Nbaxevanis

Χαλκιαδάκης

Europlan
KOSA
TECH & SCIENCE

Ψηφιακός μετασχηματισμός: Πρώτοι στα social media, ουραγοί στις τραπεζικές συναλλαγές

DROP 2
DROP Palermo TECH HUB
ΜΗΛΟ

Οι ψηφιακές τεχνολογίες μεταμορφώνουν τον κόσμο στον οποίο ζούμε και εργαζόμαστε. Αγγίζουν πολλές διαφορετικές πτυχές της ζωής μας, από καθημερινές εργασίες, όπως τηλεφωνήματα και ψώνια, μέχρι τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων και των δημόσιων υπηρεσιών.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην Ευρώπη προχωρά με γοργούς ρυθμούς σε πολλούς τομείς με τις επιχειρήσεις, το δημόσιο και τους πολίτες να προσπαθούν να αποκτήσουν νέες ψηφιακές δεξιότητες και ικανότητες. Σύμφωνα με τον στόχο της ΕΕ, τουλάχιστον το 80% όλων των ενηλίκων θα πρέπει να διαθέτει ελάχιστες βασικές ψηφιακές δεξιότητες έως το 2030.

NOVA

Κατάρτιση προσωπικού

Σήμερα, ενώ σχεδόν το 90% των πολιτών χρησιμοποιεί το διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, μόνο το 54% είχε βασικές ή ανώτερες από τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat (2021). Το υψηλότερο ποσοστό καταγράφεται στη Φινλανδία και τις Κάτω Χώρες (και οι δύο 79%) και ακολουθούν Ιρλανδία (70%) και Δανία (69%). Η Ελλάδα με ποσοστό 52,5% βρίσκεται λίγο κάτω από το μέσο όρο της ΕΕ που είναι στο 53,9% με τη Ρουμανία (27,8%) και τη Βουλγαρία (31,2%) να βρίσκονται στον πάτο.

Οι ψηφιακές δεξιότητες μπορούν να αποκτηθούν στο σχολείο, ιδιωτικά ή στην εργασία. Οι επιχειρήσεις μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση των δεξιοτήτων του προσωπικού τους.

ΤΕΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗ

Χαμηλά σε κατάρτιση το προσωπικό των επιχειρήσεων στην Ελλάδα

Το 2022, το 22% των επιχειρήσεων της ΕΕ παρείχαν κατάρτιση στο προσωπικό τους για την ανάπτυξη ή τη βελτίωση των δεξιοτήτων τους. Η Φινλανδία (40%), η Σουηδία (34%), η Δανία και το Βέλγιο (και οι δύο 33%) είναι οι πρωτοπόροι στην ΕΕ, με τα υψηλότερα ποσοστά επιχειρήσεων που παρέχουν κατάρτιση στο προσωπικό τους. Στην Ελλάδα -το ποσοστό αυτό ήταν ιδιαίτερα χαμηλό- δεν ξεπέρασε το 13,5%.

Το 41% των επιχειρήσεων της ΕΕ χρησιμοποιεί το σύννεφο

Οι υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους (cloud) επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση σε υπολογιστικούς πόρους που φιλοξενούνται από τρίτους στο διαδίκτυο, αντί να δημιουργούν ή να επεκτείνουν τη δική τους υποδομή. Το 2021, το 41% των επιχειρήσεων στην ΕΕ αγοράζει υπηρεσίες cloud.

Mechanical Solutions

Η υιοθέτηση του νέφους ποικίλλει σημαντικά μεταξύ των χωρών της ΕΕ, με τα υψηλότερα ποσοστά να παρατηρούνται στη Φινλανδία και τη Σουηδία (αμφότερες 75%), τις Κάτω Χώρες και τη Δανία (αμφότερες 65%). Η χώρα μας βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις με ποσοστό 20,7% μπροστά μόνο από τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία.

Ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Η πανδημία κορονοϊού άλλαξε πολλά από τα δεδομένα με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση αν εισβάλει στη ζωή μας με τρόπο σχεδόν αναγκαστικό. Το gov.gr ήρθε για να προσφέρει ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων τόσο για την κυβέρνηση όσο και για τους πολίτες.

Το 2022, το 42% των πολιτών της ΕΕ που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο (τους προηγούμενους 12 μήνες) άντλησαν πληροφορίες από τους ιστότοπους των δημόσιων αρχών. Το ποσοστό αυτό ποικίλλει σημαντικά μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Σε 13 κράτη μέλη της ΕΕ, πάνω από το 50% των ατόμων χρησιμοποίησαν τέτοιους ιστότοπους για να ενημερωθούν, με τη Φινλανδία (79%), τη Δανία (74%) και τις Κάτω Χώρες (73%) να ηγούνται του μπλοκ. Υψηλά ήταν και τα ποσοστά της Ελλάδας που βρίσκεται ψηλά στη σχετική λίστα.

