεραιότητα αποτελεί να λειτουργήσουν δια ζωσης όλες οι εκπαιδευτικές δομές.

kingeight 2021a detorakis adv jul2021< bakaliko lagos

Σημείωσε ότι περίπου το 80% των εκπαιδευτικών έχει εμβολιαστεί και αν προστεθεί ένα ποσοστό 10% που έχει νοσήσει, απομένει ένα 10% που δεν έχει εμβολιαστεί.

Ο ρόλος του σχολείου στη διασπορά

Στο μεταξύ, ανακοινώθηκε η πρόσφατη αναφορά του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων αναφορικά με την πανδημία COVID-19 στα παιδιά και τον ρόλο των σχολείων στη διασπορά του ιού.

H βιβλιογραφία ανασκοπείται από τους Καθηγητές της Ιατρικής του ΕΚΠΑ Δημήτριο Παρασκευή (Αναπληρωτής Καθηγητής Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής) και Θάνο Δημόπουλο (Πρύτανης ΕΚΠΑ).

Τα κύρια σημεία παρουσιάζονται παρακάτω:

  • Έχει αναφερθεί αυξημένη μολυσματικότητα για όλα τα μεταλλαγμένα στελέχη ειδικoύ ενδιαφέροντος (VOCs) και ειδικά για το στέλεχος Δέλτα σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Σε γεωγραφικές περιοχές με αυξημένη εμβολιαστική κάλυψη σε ενήλικες, αν η εμβολιαστική κάλυψη στα παιδιά είναι μικρή, αναμένεται τους προσεχείς μήνες να παρατηρηθούν όλο και μεγαλύτερα ποσοστά μολύνσεων SARS-CoV-2 σε παιδιά.
  • Η πλειοψηφία των μελετών στις οποίες βασίζεται η παρούσα έκθεση πραγματοποιήθηκαν πριν από την εμφάνιση και ευρεία διασπορά του στελέχους Δέλτα. Αυτό το δεδομένο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά την ερμηνεία των αποτελεσμάτων της αναφοράς.
  • Τα παιδιά όλων των ηλικιών μπορούν να μολυνθούν και να μεταδώσουν τον ιό. Τα παιδιά μικρότερης ηλικίας μεταδίδουν δυσκολότερα σε σχέση με μεγαλύτερα παιδιά και ενήλικες. Η πρόσφατη αύξηση του ποσοστού κρουσμάτων στα παιδιά πιθανόν αντιπροσωπεύει αυξημένο αριθμό κρουσμάτων με ήπια νόσο. Τα παιδιά ηλικίας 1-18 ετών έχουν πολύ χαμηλότερα ποσοστά νοσηλείας, σοβαρής νόσου που απαιτεί εντατική θεραπεία καθώς και κίνδυνο για θάνατο από όλες τις άλλες ηλικιακές ομάδες. Το ακριβές φορτίο νοσηρότητας καθώς και οι μακροπρόθεσμες συνέπειες του COVID-19 στον παιδιατρικό πληθυσμό δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί και αποτελεί προτεραιότητα για περαιτέρω έρευνα.
  • Αποτελεί κοινή πεποίθηση ότι το κλείσιμο των σχολείων για τον έλεγχο της πανδημίας του COVID-19 πρέπει να χρησιμοποιείται ως ύστατη λύση. Οι αρνητικές συνέπειες του προληπτικού κλεισίματος των σχολείων είναι πολλαπλές στα παιδιά και την κοινωνία γενικότερα, και πιθανόν τα μειονεκτήματα υπερτερούν του πιθανού οφέλους. Δεδομένου του αυξημένου κινδύνου διασποράς μεταξύ των μη εμβολιασμένων παιδιών, είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρχει αυξημένη επιτήρηση στο σχολικό περιβάλλον για τη σχολική χρονιά 2021/2022.
  • Δεδομένης της αυξημένης κυκλοφορίας μεταλλαγμένων στελεχών συμπεριλαμβανομένου του Δέλτα, συνδυασμοί μη φαρμακευτικών παρεμβάσεων (NPI) όπως η τήρηση της φυσικής απόστασης, και άλλων προληπτικών μέτρων που μειώνουν τον κίνδυνο μετάδοσης θα εξακολουθήσουν να είναι σημαντικά για την πρόληψη της μετάδοσης στο σχολικό περιβάλλον. Τα μέτρα θα πρέπει να προσαρμόζονται ανάλογα με τα επίπεδα μετάδοσης του SARS-CoV-2 στην κοινότητα, στο περιβάλλον των εκπαιδευτικών μονάδων καθώς και ανά ηλικιακή ομάδα. Η εφαρμογή των μέτρων θα πρέπει να λαμβάνει μέριμνα για να παρέχει στα παιδιά ένα βέλτιστο μαθησιακό και κοινωνικό περιβάλλον, μειώνοντας παράλληλα τον κίνδυνο μετάδοσης.
  • Οι στρατηγικές διαγνωστικού ελέγχου στο εκπαιδευτικό περιβάλλον να στοχεύουν στην έγκαιρη ταυτοποίηση των περιστατικών ώστε να διασφαλιστεί η απομόνωση τους, ο εντοπισμός και η καραντίνα των επαφών τους. Όταν εντοπίζονται κρούσματα, θα πρέπει να ενημερώνεται το σχολείο για να πραγματοποιείται ιχνηλάτηση επαφών σύμφωνα με τις ισχύουσες κατευθυντήριες οδηγίες, έλεγχος των επαφών υψηλού κινδύνου με χρήση διαδικασιών ταχείας διάγνωσης.
  • Παρότι το κλείσιμο των σχολείων αποτελεί μέτρο ύστατης ανάγκης μπορεί να συμβάλει στη μείωση του SARS-CoV-2, αλλά σαν μέτρο από μόνο του είναι τους ανεπαρκές για να αποτρέψει τη διασπορά του COVID-19 στην κοινότητα απουσία άλλων παρεμβάσεων όπως η επέκταση της εμβολιαστικής κάλυψης ή η εφαρμογή μη φαρμακευτικών παρεμβάσεων. Η αποτελεσματικότητα του κλεισίματος των σχολείων φαίνεται να ήταν μειωμένη στο δεύτερο πανδημικό κύμα σε σύγκριση με το πρώτο, πιθανόν και λόγω των καλύτερων μέτρων υγιεινής στο σχολικό περιβάλλον.










Σχετικά άρθρα

Back to top button