Nbaxevanis

Europlan
KOSA
MOTO & AUTO

Το νέο Dacia Duster – Με 1,3 τούρμπο και απόδοση στους 150 ίππους

ΜΗΛΟ
DROP Palermo TECH HUB

Το νέο Dacia Duster απέκτησε την πιο σύγχρονη σχεδιαστική εταιρική «ταυτότητα» και μας ξανασυστήνεται στην κορυφαία έκδοση βενζίνης με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Η Dacia αναβάθμισε πριν μερικούς μήνες ολόκληρη την γκάμα της, με την κυριότερη αλλαγή να αφορά την υιοθέτηση νέου λογότυπου και τoν εμπλουτισμό των εκδόσεων εξοπλισμού. Τα γράμματα «D» και «C» του νέου λογότυπου παραπέμπουν σε κρίκους αλυσίδας και είναι λευκού χρώματος για να ξεχωρίζει, ενώ τον συναντάμε και στο καπάκι της πλήμνης των τροχών και στο τιμόνι. Πίσω, το όνομα Dacia είναι ολογράφως και διαθέτει νέα γραμματοσειρά.

NOVA

Αλλαγές υπάρχουν και στις αποχρώσεις για τις μπάρες οροφής, τις προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω, και τα καπάκια των καθρεφτών της πλούσιας έκδοσης Journey, όπως του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε, που είναι χρώματος Monolith Grey. Νέα προσθήκη στην χρωματική παλέτα του αμαξώματος είναι και το μη μεταλλικό πράσινο Kaki που βλέπετε στις φωτογραφίες.

ΤΕΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗ

Ανανέωσης συνέχεια

Η ανανέωση του Dacia Duster για το 2023 συνοδεύεται από το αρκτικόλεξο Ν.Β.Ι. που σημαίνει New Brand Identity. Πέρα από τους νέους λογότυπους και τις φρέσκιες αποχρώσεις, αλλαγή συναντάμε και στους προβολείς ECO LED με νέα σχεδίαση που τους ενώνει νοητά με τον λογότυπο. Το σχήμα «Y» των LED φώτων ημέρας παραμένει εμπρός και πίσω, ενώ ίδια τεχνολογίας είναι και τα εμπρός φλας. Αυτά που δεν είναι ίδιας τεχνολογίας και θα έπρεπε να έχουν αλλάξει σε σχέση με την γενική περσινή ανανέωση, είναι η μεγάλη σκάλα των φώτων.

Mechanical Solutions

Στην καμπίνα των επιβατών, οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο νέο τιμόνι με τον καινούριο λογότυπο της εταιρείας, τους ανασχεδιασμένους αεραγωγούς ορθογώνιου σχήματος, καθώς και στη νέα θέση του χειριστηρίου των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων καθρεφτών. Πλέον η θέση του δεν είναι στο ταμπλό, αριστερά από το τιμόνι, αλλά έχει τοποθετηθεί μαζί με τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων (αυτόματο του οδηγού), στοιχείο που διαφοροποίησε ελαφρώς και την σχεδίαση του πάνελ της πόρτας του οδηγού.

Κατά τα άλλα, δεν υπάρχουν άλλες αλλαγές στην καμπίνα, με την κονσόλα δαπέδου να περιλαμβάνει συρόμενο υποβραχιόνιο ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα και το infontainment των πλούσιων εκδόσεων να διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής οκτώ ιντσών και πλοηγό στην κορυφαία. Αυτό που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι το λογισμικό του συστήματος πολυμέσων έχει δεχθεί ανανέωση και πλέον εκτελεί πιο άμεσα τις εντολές του οδηγού.

Ο οδηγός θα αργήσει αλλά θα βρει την θέση οδήγησης που θα τον βολέψει, με το κάθισμα να προσφέρει καλή άνεση και πλευρική στήριξη. Η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις είναι αρκετά καλή, χάρη στις μεγάλες κάθετες γυάλινες επιφάνειες και τους αντίστοιχου μεγέθους εξωτερικούς καθρέφτες. Επιπλέον, όλα τα πλήκτρα και χειριστήρια βρίσκονται στο πεδίο «βολής» του οδηγού και έχουν σωστό μέγεθος. Αυτό που παραμένει σε μη εργονομική θέση είναι η ροδέλα ρύθμισης του ύψους της δέσμης των φώτων που βρίσκεται στο αριστερό γόνατο του οδηγού.

Στα υλικά που απαρτίζουν το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών δεν συναντάμε αλλαγές, πράγμα που σημαίνει ότι παραμένουν τα σκληρά πλαστικά οικονομικής επιλογής. Το μοντάρισμά τους όμως δείχνει προσεγμένο και χαρίζει αίσθηση γεροδεμένου.

Οι χώροι που εξασφαλίζει το μεταξόνιο των 2,76 μέτρων είναι αρκετά καλοί για τέσσερις ενήλικους, με τους πίσω να μπαινοβγαίνουν εύκολα χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των θυρών. Στο μπες βγες όμως, η πόρτα δεν καλύπτει τα μαρσπιέ με αποτέλεσμα να λερώνονται τα μπατζάκια των επιβατών.

