Δευτέρα, 17 Μαΐ 21
box cafe αδω 2021
ΑρχικήCNA ΘΕΜΑΑγιος Νικόλαος | Η μελέτη της ανάπλασης τμημάτων και του πάρκου της...

Αγιος Νικόλαος | Η μελέτη της ανάπλασης τμημάτων και του πάρκου της οδού Πλαστήρα | Photos

kokolakis adv 2021 3
cosmos adv 2021
al dente
drop adv2020
kingeight 2021a

Η παρούσα μελέτη αφορά την ανάπλαση τμημάτων της οδού Ν. Πλαστήρα και του πάρκου που βρίσκεται πλησίον αυτής και πάνω από τη λίμνη, και τμημάτων των οδών Σολωμού, και Φιλελλήνων  της πόλης του  Αγίου Νικολάου, που αποσκοπούν αφενός στην αισθητική αναβάθμιση των συγκεκριμένων οδών και του πάρκου και αφετέρου στην βελτίωση της ασφάλειας και της ποιότητας της ζωής των μόνιμων κατοίκων της περιοχής, αλλά και των πολλών επισκεπτών που διέρχονται από εκεί.

 Πιο συγκεκριμένα οι προτεινόμενες επεμβάσεις αφορούν :

mechanical adv 2021

α) Την  οδό Σολωμού από τη συμβολή της με την οδό Βιτσέντζου Κορντάρου έως τη συμβολή της με την  οδό  Ν. Πλαστήρα, μήκους  50,00μ  (Κατάταξη ΕV, σύμφωνα με το τεύχος 4 των ΟΜΟΕ «Κύριες Αστικές Οδοί», εφόσον είναι τοπική οδός εντός σχεδίου με κύριο χαρακτηριστικό την παραμονή)

apostolakis adv 2

β) Την οδό Ν. Πλαστήρα από τη συμβολή της με την οδό Σολομού , έως τη συμβολή της με την οδό Ρ. Κούνδουρου, μήκους  210,00μ. και (Κατάταξη ΔV, σύμφωνα με το τεύχος 4 των ΟΜΟΕ «Κύριες Αστικές Οδοί», εφόσον είναι τοπική οδός εντός σχεδίου με κύριο χαρακτηριστικό την πρόσβαση)

γ) Την οδό Φιλελλήνων από τη συμβολή της με την οδό Γαβριήλ, έως τη συμβολή της με την οδό Αρκαδίου, μήκους  20,00μ (Κατάταξη ΕV, σύμφωνα με το τεύχος 4 των ΟΜΟΕ «Κύριες Αστικές Οδοί», εφόσον είναι τοπική οδός εντός σχεδίου με κύριο χαρακτηριστικό την παραμονή)

Επίσης σε όλες τις κάθετες οδούς που συμβάλουν στα παραπάνω τμήματα οδών, θα γίνει προσαρμογή των υφιστάμενων πεζοδρομίων με τα νέα

δ) Το πάρκο που βρίσκεται πλησίον της οδού ν. Πλαστήρα και πάνω από τη λίμνη.

Υφιστάμενη κατάσταση

α. Η οδός  Ν. Πλαστήρα είναι μονόδρομος με κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων  από την  οδό Κνωσού προς τη πλατεία Ελ. Βενιζέλου. Στο τμήμα της οδού  Ν. Πλαστήρα  από τη συμβολή του με την οδό Διονυσίου  Σολωμού  μέχρι  τη  συμβολή του στην  οδό Φιλελλήνων επιτρέπεται η στάση και η στάθμευση και από τις δύο πλευρές. Στο υπόλοιπο τμήμα μέχρι τη συμβολή του με την  οδό 28ης  Οκτωβρίου επιτρέπεται η στάση  και η  στάθμευση μόνο από την αριστερή πλευρά. Το μέσο πλάτος του  οδοστρώματος   είναι  5,00μ  έως 5,65μ, και σημειακά 7,30μ και 11,85μ στις εσοχές προς την πλευρά της λίμνης. Το πλάτος  του πεζοδρομίου από δεξιά κυμαίνεται από 1,40μ έως 2,10μ, και από αριστερά  από 0,80 έως 1,70μ, και δεν διαθέτουν λωρίδα όδευσης τυφλών. Απαγορεύεται η δεξιά στροφή  προς την οδό Θέμιδος, και αριστερά προς την οδό 28ης Οκτωβρίου η  οποία  είναι πεζόδρομος.

β. Η οδός Σολομού είναι μονόδρομος έχει πλάτος οδοστρώματος 5,50μ έως 6,00μ και σημειακά είναι 7,25μ. Επιτρέπεται η στάση και η στάθμευση και από τις δύο πλευρές Το πλάτος  του πεζοδρομίου από δεξιά είναι  0,55μ  έως 0,65μ, και δεν διαθέτει λωρίδα όδευσης τυφλών.  Αριστερά δεν υπάρχει πεζοδρόμιο.

γ. Η οδός Φιλελλήνων από τη συμβολή της με την οδό με την οδό Αρκαδίου έως τη συμβολή της με την οδό Ν. Πλαστήρα είναι μονόδρομος με κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων προς την οδό Ν. Πλαστήρα. Έχει πλάτος  οδοστρώματος  5,50μ έως  5,70μ. Το πλάτος  του πεζοδρομίου από δεξιά είναι 1,35μ, και από αριστερά  2,30 μ. Επιτρέπεται η στάθμευση στη δεξιά πλευρά κατά τη φορά κίνησης.

δ. Η οδός Φιλελλήνων από τη συμβολή της με την οδό Γαβριήλ έως τη συμβολή της με την οδό Αρκαδίου  είναι μονόδρομος με κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων προς την οδό Ν. Πλαστήρα. Έχει πλάτος  οδοστρώματος  5,70μ. Το πλάτος  του πεζοδρομίου από δεξιά είναι 1,10μ, και από αριστερά  2,25μ. Επιτρέπεται η στάθμευση στη δεξιά πλευρά κατά τη φορά κίνησης

Προτεινόμενη κατάσταση.

  1. Οδός Ν. Πλαστήρα

α. Πλάτος οδοστρώματος .

Μείωση του πλάτους του οδοστρώματος στα 3,50μ, ώστε να επιτευχθεί  η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, έτσι ώστε να γίνεται με ασφάλεια η κίνηση  πεζών και ΑμεΑ  μέσω αυτών. Επίσης η τελική στάθμη της οδού θα  υποβιβαστεί κατά 0,05μ. σε σχέση με την υφιστάμενη στάθμη της οδού, έτσι ώστε να γίνει εφικτή και η αντίστοιχη μείωση της τελικής στάθμης των πεζοδρομίων,  ώστε να μην υπάρχει ο κίνδυνος εισροής ομβρίων υδάτων από τα πεζοδρόμια προς τις εισόδους των οικιών ή των καταστημάτων της οδού. Η μείωση της στάθμης της οδού Ν. Πλαστήρα, θα γίνει σταδιακά, μεταξύ των δύο τμημάτων της οδού Σολομού που βρίσκονται εκατέρωθεν της εν λόγω οδού. Ο υποβιβασμός των 0,05μ, θα συνεχίσει έως την οδό 28η Οκτωβρίου, και θα «σβήσει» στην οδό Ρ. Κούνδουρου.

β. Πεζοδρόμια.

Το πλάτος των πεζοδρομίων από τη δεξιά πλευρά ( κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων ), θα κυμαίνεται από 2.05μ κοντά στην συμβολή της με την οδό Σολομού , έως 2,20μ κοντά στην συμβολή της με την οδό Ρούσσου Κούνδουρου, και σημειακά θα φτάνει τα 3,00μ. Επίσης σε όλη τη δεξιά πλευρά έχει τοποθετηθεί λωρίδα τυφλών ( κίτρινο χρώμα στο σχέδιο). Σε όλες τις συμβολές των πεζοδρομίων με τις  κάθετες οδούς καθώς και στα σημεία των διαβάσεων πεζών, θα κατασκευαστούν ράμπες ΑΜΕΑ σε μορφή σκάφης, ελάχιστου πλάτους 1,50μ.

Στην αριστερή πλευρά κατασκευάζεται όπου είναι δυνατόν λωρίδα τυφλών, διότι σε κάποια σημεία λόγω τις μεγάλης  κλίσης της οδού θα κατασκευαστούν σκαλοπάτια, με μέγιστο ύψος ρίχτυ, 0,15μ. Το πλάτος των πεζοδρομίων, θα κυμαίνεται από 2.30μ κοντά στην  συμβολή της με την οδό Σολομού, έως 2,00μ κοντά στην  συμβολή της με την οδό Ρούσσου Κούνδουρου, και σημειακά περιορίζεται σε πλάτος 1,50μ.

Παραμένει  μονόδρομος με την ίδια φορά κίνησης .

Η στάθμευση θα επιτρέπεται μόνο στις κατάλληλα διαμορφωμένες εσοχές του οδοστρώματος.

Η τελική επιφάνεια των πεζοδρομίων θα υποβιβαστεί κατά 0,05μ. σε σχέση με την υφιστάμενη στάθμη,  θα καλύπτεται από πλάκα πεζοδρομίου αντιολισθηρή βοτσαλωτή ( η επιλογή της πλάκας θα γίνει σε συνεννόηση με τη Διεύθυνση Μελετών) και θα υπερβαίνει τη στάθμη της οδού κατά  0,10μ, έτσι ώστε να είναι  δυνατή η κατασκευή των ραμπών ( σκαφών ) με την απαιτούμενη κλίση.

