ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: Καταγγελίες για κουκούλωμα κρουσμάτων ιού σε ξενοδοχεία, με απειλή απολύσεων

Καταγγελίες για κουκούλωμα κρουσμάτων κορονοϊού σε ξενοδοχοϋπαλλήλους, ώστε να μην “διαταραχτεί” η “εργασιακή ηρεμία”. Οι καταγγελίες αφορούν σε διάφορες ξενοδοχειακές μονάδες του νησιού, ενώ, σύμφωνα με αυτές, εργαζόμενοι που έχουν διαγνωστεί με τον ιό, εμποδίζονται με απειλή απόλυσης από ξενοδόχους να σταματήσουν και να τεθούν σε καραντίνα!

Τέτοιες καταγγελίες υπάρχουν και για γνωστό ξενοδοχείο στην Ελούντα, ενώ πριν λίγο η ΔΑΣ Ξενοδοχοϋπαλλήλων προχώρησε σε ανάλογη καταγγελία για ξενοδοχείο στην περιοχή Κοκκίνη Χάνι.

caffeine adv2020b

Διαβάστε την καταγγελία της ΔΑΣ:

Καταγγελία για τα ανεπαρκή μέτρα υγιεινής σε γνωστό ξενοδοχείο – κρούσματα σε συναδέλφους ξενοδοχοϋπαλλήλους – προσπάθεια για συγκάλυψης από την εργοδοσία

neratzoulis neo

Δεκάδες καταγγελίες εργαζομένων επιβεβαιώνουν καθημερινά ότι οι μεγαλοξενοδόχοι, ταξιδιωτικά γραφεία, κυβέρνηση και τοπική διοίκηση δεν υπολογίζουν τίποτα μπροστά στην ανάγκη να ξαναβάλουν μπροστά την μηχανή του τουρισμού και να διασφαλίσουν την κερδοφορία των ομίλων. Ούτε δημόσια υγεία, ούτε συλλογικές συμβάσεις, ούτε εργασιακά δικαιώματα, ούτε ανθρώπινες ζωές.

Η τελευταία καταγγελία ήρθε από συναδέλφους για ξενοδοχείο μεγάλου ομίλου στο Κοκκίνη Χάνι, όπου υπάρχουν επιβεβαιωμένα κρούσματα covid σε εργαζομένους και ύποπτα συμπτώματα σε αρκετούς από αυτούς. Η εργοδοσία επιχείρησε να κουκουλώσει τα κρούσματα, να διαψεύσει τις πληροφορίες, ενώ οι εργαζόμενοι κολλάνε ο ένας μετά τον άλλο! Μάλιστα κάλεσαν εργαζόμενη με συμπτώματα να πάει για δουλειά! Πιέζουν τους συναδέλφους που είναι σε καραντίνα να επιστρέψουν στην δουλειά λόγω φόρτου εργασίας! Μετά από αρκετές ημέρες έγιναν τέστ σε κάποιους εργαζόμενους που ήρθαν σε επαφή με τα επιβεβαιωμένα κρούσματα, μετά από πίεση των ίδιων των συναδέλφων!

Το συγκεκριμένο ξενοδοχείο όλο το προηγούμενο διάστημα ήταν και είναι γεμάτο τουρίστες, υπάρχουν ελλιπή μέσα προστασίας, τα υγειονομικά πρωτόκολλα σε μια σειρά πόστα έχουν πάει περίπατο. Το εστιατόριο προσωπικού είναι ένα μικρό δωμάτιο χωρίς εξαερισμό που στοιβάζονται οι εργαζόμενοι στα διαλλείματά τους. Η εντατικοποίηση και η εργοδοτική τρομοκρατία και οι απειλές σε βάρος εργαζομένων για να μη σηκώσουν κεφάλι τσακίζουν κόκκαλα!

Η εργοδοσία έχει σοβαρή ευθύνη για αυτήν την κατάσταση. Η κυβέρνηση όμως είναι αυτή που τους έδωσε αέρα στα πανιά, με το ξεχείλωμα των υγειονομικών πρωτοκόλλων σε όλη την κλίμακα του τουρισμού. Γεμάτα αεροπλάνα, γεμάτα ξενοδοχεία, σποραδικοί έλεγχοι και τέστ, μόνο για 1 στους 7 ταξιδιώτες που εισέρχονται στη χώρα, σοβαρά κενά και ελλείψεις στο δημόσιο σύστημα υγείας!