Γιατί χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο

Καθώς η καθημερινή ζωή μας γίνεται ολοένα και πιο εικονική, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το διαδίκτυο για διάφορους τύπους δραστηριοτήτων.

-Το 77% βασίστηκε στο διαδίκτυο για να βρει πληροφορίες σχετικά με αγαθά και υπηρεσίες,
-Το 73% το χρησιμοποίησε για την πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων ή βιντεοκλήσεων,
-Το 72% παρακολούθησε τηλεόραση ή βίντεο μέσω διαδικτυακής ροής,
-Το 71% διαβάζει online ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ή εφημερίδες,
-Το 66% έκανε ηλεκτρονικές τραπεζικές συναλλαγές,
-Το 65% συμμετείχε σε κοινωνικά δίκτυα,
-Το 60% άκουσε μουσική στο διαδίκτυο,
-Το 58% αναζήτησε πληροφορίες για την υγεία στο διαδίκτυο.

Μια πιο προσεκτική ματιά στο τι έκαναν στο διαδίκτυο δείχνει ότι χρησιμοποιήθηκε κυρίως για την επικοινωνία όπως την αποστολή ή τη λήψη ηλεκτρονικών μηνυμάτων (86% των χρηστών του διαδικτύου) και την ανταλλαγή άμεσων μηνυμάτων (80%).

Στην Ελλάδα: Social Media – Τραπεζικές υπηρεσίες σημειώσατε 2

Άλμα χρήσης παρατηρήθηκε στις τραπεζικές υπηρεσίες (66%) το 2022 σε σύγκριση με δέκα χρόνια πριν που ξεπερνούσε για λίγες ποσοστιαίες μονάδες το 53%.

Χώρες όπως η Φινλανδία (97,3%), η Δανία (96,4%) και οι Κάτω Χώρες (95,8%) βρίσκονται στην κορυφή της σχετικής λίστας. Όχι όμως και οι Έλληνες και Ελληνίδες. Στη Ελλάδα η χρήση των τραπεζικων υπηρεσιών (internet banking) βρίσκεται στο 59,9% κάτω από το μέσο όρο όρο της ΕΕ (66,3%).

Αντίθετα στην Ελλάδα «αγαπάμε» τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με το ποσοστό χρήσης να εκτινάσσεται στο 80,6% λίγο από την Ουγγαρία (88,1%), την Κύπρο (87%), τη Δανία (86,6%) και τη Ρουμανία (80,7%).

Ηλεκτρονικό εμπόριο

Τα τελευταία χρόνια, οι αγορές μέσω διαδικτύου έχουν γίνει δημοφιλείς. Το 2022, το 75% των ατόμων στην ΕΕ ανέφεραν ότι είχαν αγοράσει ή παραγγείλει αγαθά ή υπηρεσίες μέσω διαδικτύου, από 55% το 2012.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν πιο δημοφιλές μεταξύ των ατόμων ηλικίας 16 έως 24 ετών (81%), σε σύγκριση με τα άτομα ηλικίας 25-64 ετών (77%). Εν τω μεταξύ, λίγο περισσότεροι από τους μισούς (51%) των ατόμων ηλικίας 65 έως 74 ετών έκαναν επίσης ηλεκτρονικές αγορές το 2022.

Στην Ελλάδα τα ποσοστό είναι υψηλά στις ηλικίες 16-24 (81%) και 25-64 (71%). Πρόκειται για ποσοστά πολύ κοντά στο μέσο όρο της ΕΕ.

Το 2022, μεταξύ των ατόμων που είχαν αγοράσει ηλεκτρονικά τους προηγούμενους 3 μήνες, το 68% αγόρασε ρούχα, παπούτσια ή αξεσουάρ.

Οι online αγοραστές αγόρασαν επίσης τα ακόλουθα αγαθά και υπηρεσίες:

-31% έκαναν streaming ή κατέβασαν ταινίες και σειρές,
-Το 30% παρήγγειλε από εστιατόρια,
-30% προχώρησε στην ενοικίαση καταλύματος,
-Το 29% αγόρασε εισιτήρια για πολιτιστικές ή άλλες εκδηλώσεις,
-Το 28% αγόρασε υπηρεσίες μεταφοράς,
-Το 27% αγόρασε καλλυντικά

Όσον αφορά την αγορά ρούχων, παπουτσιών και αξεσουάρ, η Βουλγαρία κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό (81%), μπροστά από τη Ρουμανία (77%) και την Κύπρο (76%). Αντίθετα, τα μικρότερα ποσοστά ήταν στην Εσθονία (55%) και τη Λετονία (56%).


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο