Nbaxevanis

Europlan
KOSA
MOTO & AUTO

Το νέο Hyundai Santa Fe είναι πολυτελές και high tech

BOX CAFE
DROP Palermo TECH HUB

Η τυφλή δοκιμή είναι μια παλιά καλή μέθοδος που πιάνει πάντα. Είναι κάπου λίγο έξω από την Ακράτα που βάζεις ασυναίσθητα το χέρι στο σήμα στο τιμόνι, διώχνεις μακριά σκέψεις και προκαταλήψεις, και αφήνεις όλες τις αισθήσεις να σου μιλήσουν.

Και είναι εκεί που νιώθεις ότι κινείσαι μέσα σε κάτι πραγματικά ξεχωριστό, αθόρυβο, ασύλληπτα άνετο, ποιοτικό και ακλόνητο σαν τανκ. Σε ένα αυτοκίνητο μιας ανώτερης κλάσης από εκείνα που μόνο η γερμανική τρόικα -και ελάχιστοι ακόμα- έχουν κατακτήσει το δικαίωμα να περηφανεύονται ότι έχουν το αποκλειστικό know how.

Mechanical Solutions

Βγάζεις το χέρι από το τιμόνι και χαμογελάς. Έχουν περάσει σχεδόν 20 χρόνια από εκείνο το άγουρο αλλά τόσο ενθουσιώδες πρώτο Santa Fe. Διάστημα μικρό για τα δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όμως οι Κορεάτες φαίνεται ότι έχουν φτιάξει τον δικό τους χωροχρόνο.

Και με αυτό εδώ το Santa Fe της τέταρτης γενιάς (το οποίο αναβαθμίστηκε μόλις φέτος), κάνουν ένα ακόμα από τα συνήθη άλματά τους. Και μπαίνουν με αξιώσεις στην κατηγορία των μεγάλων πολυτελών SUV, εκεί που λίγοι και εκλεκτοί έχουν φτιάξει την δική τους κλειστή λέσχη.

Βέβαια αυτό που συμβαίνει με το Santa Fe δεν είναι ένα πυροτέχνημα. Η Hyundai έχει καταφέρει την τελευταία πενταετία πράγματα και θαύματα. Από την σειρά Ν που πήρε και σήκωσε την σπορ πρωτοκαθεδρία των Ευρωπαίων μέχρι τα ηλεκτρικά της που συγκεντρώνουν βραβεία και την εκτίμηση του αγοραστικού κοινού σε όλο τον πλανήτη, η κορεάτικη εταιρία έχει ανέβει δυο-δυο τα σκαλιά της βιομηχανικής καταξίωσης.

Και πλέον είναι ένας πρώτης γραμμής κατασκευαστής, άμεσα ανταγωνιστικός και με κυριαρχική διάθεση σε οποιαδήποτε κατηγορία αποφασίσει να εμπλακεί.

Πάρτε για παράδειγμα το Santa Fe της δοκιμής μας. Η είσοδος της Hyundai στα πολυτελή μεγάλα SUV μοιάζει με ένα μεγάλο βήμα με τεράστια ρίσκα. Όμως δεν είναι ακριβώς έτσι. Και τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Ήδη η εταιρία έχει δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής σε άλλες αγορές τόσο με την μάρκα πολυτελείας Genesis όσο και με ένα ακόμα πιο μεγάλο SUV, το Palisade. Aυτοκίνητα για τα οποία οι Αμερικάνοι ορκίζονται στο όνομά τους, φέρνοντάς τα πάντα πρώτα στις λίστες με τις έρευνες αξιοπιστίας και ικανοποίησης των πελατών.

Για την Ευρώπη πάντως το Santa Fe είναι η κορύφωση της γκάμας της εταιρίας, πλην των ηλεκτρικών της βεβαίως που είναι μία άλλη ιστορία. Σε αυτή την τέταρτη γενιά του το SUV της Hyundai άλλαξε αισθητά ρότα, στοχεύοντας κατευθείαν στους ιστορικά καταξιωμένους premium κατασκευαστές της Ευρώπης. Και έχει όλα τα εφόδια για να σταθεί εκεί ψηλά, από τα εξελιγμένα υβριδικά συστήματα και την επταθέσια διάταξη, μέχρι την εντυπωσιακή ποιότητα και τον απίστευτο εξοπλισμό.