Όσον αφορά τη φύτευση, τα υφιστάμενα δέντρα θα μεταφυτευτούν σε χώρο που θα υποδειχθεί από τη Διεύθυνση  Μελετών, και θα φυτευτούν στα πεζοδρόμια νέα δέντρα, «Μουριές» ,σε θέσεις εκτός του πλάτους των 1,50μ. της ελεύθερης ζώνης κίνησης των πεζών.

Οι υφιστάμενες υδρορροές των κατοικιών, θα επεκταθούν κάτω από τα νέα πεζοδρόμια, έτσι ώστε τα όμβρια ύδατα να απορρέουν στο οδόστρωμα. Στα σημεία συμβολής των κατακόρυφων υδρορροών με τα πεζοδρόμια, θα κατασκευαστούν νέα φρεάτια επισκέψεως, για να είναι δυνατός ο έλεγχος των υδρορροών που θα τοποθετηθούν κάτω από τα πεζοδρόμια.

γ. Εσοχές  

Προτείνεται η κατασκευή  εσοχών στο οδόστρωμα , σε επιλεγμένα σημεία για τη στάθμευση οχημάτων πλάτους 2,00μ,  και για τη στάθμευση μοτοσικλετών πλάτους 1,65μ έως 1,95μ. Επίσης σε δύο σημεία της οδού  κατασκευάζονται εσοχές διαστάσεων 2,00μχ 6,00μ, για να εξυπηρετήσουν υφιστάμενες ιδιωτικές θέσεις οχήματος για φροντίδα ΑμεΑ. Η τελική  επιφάνεια  όλων των εσοχών στάθμευσης θα κατασκευαστεί με βιομηχανικό δάπεδο χρωματισμένο.  Οι δύο ιδιωτικές θέσεις στάθμευσης  ΑμεΑ, καθώς και οι προτεινόμενες θέσεις στάθμευσης στις εσοχές,  θα οριοθετηθούν με γραμμή λευκού χρώματος και πάχους 0,10μ.

 δ. Διαβάσεις  πεζών.

Σε όλες τις διασταυρώσεις προτείνεται να κατασκευαστούν διαβάσεις πεζών  τύπου «ζέβρα» πλάτους 2,50μ, οι οποίες συνδέονται υψομετρικά με τα πεζοδρόμια με ράμπες. Επειδή στην οδό Ν. Πλαστήρα κινείται μεγάλος αριθμός πεζών και οχημάτων ( ειδικά την τουριστική περίοδο ), προτείνεται να περιοριστεί η ταχύτητα των οχημάτων στα 30χιλ/ώρα, έτσι ώστε οι οδηγοί να αντιλαμβάνονται καλύτερα τις επικρατούσες  κυκλοφοριακές συνθήκες της οδού.

ε. Αγωγός απορροής ομβρίων (Βλ. σχέδιο προμετρήσεων 1 με θαλασσί διακεκομμένη γραμμή)

Προτείνεται να γίνει επέκταση του αγωγού ομβρίων που βρίσκεται στην οδό Πλαστήρα, κατά 100,00μ από το φρεάτιο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Πλαστήρα και Θέμιδος , προς το Δημοτικό Σχολείο. Στον νέο αγωγό θα συνδεθούν 11 νέα φρεάτια υδροσυλλογής, ενώ στον υφιστάμενο αγωγό θα κατασκευαστούν 2 νέα φρεάτια υδροσυλλογής (σε αντικατάσταση 2 υφιστάμενων)  προς τον άξονα της οδού Πλαστήρα, προκειμένου να γίνει εφικτή η επέκταση των πεζοδρομίων.

ζ.  Παγκάκια ξεκούρασης

Στην οδό Πλαστήρα και συγκεκριμένα:

1)  Στο τμήμα της έξω από το Δημοτικό Σχολείο θα κατασκευαστούν 2 παγκάκια ξεκούρασης με εμφανές σκυρόδεμα, το οποίο θα χρωματιστεί σε χρώμα που θα επιλεγεί από τη Διεύθυνση Μελετών.

2) Στο τμήμα της έξω από το παρκάκι, θα κατασκευαστούν 3 λιθόκτιστα τοιχία, στα οποία θα αναρτηθεί μεταλλικός σκελετός, προκειμένου να κολληθούν πάνω σ’ αυτόν ξύλινες δρύϊνες λωρίδες για να σχηματιστεί το κάθισμα.

3) Στη συμβολή των οδών Πλαστήρα και Θέμιδος, θα κατασκευαστούν 3 λιθόκτιστα τοιχία, στα οποία θα αναρτηθεί μεταλλικός σκελετός, προκειμένου να κολληθούν πάνω σ’ αυτόν ξύλινες δρύϊνες λωρίδες για να σχηματιστεί το κάθισμα.

  1. Οδός Φιλελλήνων

α. Το τμήμα της οδού Φιλελλήνων από την συμβολή του με την οδό Αρκαδίου έως την συμβολή του  με την οδό Ν. Πλαστήρα  προτείνεται   να γίνει διπλής κατεύθυνσης, έτσι ώστε να εξυπηρετούνται αφενός οι κάτοικοι που διαμένουν στην οδό Αρκαδίου, και αφετέρου οι οδηγοί των Ταξί  προς τον καθορισμένο χώρο της αφετηρίας τους (πιάτσα) που βρίσκεται στην οδό Αρκαδίου. Το πλάτος του οδοστρώματος  παραμένει ως έχει, δηλαδή  5,50μ έως 5,70μ. Το πλάτος  του πεζοδρομίου παραμένει ως έχει, δηλαδή από δεξιά 1,35μ, και από αριστερά  2,30μ. Θα απαγορεύεται η στάθμευση και στις δύο πλευρές.

β. Το τμήμα της οδού Φιλελλήνων από τη συμβολή του με την οδό Γαβριήλ έως την συμβολή του με την οδό Αρκαδίου παραμένει μονόδρομος με την ίδια φορά κίνησης. Το πλάτος του οδοστρώματος  θα περιοριστεί  στα 3,55μ. Το πλάτος  του πεζοδρομίου παραμένει από δεξιά 1,10μ, και από αριστερά  2,25μ.

Στην αριστερή πλευρά κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων, θα κατασκευαστούν δύο επεκτάσεις του υφιστάμενου πεζοδρομίου με τραπεζοειδή μορφή, οι οποίες αφενός θα οριοθετούν τον επιτρεπόμενο χώρο στάθμευσης και αφετέρου θα αναγκάζουν τα οχήματα να κινηθούν στη δεξιά πλευρά της οδού, έτσι  ώστε να προετοιμάζονται  για την διπλή κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων που προτείνεται στο τμήμα της οδού από την οδό Αρκαδίου έως την οδό Ν. Πλαστήρα. Η στάθμευση  θα επιτρέπεται μόνο στην εσοχή που θα δημιουργηθεί  στην αριστερή πλευρά τις οδού και θα απαγορεύεται στη δεξιά πλευρά κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων

  1. Οδός Σολομού

Προτείνεται να γίνει μείωση του πλάτους του οδοστρώματος στα 3,00μ, ώστε να επιτευχθεί  η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, και να γίνεται με ασφάλεια η κίνηση των πεζών και ΑμεΑ  μέσω αυτών.

Η οδός  Σολομού παραμένει μονόδρομος. Το πλάτος  του πεζοδρομίου θα κυμαίνεται από δεξιά από 0,55μ έως  1,20μ, και από αριστερά  από 1,50μ έως 1,75μ.

Η στάθμευση  θα επιτρέπεται μόνο στην εσοχή στην δεξιά πλευρά της οδού και θα απαγορεύεται στη  αριστερή πλευρά.

Τέλος, σε όλη την περιοχή ανάπλασης, θα γίνει αποκατάσταση των φθορών των τοίχων των κτηρίων, στα σημεία επαφής τους με τα νέα πεζοδρόμια, με νέα επιχρίσματα, σε ύψος περίπου 0,20μ.

ΠΑΡΚΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗ ΛΙΜΝΗ

Υφιστάμενη κατάσταση πάρκου

Το πάρκο έχει εμβαδόν περίπου 300,00 m2, βρίσκεται σε 2 επίπεδα στο ψηλότερο σημείο των πρανών της λίμνης Βουλισμένης και σε αυτό λαμβάνουν χώρα αρκετά δρώμενα και εκδηλώσεις του Δήμου Αγίου Νικολάου. Επιπλέον το σημείο αυτό αποτελεί τοπόσημο και «photo spot» για τους επισκέπτες της πόλης καθώς αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό και πιο προβεβλημένο σημείο της με πανοραμική θέα στη πόλη.

parkaki plasthra1
Υπάρχουσα κατάσταση πάρκου από την οδό Πλαστήρα

parkaki plasthra2
Πανοραμική θέα της πόλης Αγίου Νικολάου από το πάρκο- Η πιο χαρακτηριστική cart postal της πόλης!

parkaki plasthra3
Σημεία που χρήζουν συντηρήσεως-αποκατάστασης στο πάρκο

Οι κατασκευές που υφίστανται στο πάρκο είναι από φυσικά υλικά και συγκεκριμένα από ακανόνιστες πέτρινες πλάκες στο δάπεδο, λιθόκτιστα πεζούλια που αγκαλιάζουν τα πολυετή πεύκα, ξύλινα (επισφαλή-φθαρμένα) κάγκελα, ελάχιστα ξύλινα παγκάκια. Επιπλέον το πάρκο διαθέτει ανεπαρκή φωτισμό και αστικό εξοπλισμό. Γι’ αυτούς τους λόγους το πάρκο σήμερα χρήζει συντήρησης καθώς επίσης είναι επιτακτική η ανάγκη αποκατάστασης της προσβασιμότητας για άτομα ΕΜΕΑ και ΑΜΕΑ.

Πρόταση μελέτης

Ο νέος σχεδιασμός του πάρκου περιλαμβάνει την τροποποίηση της υφιστάμενης κεκλιμένης στάθμης του πάρκου κατά μήκος της οδού Πλαστήρα. Δημιουργούνται κατά μήκος του πάρκου 7 επίπεδα βαθμιδωτά με σκοπό την καλύτερη προσβασιμότητα σε αυτό από το πεζοδρόμιο της οδού Πλαστήρα. Σχεδιάζονται σε 2 επίπεδα 3 εξέδρες/πρόβολοι πάνω από το πρανές, σαν «μπαλκόνια» προς την θέαση της περιοχής, οι 2 εξ αυτών θα διαθέτουν μικρά στέγαστρα. Η αρχιτεκτονική όψη των στεγάστρων τονίζει το ρόλο των προβόλων δηλαδή τους ανάγει σε χαρακτηριστικά σημεία αναφοράς-θέασης προς την πανοραμική θέα της λίμνης για τους επισκέπτες. Οι εξέδρες αυτές τοποθετούνται στα σημεία αυτά χωρίς να αλλοιώνουν τη σημερινή μορφή του πάρκου ,εναρμονίζονται πλήρως με το περιβάλλον και θα συμβάλλουν στην ενίσχυση των δραστηριοτήτων στον χώρο αυτό. Θα κατασκευαστούν λιθόκτιστα παγκάκια ανάπαυσης για τους επισκέπτες του πάρκου με επένδυση ξύλου σε επιλεγμένα, βάση της οριζοντιογραφίας. Σκοπός είναι τα υφιστάμενα δέντρα να παραμείνουν στη θέση τους με τον απαραίτητο χώρο φύτευσης, παρόλο ότι είναι πολλών ετών και έχουν υποστεί μεγάλη κλίση. Ενδεχομένως μελλοντικά να χρειαστεί να αντικατασταθούν, μετά την σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσία Πρασίνου. Επιπλέον θα τοποθετηθεί νέα χαμηλή φύτευση.  Προτείνεται η τοποθέτηση επιπλέον φωτιστικών ιστών αλλά και ιδιαίτερου φωτισμού ανάδειξης για να τονιστούν επιλεγμένα αρχιτεκτονικά στοιχεία. Για την ασφάλεια των επισκεπτών, όπου χρειάζεται θα τοποθετηθεί μεταλλικό κιγκλίδωμα με πλέγμα ύψους 1,10-1,20μ. Επιπλέον για την καλύτερη λειτουργικότητα του πάρκου, θα τοποθετηθεί αστικός εξοπλισμός όπως κάδοι απορριμμάτων, σταχτοδοχεία, ξύλινα παγκάκια κ.α. τόσο κατά μήκος του πάρκου όσο και στο πεζοδρόμιο της οδού Πλαστήρα.

Υλικά κατασκευών πρότασης

  • ΕΞΕΔΡΕΣ

Στη νέα διαμόρφωση του πάρκου διατηρείται το ύφος και τα υλικά της υπάρχουσας κατάστασης και προτείνεται μια πρωτότυπη κατασκευή για τις εξέδρες με συνδυασμό από μέταλλο-σκυρόδεμα-ξύλο και γυαλί όπως φαίνεται στο σχέδιο λεπτομερειών τους. Ο φέρων οργανισμός-σκελετός της εξέδρας θα είναι από συνδυασμό οπλισμένου σκυροδέματος και δομικών μεταλλικών στοιχείων ενώ του στεγάστρου θα είναι από μεταλλικούς κοιλοδοκούς. Το δάπεδο της εξέδρας θα επιστρωθεί με ξύλινες λωρίδες (deck). Τα στέγαστρα θα επικαλυφθούν κατά ένα μέρος με γυαλί ασφαλείας (τρίπλεξ). Τα πλαϊνά στηθαία θα είναι από πλέγμα γαλβανιζέ με μεταλλικό πλαίσιο σε κυμαινόμενο ύψος από το ελάχιστο επιτρεπτό μέχρι το ύψος του 1,20μ ενώ το στηθαίο της πρόσοψης από διπλό υαλοπίνακα ασφαλείας στηριζόμενο σε μεταλλικά  στοιχεία.

  • ΕΠΙΠΕΔΑ

Τα δάπεδα του πάρκου επιστρώνονται από βιομηχανικό δάπεδο και ορθογωνισμένες πλάκες και οι βαθμίδες των επιπέδων κατασκευάζονται επίσης από βιομηχανικό δάπεδο. Δημιουργείται ένα τοιχίο λιθοδομής στο όριο με το πεζοδρόμιο της οδού Πλαστήρα. Εσωτερικά του πάρκου θα κατασκευαστούν χαμηλά τοιχία από λιθοδομή προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για πάγκους ξεκούρασης. Τα στηθαία ασφαλείας θα είναι ύψους 1,10-1,20μ από διπλό υαλοπίνακα ασφαλείας στηριζόμενο σε μεταλλικά  στοιχεία.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ:

Στη μελέτη περιλαμβάνονται οι παρακάτω εργασίες:

  • ΚΑΘΑΙΡΕΣΕΙΣ – ΕΚΣΚΑΦΕΣ – ΤΟΜΗ ΚΑΙ ΦΡΕΖΑΡΙΣΜΑ ΑΣΦΑΛΤΟΥ
  • Καθαίρεση πλακών πεζοδρομίου
  • Καθαίρεση άοπλου σκυροδέματος που βρίσκεται κάτω από τις πλάκες των υφιστάμενων πεζοδρομίων
  • Τομή ασφάλτου με ασφαλτοκόπτη
  • Εκσκαφή θεμελίων τεχνικών έργων βάθους 0,23μ κάτω από τη στάθμη έδρασης του υφιστάμενου άοπλου σκυροδέματος των πεζοδρομίων
  • Φρεζάρισμα της ασφάλτου σε βάθος έως 0,06μ.
  • Γενικές εκσκαφές βάθους 0,24μ κάτω από την φρεζαρισμένη επιφάνεια
  • ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ ΟΜΒΡΙΩΝ ΚΑΙ ΥΨΟΜΕΤΡΙΚΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΦΡΕΑΤΙΩΝ

Εκσκαφή ορυγμάτων υπογείων δικτύων πλάτους 0,80μ, βάθους 1,20μ και μήκους 100,00μ για την τοποθέτηση του αγωγού ομβρίων. Ο αγωγός αυτός θα εγκιβωτιστεί με αμμο  λατομείου για ύψος 60εκ. και θα επιχωθεί με θραυστό αμμοχάλικο λατομείου για ύψος 60εκ. Στο αγωγό αυτό θα κατασκευαστούν και θα συνδεθούν 11 νέα φρεάτια υδροσυλλογής, και στον υφιστάμενο αγωγό ομβρίων θα κατασκευαστούν 2 νέα φρεάτια υδροσυλλογής (σε αντικατάσταση 2 υφιστάμενων)  προς τον άξονα της οδού Πλαστήρα, προκειμένου να γίνει εφικτή η επέκταση των πεζοδρομίων. Επίσης θα γίνουν 2 νέα φρεάτια επισκέψεως αποχέτευσης ομβρίων, και τα 20 υφιστάμενα φρεάτια επισκέψεως ομβρίων , ακαθάρτων, ΟΤΕ κλπ θα προσαρμοστούν υψομετρικά στη νεα στάθμη του οδοστρώματος.

