ΕΛΛΑΔΑ

Black Friday: Πώς να αποφύγετε παγίδες και απάτες



Οδηγίες και συμβουλές προς τους καταναλωτές – Η ιστορία της «Μαύρης Παρασκευής», από πού ξεκίνησε και γιατί ονομάστηκε έτσι

Με προσφορές από χιλιάδες καταστήματα σε όλη την Ελλάδα ξημέρωσε η Black Friday, διαφορετικά μεν από τις άλλες χρονιές λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της πανδημίας, πλην όμως με αυξημένη κίνηση στην αγορά «εξαιτίας των προσφορών που είναι αρκετά ενδιαφέρουσες», όπως τόνισε νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Παναγιώτης Σταμπουλίδης.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Οι προσφορές «τρέχουν» καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και οι καταναλωτές θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στις παγίδες που κρύβουν διάφορες ιστοσελίδες που περιέχουν υποτιθέμενες προσφορές.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πρόεδρος του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας Μανώλης Σφακιανάκης αναφέρθηκε στις παγίδες για τους καταναλωτές, αλλά και στους τρόπους που μπορούν να τις αποφύγουν.

swell adv 2021

Εξήγησε ότι η πλέον ασφαλής μέθοδος είναι οι αγορές να γίνονται από γνωστές εταιρείες και όχι από ιστοσελίδες αγνώστου προελεύσεως.

kingeight 2021a detorakis adv jul2021< bakaliko lagos

«Ο καταναλωτής θα πρέπει πριν ξεκινήσει τις αγορές του να ψάξει να βρει αν υπάρχουν σχόλια και πληροφορίες για τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Αυτή είναι μια ασφαλής μέθοδος για να προφυλαχθούμε», είπε ο κ. Σφακιανάκης.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι καταναλωτές πρέπει να χρησιμοποιούν πάντα προπληρωμένη κάρτα και όχι την πιστωτική τους ώστε να μην χάσουν πολλά χρήματα στην περίπτωση που παγιδευτούν.

Αν πάντως πέσουν θύματα επιτηδείων τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν είναι τα εξής:

-Να τηλεφωνήσουν στην τράπεζα τους ώστε να μπλοκάρει η κάρτα τους.
-Να απευθυνθούν στον Συνήγορο του Καταναλωτή για να κάνουν καταγγελία.
-Να απευθυνθούν στο τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας.

Κλείνοντας, ο κ. Σφακιανάκης προέτρεψε τους καταναλωτές να μην παρασύρονται από μεγάλες προσφορές διότι έτσι κινδυνεύουν να χάσουν τον έλεγχο και να αγοράσουν προϊόντα που στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται.

Τέλος και στην περίπτωση των αγορών από το διαδίκτυο κάλεσε τους χρήστες του διαδικτύου να μην ανοίγουν τα μηνύματα που έχουν μπει στην κατηγορία «Ανεπιθύμητα».

Πώς να ξεχωρίζετε τις ασφαλείς εμπορικές ιστοσελίδες

Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις αγορές τους εκείνη την ημέρα.

Ειδικότερα, μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:

-Την ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
-Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κ.λπ.).
-Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

Ακόμα, επισημαίνεται:

-Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

-Ηλεκτρονικός σύνδεσμος στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).

-Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής, κατά την καταχώριση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας, μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser, και η διεύθυνση που αρχίζει με https://.

Επίσης, συστήνεται στους καταναλωτές:

-Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.

-Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

–Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

-Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της γενικής διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr










Σχετικά άρθρα

Back to top button