Σχεδιαστικά το Santa Fe αυτής της γενιάς αποφεύγει τις όποιες αισθητικές ακροβασίες και ακολουθεί έναν πιο βατό -όχι πάντως βαρετό- δρόμο. Αν εξαιρέσουμε την εντυπωσιακή κάθετη μάσκα με την τρισδιάστατη γρίλια και τα φαντεζί φωτιστικά σώματα που δίνουν το στίγμα του αυτοκινήτου, το υπόλοιπο αμάξωμα συνιστά ένα απόλυτα ισορροπημένο και ελκυστικό SUV αυτής της κατηγορίας, κλείνοντας το μάτι σε ένα κοινό που επιλέγει την γερμανική σοβαρότητα (δεν αποτελεί έκπληξη ότι από το πλάι BMW-δίζει αρκετά…).

Με μήκος 4,78 μέτρων, πλάτος 1,9 μέτρων και μεταξόνιο 2,765 μέτρων, το Santa Fe είναι ένα τυπικό D-SUV, το οποίο όμως καταφέρνει να κρύβει τον όγκο του όντας παράλληλα και ιδιαίτερα ευέλικτο χάρη στον μικρό κύκλο στροφής. Οι μεγάλες διαστάσεις δημιουργούν την δυνατότητα για τρεις σειρές καθισμάτων, με την τελευταία να είναι επαρκέστατη ακόμα και για ενήλικες επιβάτες έως και 1,8 μέτρων ύψους.

Η μεσαία σειρά καθισμάτων μπορεί να είναι η κλασική για τρεις επιβάτες ή με δύο ανεξάρτητα καθίσματα, τα λεγόμενα και “captain seats”, στην εξαθέσια διάταξη η οποία είναι συνήθως και αυτή που χαρακτηρίζει τις πιο exlusive προτάσεις πολύ ακριβών πολυτελών SUV.

Σε αυτή την περίπτωση οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους κορυφαίας άνεσης ηλεκτρικά αναδιπλούμενα καθίσματα με υποβραχιόνια (είναι και θερμαινόμενα!). Ενώ το κενό που διαμορφώνεται μεταξύ τους επιτρέπει την απρόσκοπτη πρόσβαση στα πίσω καθίσματα ή στον χώρο των αποσκευών.

Η μεσαία σειρά καθισμάτων μετακινείται εμπρός-πίσω (έχουν και την δυνατότητα ανάκλισης) διευρύνοντας αντίστοιχα τον χώρο των αποσκευών. Ο οποίος, όπως είναι εύκολα αντιληπτό από τις διαστάσεις του αμαξώματος είναι τεράστιος και με πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης. Στην τυπική διάταξη με την μεσαία σειρά καθισμάτων στην θέση της φθάνει τα 571 λίτρα τα οποία ανεβαίνουν στα 1.649 λίτρα με όλα τα καθίσματα αναδιπλωμένα.

Η ευρυχωρία και η άνεση για τους επιβάτες είναι αυτονόητη για ένα τέτοιου μεγέθους αυτοκίνητο, με τους επιβάτες να έχουν πλήρη ελευθερία κινήσεων, ακόμα και στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που κάνει το σαλόνι του Santa Fe μία premium εμπειρία είναι τα μεγάλα παράθυρα και η γενικότερη αίσθηση μιας ζεν ευεξίας που δημιουργεί το πολυτελές σαλόνι.

Και όταν λέμε πολυτελές σαλόνι το εννοούμε. Η Hyundai έχει βάλει τα δυνατά της να δημιουργήσει ένα περιβάλλον που δεν υπολείπεται σε τίποτα από τον γερμανικό ανταγωνισμό, επιλέγοντας κορυφαίας ποιότητας υλικά και δέρματα που καλύπτουν από άκρη σε άκρη κάθε επιφάνεια του εσωτερικού (ακόμα και η οροφή, οι κολόνες ή και τα σκιάδια είναι καλυμμένα με βελουτέ επένδυση).

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και μία μοναδική αίσθηση στιβαρότητας και κορυφαίου φινιρίσματος η οποία συντελεί και αυτή στην επί της ουσίας πολυτελή διάσταση του Santa Fe.

Αλλά και η σχεδίαση είναι αρκετά ξεχωριστή, χωρίς όμως να έχει κάποια ακραία χαρακτηριστικά ψεύτικου εντυπωσιασμού. Η κεντρική κονσόλα είναι το βασικό highlight με τους δεκάδες φυσικούς διακόπτες, οι οποίοι απαλλάσσουν τον οδηγό από το διαρκές σκάλισμα των μενού όπως συνηθίζεται στις μέρες μας.

Δεν λείπουν βεβαίως τα ψηφιακά στοιχεία, όπως ο πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών και η εύχρηστη και υψηλής ανάλυσης οθόνη του infotainment των 10,5 ιντσών, που συνδυάζονται και με ένα μεγάλο head-up display.