  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ
    • Εκσκαφή θεμελίων τεχνικών έργων έως τη στάθμη έδρασης της βάσης του ρείθρου
    • Σκυροδεμα C12/15 για την κατασκευή της βάσης θεμελίωσης του ρείθρου
    • Καστασκευή κρασπέδου χυτού επί τόπου με εμφανές σκυρόδεμα, στην εξωτερική πλευρά του οποίου θα διαμορφωθεί ακμή 2εκ. όπως φαίνεται στο συνημμένο σχέδιο λεπτομερειών πεζοδρομίου. ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Επιλέχθηκε χυτό επί τόπου κράσπεδο, διότι τα πρόχυτα έχουν ύψος από 25 έως 30εκ. ενώ το ύψος κρασπέδου της μελέτης είναι από 17,5 έως 22,5 εκ.
    • Επιχώματα κάτω από τα πεζοδρόμια
    • Τοποθέτηση λάστιχου άρδευσης Φ20
    • Νέο σκυρόδεμα C12/15 ελαφρώς οπλισμένο με πλέγμα για τη βάση έδρασης των πλακών πεζοδρομίου. ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Θα γίνει περιμετρικά των προτεινόμενων δέντρων, ένα καλούπι διαστάσεων 1,00μ Χ 1,00μ , έτσι ώστε να μείνει ακάλυπτο από σκυρόδεμα
    • Επιστρώσεις με πλάκες πεζοδρομίου αντιολισθηρές (βοτσαλωτές)
    • Μεταξύ του σκυροδέματος βάσης έδρασης των πλακών και του συνδετικού κονιάματος των πλακών , θα τοποθετηθούν οι επεκτάσεις των υδρορροών των κτηρίων, με σωλήνα PVC 6X  Στα σημεία συμβολής των κατακόρυφων υδρορροών με τα πεζοδρόμια, θα κατασκευαστούν νέα φρεάτια επισκέψεως, για να είναι δυνατός ο έλεγχος των υδρορροών που θα τοποθετηθούν κάτω από τα πεζοδρόμια.
    • Τα υφιστάμενα 25 φρεάτια που βρίσκονται πάνω στα πεζοδρόμια , θα επισκευαστούν ή θα κατασκευαστούν νέα, προκειμένου να προσαρμοστούν στη νέα στάθμη πεζοδρομίων
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΔΑΠΕΔΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΚΑΚΙ

Προβλέπεται να γίνει εκσκαφή μεταξύ του παλαιού και νέου πεζοδρομίου, κατασκευή σκαλοπατιών με εμφανές σκυρόδεμα C20/25, κάγκελα στα σκαλοπάτια, χαμηλά τοιχία για εγκιβωτισμό αδρανών λατομείου για την κατασκευή των επιπέδων του βιομηχανικού δαπέδου, επιχωμάτωση με αδρανή λατομείου και τέλος κατασκευή του βιομηχανικού δαπέδου, ελάχιστου πάχους 8εκ. ελαφρώς οπλισμένο με οικοδομικό πλέγμα, το οποίο θα χρωματιστεί με χρώμα που θα επιλεγεί από τη Διεύθυνση Μελετών.

  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΔΑΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ ΕΣΟΧΕΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
    • Προβλέπεται να γίνει γενική εκσκαφή βάθους 30εκ. , θα γίνει διάστρωση υπόβασης 10εκ. και βάσης μεταβλητού μέσου πάχους 7εκ. και τέλος κατασκευή του βιομηχανικού δαπέδου, ελάχιστου πάχους 8εκ. ελαφρώς οπλισμένο με οικοδομικό πλέγμα.
  • ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΗ ΟΔΩΝ

Μετά το φρεζάρισμα των 6εκ., θα γίνει γενική εκσκαφή βάθους 24εκ. έτσι ώστε η αρχική στάθμη του οδοστρώματος να υποβιβαστεί κατά 30εκ. Θα γίνει διάστρωση υπόβασης πάχους 10εκ, βάσης πάχους 10εκ.,  ασφαλτική ισοπεδωτική μεταβλητού πάχους (θεωρούμε ότι απαιτείται για περίπου το 1/3 της συνολικής επιφάνειας και μέσο πάχος 5εκ.) προκειμένου να σχηματιστεί μία ελαφριά υπερύψωση στον άξονα των οδών, για την απορροή των ομβρίων προς τα ρείθρα, και στο τέλος ασφαλτική στρώση πάχους 5εκ.

  • ΠΑΓΚΑΚΙΑ ΞΕΚΟΥΡΑΣΗΣ

Θα κατασκευαστούν σε επιλεγμένες θέσεις  (βλέπε παράγρ. 1ζ) 2 παγκάκια ξεκούρασης με εμφανές σκυρόδεμα ελαφρώς οπλισμένο,  το οποίο θα χρωματιστεί σε χρώμα που θα επιλεγεί από τη Διεύθυνση Μελετών, και 6 λιθόκτιστα τοιχία, στα οποία θα αναρτηθεί μεταλλικός σκελετός, προκειμένου να κολληθούν πάνω σ’ αυτόν ξύλινες δρύϊνες λωρίδες για να σχηματιστεί το κάθισμα. Τα λιθόκτιστα τοιχία, θα κατασκευαστούν με αργολιθοδομή δύο όψεων, θα γίνει διαμόρφωση όψεων και μόρφωση εξέχουσας ακμής. Ο μεταλλικός σκελετός ανάρτησης των ξύλινων λωριδων, θα χρωματιστεί..