Αντί να υπάρχει καθολικός και τακτικός προληπτικός έλεγχος σε όλους τους εργαζόμενους στον Τουρισμό, στον Επισιτισμό, στις Μεταφορές και σε άλλους κλάδους που έρχονται σε επαφή με εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες, οι έλεγχοι είναι ελάχιστοι και η μόνη έγνοια των ξενοδόχων, της κυβέρνησης και της τοπικής διοίκησης είναι πως θα κουκουλωθούν τα κρούσματα στις τουριστικές περιοχές.

Με τα ξενοδοχεία καραντίνας να είναι γεμάτα και τα κρούσματα ξενοδοχοϋπαλλήλων να αυξάνονται, συνεχίζουν να καλλιεργούν εφησυχασμό και να πετάνε το μπαλάκι στον ίδιο το λαό με την καραμέλα της «ατομικής ευθύνης»! Όλα για τα κέρδη τους!

Για να ανοίξει ο τουρισμός, η «βαριά βιομηχανία της χώρας», για να βγουν τα δισεκατομμύριά τους, τζογάρουν την υγεία των εργαζομένων, των επισκεπτών, του λαού μας.

Την ίδια στιγμή, όχι μόνο αδιαφορούν για την υγεία μας, αλλά τσαλαπατάνε και ότι εργασιακό δικαίωμα έχει απομείνει, ενώ έχουν πάρει εκατομμύρια ζεστό χρήμα από την κυβέρνηση, φοροαπαλλαγές και προνόμια! Ωράρια «στο κόκκινο» με 10ωρα – 12ωρα, απλήρωτες υπερωρίες, δουλειά χωρίς ρεπό, μειώσεις μισθών, καταστρατήγηση της συλλογικής σύμβασης, εργατικά ατυχήματα, εργοδοτική τρομοκρατία. Ακόμα και το πενιχρό επίδομα των 534 ευρώ για τον Ιούλιο …ακόμα το περιμένουν οι συνάδελφοι που είναι σε αναστολή! Αυτό είναι το «τουριστικό θαύμα»!

Απαιτούμε για τα ξενοδοχεία του συγκεκριμένου ομίλου:

Να γίνουν τώρα δωρεάν διαγνωστικά τέστ σε όλους τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους. Το κόστος να καλυφθεί από την εργοδοσία.
Να γίνει έλεγχος από το ΕΟΔΥ και την Επιθεώρηση Εργασίας για την τήρηση των μέτρων προστασίας.
Άδεια με αποδοχές για όσους εργαζόμενους είναι σε καραντίνα.
Πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες για την τήρηση των υγιειονομικών πρωτοκόλλων.

Συνεχίζουμε να διεκδικούμε:

Με ευθύνη των εργοδοτών και του κράτους να διασφαλιστεί το εισόδημα των εργαζομένων στα ξενοδοχεία και τον επισιτισμό, με βάση τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
Καθολική εφαρμογή της Τοπικής Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στα ξενοδοχεία.
Να πληρώνεται την πρώτη βδομάδα κάθε μήνα η αποζημίωση ειδικού σκοπού.
Να διασφαλιστεί το εισόδημα των εποχικών τους χειμερινους μήνες.
Επίδομα ανεργίας χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
Να απαγορευτούν οι απολύσεις.
Άμεση διακοπή πληρωμών σε ΔΕΚΟ, τράπεζες, εφορία.

Οργανώνουμε στην πράξη την κλιμάκωση του αγώνα μας, με κινητοποιήσεις που έγιναν και συνεχίζονται, με συσκέψεις με εργαζόμενους. Μπαίνουμε μπροστά για γενικές συνελεύσεις με όλα τα μέτρα προστασίας και οργανωνόμαστε με τους συναδέλφους μας σε κάθε πόστο, ξενοδοχείο και όμιλο! Ό,τι έχουμε κερδίσει μέχρι στιγμής είναι αποτέλεσμα των κινητοποιήσεων του προηγούμενου διαστήματος, είναι αποτέλεσμα του ότι δεν μασήσαμε τα λόγια περί ενότητας των εργαζομένων και των εργοδοτών για να περάσει η δύσκολη ώρα.

Καλούμε το Δ.Σ. του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων σε έκτακτη συνεδρίαση που θα αποφασίσει συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης και ελέγχους με την επιθεώρηση εργασίας, γενικές συνελεύσεις σε ξενοδοχεία κλπ. Δε θα αφήσουμε σε χλωρό κλαρί την κυβέρνηση και τους εργοδότες, μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας!

Πηγή
Ρέθεμνος, Candiadoc

CNA Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-
Back to top button