Την όλη upper class αίσθηση του Santa Fe έρχεται να τονίσει ακόμα περισσότερο ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας. Η λίστα είναι πραγματικά ατελείωτη για να την καταγράψουμε πλήρως. Και πάντως απόλυτα ανταγωνιστική όχι μόνο σε ποσότητα αλλά και σε δυνατότητες απέναντι στον γερμανικό luxury ανταγωνισμό.

Από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Highway Driving Assist (συνδυασμός Lane Following Assist και Smart Cruise Control), το σύστημα 4 καμερών για κάλυψη 360 μοιρών του οχήματος, το Remote Smart Parking Assist (RSPA) για παρκάρισμα του αυτοκινήτου από έξω χωρίς ο οδηγός να βρίσκεται στο τιμόνι και πολλά ακόμα. Να μην ξεχάσουμε επίσης και το απίστευτο ηχοσύστημα της κορυφαίας στο είδος της Krell με ήχο high-end και συνολική ισχύ που αγγίζει τα 600 Watt!

Όμως η Hyundai δεν αρκείται μόνο στην σχεδιαστική και ποιοτική της υπέρβαση. Και δίνει τον καλύτερο εαυτό της και στο μηχανολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου. Κάνοντας την αρχή από το καινούργιο τρίτης γενιάς πλαίσιο, το οποίο τοποθετείται για πρώτη φορά στο Santa Fe σε ένα SUV της εταιρίας στην Ευρώπη.

Κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής, είναι πολύ πιο στιβαρό από πριν και με δυνατότητες να εξοπλιστεί με κάθε είδους μηχανικά σύνολα, είτε συμβατικά είτε εξηλεκτρισμένα υβριδικά και plug-in υβριδικά.

Στην χώρα μας το Santa Fe έρχεται σε δύο υβριδικές εκδόσεις. Μία με κλασικό αυτοτροφοδοτούμενο υβριδικό σύστημα και απόδοση 230 ίππων και μία με plug-in υβριδικό σύστημα με απόδοση 265 ίππων, που είναι και η έκδοση της δοκιμής μας.

Και τα δύο χρησιμοποιούν τον νεo τετρακύλινδρο T-GDi «Smartstream» των 1,6 λίτρων, με τεχνολογία διαρκούς ρύθμισης του ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων CVVD, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και 265 Nm ροπής.

Στην plug-in υβριδική έκδοση που δοκιμάζουμε συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα των 66,9 kW φθάνοντας την συνδυαστική ισχύ στους 265 ίππους και την συνδυαστική ροπή στα 350 Nm.

O ηλεκτροκινητήρας παίρνει ρεύμα από μία μπαταρία ιόντων λιθίου των 13,9 kWh η οποία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, χαμηλώνοντας έτσι το κέντρο βάρους και απελευθερώνοντας πολύτιμο χώρο για τους επιβάτες.

Ο on-board φορτιστής είναι στα 3,7 kW, κάτι που ανεβάζει τον χρόνο φόρτισης στις 3 ώρες και 30 λεπτά σε wallbox των 11 kW ή σε 6 ώρες και 3 λεπτά σε οικιακή πρίζα.

Το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με ένα μία εξελιγμένη έκδοση του εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου της Hyundai το οποίο εμπλέκεται με by-wire με πιεστικούς διακόπτες στην κονσόλα. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός νέου πολύδισκου συμπλέκτη και της εξελιγμένης τετρακίνησης με την ονομασία HTRAC.

Η λειτουργία της τετρακίνησης υποστηρίζεται από την δυνατότητα επιλογής τριών προγραμμάτων ανάλογα με το έδαφος (άμμο, χιόνι και λάσπη) τα οποία επεμβαίνουν στα χαρακτηριστικά απόδοσης του κιβωτίου και στις καμπύλες ροπής του κινητήρα.

Ενώ από τον ίδιο περιστροφικό επιλογέα στην κεντρική κονσόλα γίνεται και η επιλογή για τα προγράμματα του υβριδικού συστήματος Eco, Comfort, Sport και Smart, με την τελευταία να αντιλαμβάνεται το στιλ οδήγησης του χρήστη και ανάλογα να προσαρμόζει την συνεργασία των δύο κινητήρων. Το αυτοκίνητο εκκινεί ηλεκτρικά, μπορεί να κινείται αποκλειστικά με την μπαταρία για 58 χιλιόμετρα, δεν έχει όμως  δυνατότητα επέμβασης στην ισχύ ανάκτησης της ενέργειας από τα φρένα ενώ λείπουν και κάποιες δυνατότητες του ανταγωνισμού, όπως για παράδειγμα η φόρτιση της μπαταρίας εν κινήσει (από τον κινητήρα).