  • ΦΥΤΕΥΣΗ
    • Μεταφύτευση των υφιστάμενων δέντρων που βρίσκονται μέσα στην προτεινόμενη ελεύθερη ζώνης όδευσης πεζών σε χώρο που θα υποδειχθεί από τη Διεύθυνση Μελετών και υποστύλωση αυτών.
    • Ανοιγμα λάκων για τα νέα δέντρα
    • Προμήθεια κηπευτικού χώματος
    • Φύτευση των νέων δέντρων «ΜΟΥΡΙΕΣ»
    • Υποστύλωση δέντρων
    • Κατασκευή 2 φρεατίων με καπάκι για την τοποθέτηση των 2 υδρομέτρων.
    • Τοποθέτηση και σύνδεση 2 υδρομέτρων , 1 σε κάθε πλευρά της οδού Πλαστήρα, και πάνω σε αυτά 2 σφαιρικών κρουνών.
    • Σύνδεση των μικροσωλήνων στο λάστιχο άρδευσης Φ20 που θα έχει τοποθετηθεί κάτω από τα πεζοδρόμια. Απαιτείται 0,50μ ανά δέντρο
    • Σύνδεση σταλάκτη σε κάθε μικροσωλήνα
  • ΦΩΤΙΣΜΟΣ
    • Στην οδό Ν. Πλαστήρα θα τοποθετηθούν νέα φωτιστικά κατά μήκος του τμήματος της ανάπλασης, και στο πάρκο θα τοποθετηθούν φωτιστικά πάνω σε στύλους αλλά και επιδαπέδια.
  • ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΠΙΧΡΙΣΜΑΤΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ
    • Τέλος, σε όλη την περιοχή ανάπλασης, θα γίνει αποκατάσταση των φθορών των τοίχων των κτηρίων, στα σημεία επαφής τους με τα νέα πεζοδρόμια, με νέα επιχρίσματα, σε ύψος περίπου 0,20μ.

Η δαπάνη που απαιτείται είναι 467.741,94  Ευρώ  χωρίς ΦΠΑ ενώ με ΦΠΑ 580.000,00 €. Η χρηματοδότηση θα γίνει από πρόγραμμα Ο.Χ.Ε. Η συνολική διάρκεια του έργου , θα είναι  έξι (6) μήνες.

Τα απολογιστικά έξοδα αναδόχου, αφορούν της πληρωμή των προϊόντων εκσκαφών και καθαιρέσεων στην  αδειοδοτημένη μονάδα ανακύκλωσης (ΑΕΕΚ) και την πιθανή πληρωμή των εργατοωρών του αρχαιολόγου, εάν αυτό απαιτηθεί από την Αρχαιολογική Υπηρεσία.

Ετσι θα είναι η εικόνα που θα παρουσιάζει το πάρκο της οδού Ν.Πλαστήρα

parko5

parko3

parko4

parko2

parko1

Σημείωση

Οι μελέτη ολοκληρώθηκε από τους:

Αρχιτεκτονική μελέτη και συνολικός συντονισμός : Πρατσινάκη Μαρία

Κυκλοφοριακή Μελέτη : Καρυωτάκης Σταύρος

Μελέτη Η/Μ : Παπαγιάννης Γιάννης

Στατική Μελέτη: Αγγελάκης Κώστας

Φυτοτεχνική Μελέτη : Τσαγκαράκη Όλγα

Τεύχη Δημοπράτησης : Καρυωτάκης Σταύρος

Για το ιστορικό να αναφέρουμε ότι το 2016 είχε ολοκληρωθεί η αρχιτεκτονική προμελέτη για τη συνολική ανάπλαση της οδού Πλαστήρα από την περιοχή του Νοσοκομείου μέχρι και τη συμβολή με την οδό Ρ. Κούνδουρου. Η εν λόγω προμελέτη, είχε συνταχθεί από την υπηρεσία σε συνεργασία με το τεχνικό γραφείο  Europlan το οποίο είχε βοηθήσει εθελοντικά. Η προμελέτη είχε παρουσιαστεί στο  Τοπικό Συμβούλιο του Αγ. Νικολάου.

Η παρούσα μελέτη, αφορά το τμήμα της οδού Πλαστήρα από το 1ο Δημοτικό σχολείο μέχρι και την Εθνική τράπεζα όσο αφορά την διαχείριση της οδού και επίσης εντάσσει την ανάπλαση του πολύ σημαντικού δημόσιου χώρου για την πόλη που αφορά το τμήμα με το παρκάκι της Λίμνης. Η μελέτες αυτές ολοκληρώθηκαν  με νέα σχεδίαση και νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ισχύουν σήμερα.

zygos gif 2020b
wind one adv
001
Newsroomhttps://www.cna.gr
Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-
bbq stories2020
karnagioadv 2021
neratzoulis neo
bakaliko lagos
kera tours2019 adv
adv zuper service 2019
jooble