ΕΛΛΑΔΑ

Περιμένοντας να λειτουργήσει το «112»



Σχεδόν άγνωστο στην Ελλάδα. Μόνο 6% θα καλούσε το «112» σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης στην Ελλάδα, έναντι υπερδιπλάσιου ποσοστού στην υπόλοιπη Ε.Ε.



Σχεδόν άγνωστο, γνωστές όμως οι επιπτώσεις από τις αναβολές και τις πτώσεις. Οκτώ χρόνια κι ακόμη συζητάμε για το εκσυγχρονισμένο και αναβαθμισμένο «112». Εντάξει, χάσαμε την ευκαιρία με τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αντί να εγκαταστήσουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα Επικοινωνιών, Συντονισμού και Πληροφόρησης, στήσαμε ένα σκάνδαλο.

Εντάξει, ξυπνήσαμε το 2011 και προκηρύχτηκε από την «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.» (ΚτΠ Α.Ε.) ανοικτός διεθνής διαγωνισμός για το έργο «Εκσυγχρονισμός και Αναβάθμιση των Υπηρεσιών που αφορούν στον Ευρωπαϊκό Αριθμό Κλήσης Εκτάκτων Αναγκών “112” με χρήση ΤΠΕ για τη βέλτιστη διαχείριση περιστατικών έκτακτης ανάγκης – κρίσεων και την έγκαιρη ενημέρωση των Πολιτών».



Εντάξει, δεν λειτούργησε το κέντρο στο πρώτο εξάμηνο του 2014, όπως ήταν ο στόχος.

Εντάξει, με τον νόμο 4249/24-3-2014 αναδιοργανώθηκε η ΓΓΠΠ και δημιουργήθηκε ειδική Μονάδα Ευρωπαϊκού Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης «112», αλλά, καθώς μπλέξαμε με προσφυγές, καθυστέρησαν οι υπογραφές.

Εντάξει, το έργο-γεφύρι της Άρτας στο τέλος του 2016 αποφασίστηκε να μεταφερθεί στην επόμενη προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Εντάξει, η εκτέλεση της σύμβασης ανεστάλη το 2017, αλλά η νέα σύμβαση υπογράφηκε τελικά τον Φεβρουάριο του 2018.

Τίποτα δεν είναι εντάξει, το μήνυμα δεν έχει ακόμη φτάσει. Μετά το Μάτι, ο πολίτης θα περίμενε να έχει γίνει κάτι.

Το ένα κομμάτι αφορά τον αυτόματο γεωεντοπισμό του καλούντος σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης -φωτιά, πλημμύρα, σεισμός, κ.λπ.- και το άλλο την αξιοποίηση των δικτύων τηλεφωνίας για τη μετάδοση γραπτών ή φωνητικών μηνυμάτων -ενδεχομένως και μέσω email ή ακόμα και μέσων κοινωνικής δικτύωσης- για επικείμενες ή εν εξελίξει καταστροφές («αντίστροφο 112»).

Και οι τουρίστες πώς θα ειδοποιούνται εγκαίρως; Με μηνύματα σε διάφορες γλώσσες, ανάλογα με τα στοιχεία περιαγωγής που ανιχνεύονται στην περιοχή σε κίνδυνο.

Εντός του 2019 παραδίδεται το σύστημα. Αν δεν σκάσει ατύχημα.



Πηγή
Ναυτεμπορική

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close
Close