Από την άλλη όμως, το όλο σύστημα είναι αρκετά εξελιγμένο ώστε κάθε φορά και με την αντίστοιχη επιλογή να προσαρμόζει την λειτουργία του υβριδικού συστήματος και της τετρακίνησης στο καλύτερο δυνατό σενάριο. Για παράδειγμα, στο πρόγραμμα Sport, η ροπή που μπορεί να φθάσει στους πίσω τροχούς είναι έως και 50%, στην λειτουργία Comfort το ποσοστό είναι έως 35% ενώ στην λειτουργία Eco χρησιμοποιείται μόνο η κίνηση στους εμπρός τροχούς για μέγιστη οικονομία.

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί μία ιδιαίτερα εξελιγμένη ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η οποία έχει και χαρακτηριστικά self leveling για διατήρηση του ύψους ανεξάρτητα από το φορτίο.

Οι τροχοί στην έκδοση της δοκιμής μας ήταν 19 ιντσών (υπάρχει επιλογή και για 20 ίντσες) με την πολύ “έξυπνη” διάσταση 235/55, η οποία αποτελεί έναν εξαιρετικό συνδυασμό μεταξύ πρόσφυσης και άνεσης.

Η λέξη “άνεση” είναι το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό μόλις καθίσεις στο τιμόνι του Santa Fe και κάνεις τα πρώτα χιλιόμετρα. Μία άνεση που προέρχεται όχι μόνο από τα εξαιρετικά καθίσματα και την γενικότερη αίσθηση μιας ζεν χαλαρότητας που σου δημιουργεί το luxury σαλόνι. Όσο και από την απόδοση της ανάρτησης, η οποία είναι ίσως το κορυφαίο χαρακτηριστικό στην κίνηση του Santa Fe.

Οι Κορεάτες φαίνεται ότι έχουν δουλέψει σε βάθος την ανάρτηση του μεγάλου SUV τους, έχουν κοπιάρει (με την καλή έννοια…) τους κορυφαίους του είδους, και δείχνουν σε όλους ότι έχουν πλέον την γνώση και τις ικανότητες να παίξουν στα ίσια με τους Ευρωπαίους.

Ο συνδυασμός της εξαιρετικής ανάρτησης με το στιβαρό πλαίσιο, δημιουργούν ένα σύνολο που περνά ως οδοστρωτήρας πάνω από κάθε ανωμαλία και καταπίνει οτιδήποτε βρεθεί στον διάβα του. Και την ίδια στιγμή απομονώνει τέλεια το σαλόνι από τον θόρυβο κύλισης, κάνοντας το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο μία ολιστικά premium διαδικασία, θυμίζοντας σε αρκετές περιπτώσεις μία διάταξη αερανάρτησης.

Το υβριδικό σύστημα είναι ένα ακόμα δείγμα της τεράστιας εξέλιξης των Κορεατών. Αν και βασίζεται σε ένα μικρό σε κυβισμό κινητήρα, η απόδοσή του, χάρη και στον ηλεκτροκινητήρα, είναι πληθωρική και αναπάντεχα πολιτισμένη, με “γεμάτο” τράβηγμα σε κάθε πάτημα του γκαζιού και σχεδόν παντελή απουσία μηχανικών θορύβων, που σε κάνουν να ξεχνάς ότι κάτω από το καπό βρίσκονται μόλις 1,6 λίτρα και τέσσερις κύλινδροι.

Αρωγός σε αυτό είναι και το επαρκέστατο κιβώτιο, που κάνει σωστά την δουλειά του στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, με το πρόγραμμα Sport να βελτιώνει εμφανώς την αποφασιστικότητα στις γρήγορες αλλαγές (υπάρχουν και paddles για όσους θέλουν να παίρνουν την κατάσταση στα “χέρια” τους).

Ως σύνολο το Santa Fe προτιμά εμφανώς μια πιο easy going διάθεση, χωρίς οδηγικές ακρότητες και υπερβολές. Οι 265 ίπποι δίνουν το “παρών” όταν τους ζητηθεί (σε μια γρήγορη προσπέραση για παράδειγμα), και έχουν και την έξωθεν καλή μαρτυρία των πολύ καλών εργοστασιακών επιδόσεων για κάποιον που θέλει ντε και σώνει να επιβεβαιώσει την ματαιοδοξία ενός “0-100” με ένα τεράστιο SUV.

Όμως το νόημα εδώ δεν είναι το κυνήγι των φαναριών. Ούτε η ταλαιπωρία αυτοκινήτου και επιβατών σε ορεινά στροφιλίκια, έστω και αν οι κλίσεις -παρά τους 2 τόνους- είναι περιορισμένες και το τιμόνι αρκετά καλό σε αίσθηση.

Το Santa Fe παραμένει διαρκώς κάτι πέρα και πάνω από όλα αυτά. Είναι ένας άνετος και πολυτελής ταξιδευτής μεγάλων αποστάσεων, μία μυοχαλαρωτική κάψουλα ασφάλειας και ευζωίας. Και αυτόν τον ρόλο τον εξυπηρετεί με απόλυτα πειστικό και ολοκληρωμένο τρόπο

Και με αρκετή οικονομία θα προσθέταμε, καθώς η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε δύσκολα ξεπερνά τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. σε μεγάλο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο. Μία τιμή που μπορεί να πέσει αρκετά πιο χαμηλά σε “υβριδικές” συνθήκες κίνησης. Ή και να μηδενιστεί σε διαδρομές που φθάνουν έως και λίγο πάνω από τα 50 χιλιόμετρα σε αστικό τοπίο μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα.

Συνοψίζοντας, θα πρέπει να μπούμε και στα “δύσκολα” της γενικότερης παρουσίας του Santa Fe PHEV της δοκιμής μας. Και αυτά αφορούν την τιμή του. Τα 61.590 ευρώ που κοστίζει η 7θέσια έκδοση Distinctive, ή πολύ περισσότερο τα 67.690 ευρώ της 6θέσιας και πιο αντιπροσωπευτικής έκδοσης Limited, μοιάζουν υπερβολικά χρήματα για ένα αυτοκίνητο με το σήμα της Hyundai.

Έστω και αν συνοδεύεται, εκτός των άλλων, με την φήμη του άθραυστου και τις μεγάλες εγγυήσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας.

Και μάλλον είναι πολλά χρήματα. Αρκεί όμως να το βάλει κανείς στο σωστό “κάδρο” του ανταγωνισμού του. Ένας ανταγωνισμός που με βάση τις προδιαγραφές του (plug-in υβριδικό, ατελείωτος εξοπλισμός, premium πολυτέλεια, ποιότητα εργαστηρίου, πανάκριβη και exlusive εξαθέσια διάταξη) έρχεται από πολύ ψηλά, και αυτοκίνητα όπως το Audi Q7 ή το Volvo XC90 για παράδειγμα.

Κάποιοι θα πουν ότι πρόκειται για δημοσιογραφικό ατόπημα να βάζουμε ένα Hyundai σε αυτή την συνομοταξία. Όμως η αλήθεια που αναγνωρίζεται από όλους είναι ότι η κορεάτικη εταιρία έχει κάνει τεράστια βήματα. Και με το Santa Fe επιβεβαιώνει ότι μπορεί να σταθεί με αξιώσεις και σε αυτή την κατηγορία, διαθέτοντας όλα όσα ζητά και ο πιο απαιτητικός αγοραστής από ένα πολυτελές μεγάλο SUV.

Μπορεί να του λείπουν τα καταξιωμένα οικόσημα. Μπορεί σε κάποια ελάχιστα σημεία να στερείται ενός βιομηχανικού “λούστρου”. Όμως είναι ένα αυτοκίνητο ψαγμένο σε βάθος. Και φτιαγμένο με την δημιουργική ορμή ενός κατασκευαστή που βρίσκεται καβάλα στο ρεύμα της εποχής του.

Και αν δεν σας πείθουν όλα τα άλλα, ξεχάστε το όνομα Hyundai, καλύψτε το σηματάκι στο τιμόνι, καθίστε στα αναπαυτικά δέρματα και κάνετε μία μικρή βόλτα για την παλιά, καλή τυφλή δοκιμή. Θα μας θυμηθείτε!

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Hyundai Santa Fe PHEV

Κινητήρας: 1.598 cc, ηλεκτροκινητήρας.
Ισχύς βενζινοκινητήρα: 180 PS/5.500 rpm.
Ροπή βενζινοκινητήρα: 265 Nm/1.500-4.500 rpm.
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 66,9 kW
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 304 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 265 PS
Συνδυαστική ροπή: 350 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, έξι σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,8 sec
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 1,6 lt/100 km – 7,5 lt/100 km
Ηλεκτρική αυτονομία: 58 km
Εκπομπή CO2: 37 gr/km
Διαστάσεις ΜxΠxΥ: 4.785×1.900×1.710 mm
Βάρος: 2.005 kg
Χώρος αποσκευών: 571-1.649 lt
Τιμή: Από 61.590 ευρώ


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Πηγή
newsauto.gr

Σχετικά άρθρα

Back to top button