Ο χώρος αποσκευών είναι ενιαίος, δεν έχει διπλό πάτωμα, έχει μεγάλο άνοιγμα, 445 λίτρα χωρητικότητας και είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος χάρη στο ορθογώνιο σχήμα του. Θα βολέψει με άνεση τα μπαγκάζια μιας οικογένειας για τις διακοπές της, ενώ παράλληλα υπάρχουν και γάντζοι για τις χειραποσκεύες. Η στάνταρ όμως ρεζέρβα ανάγκης δεν βρίσκεται εντός χώρου, αλλά από κάτω, με ότι αυτό συνεπάγεται για την χρήση και τον έλεγχό της.

Αστικοποίηση

Η γκάμα του Dacia Duster εμπλουτίστηκε πριν ένα χρόνο με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης των 1,3 λίτρων που αποτελούν προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Συμμαχίας Renault-Nissan και την Daimler. Η κεφαλή του έχει σχήμα «Δέλτα» για να είναι ελαφριά, τα τοιχώματα των κυλίνδρων και των εμβόλων είναι ειδικά κατεργασμένα για ελάχιστες τριβές, η πίεση υπερπλήρωσης ελέγχεται ηλεκτρονικά και, πέρα από τον καταλύτη, διαθέτει και φίλτρο μικροσωματιδίων GPF. Στη συγκεκριμένη εφαρμογή αποδίδει 150 ίππους στις 5.250 rpm και 250 Nm ροπή από τις 1.700 rpm. Η πιο αδύναμη έκδοση αποδίδει 130 ίππους.

Η λειτουργία του 4κύλινδρου κινητήρα με τους 150 ίππους είναι ιδιαίτερα γραμμική, τραβάει από αρκετά χαμηλά, και εξασφαλίζει ποιότητα λειτουργίας που είναι πρωτόγνωρη για το μοντέλο. Συνεργάζεται αποκλειστικά με 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC με δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας από τον λεβιέ.

Διαθέτει πρόγραμμα λειτουργίας ECO που ενεργοποιείται από πλήκτρο στο ταμπλό και επεμβαίνει στον κινητήρα, την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου και το κλιματισμό. Επιπλέον, συνεργάζεται με σύστημα stop/start, με τον κινητήρα να επανεκκινεί με αρκετά πολιτισμένο τρόπο.

Όπως είναι λογικό, η ισχυρότερη έκδοση του Duster διαθέτει και τις δυνατότερες επιδόσεις στην γκάμα. Σύμφωνα με την Dacia, για να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση απαιτούνται 9,7 δλ. και η τελική του ταχύτητα 199 χλμ./ώρα. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έχει σωστή λειτουργία και δεν «χαζολογάει» για την σωστή επιλογή σχέσης, ενώ σε συνθήκες πίεσης έχει και πολύ γρήγορη λειτουργία.

Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενες δισκόπλακες εμπρός και ταμπούρα πίσω, και το πλατύ πεντάλ είναι γραμμικό και με σωστή αντίσταση. Η ύπαρξη ταμπούρων στον πίσω άξονα δεν προβληματίζει μετά από σκληρή χρήση, αλλά σε αυτή την κατηγορία τιμής και ιπποδύναμης θα προτιμούσαμε να βλέπαμε δίσκους στη θέση τους.

Πέρα από τις δυνατές επιδόσεις και την δυνατότητα προσπέρασης χωρίς δεύτερη σκέψη, το αυτόματο Duster προσφέρει επιπλέον άνεση στη χρήση και ο 4κύλινδρος κινητήρας αναβαθμίζει με την λειτουργία του την ποιότητα κύλισης. Μόνο λίγος θόρυβος από τα ελαστικά εισέρχεται στην καμπίνα, ενώ σε συνθήκες ταξιδιού με ταχύτητα ελαφρώς πάνω από το όριο θα γίνει αντιληπτός ο αέρας που αγκαλιάζει το αμάξωμα.

Παρότι πρόκειται για ένα προσθιοκίνητο compact crossover με κοντά 22 πόντους απόσταση από το έδαφος (217 χλστ.), διαθέτει καλό κράτημα και παίρνει λογικές κλίσεις στις στροφές. Οι αντιδράσεις του είναι φιλικές και θα ενημερώσει γρήγορα τον οδηγό για το όριο του. Μετά από αυτό θα επέμβει το αναθεωρημένο σύστημα ελέγχου της ευστάθειας και με ήπιες επεμβάσεις θα το επαναφέρει στην τάξη. Το ελαφρύ του τιμόνι όμως δεν φέρνει αρκετή πληροφορία στα χέρια του οδηγού. Στην πόλη, το Duster αδιαφορεί για το ανάγλυφο του οδοστρώματος και εξασφαλίζει πολύ καλή άνεση στους επιβάτες, με την ανάρτηση να λειτουργεί πιο αθόρυβα από ποτέ (πίσω ημιάκαμπτος άξονας). Επιπλέον, η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου δημιουργεί την πιο αγχολυτική έκδοση του μοντέλου για αυτές τις συνθήκες.

Στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου, το Duster 1.3 TCe 150 EDC έκαψε στα χέρια μας 7,6 λτ./100 χλμ., που με την χρήση του προγράμματος ECO και ήπια οδήγηση έπεφτε γύρω από το 7. Σε αντίθετη περίπτωση, τα 9 με 10 λτ./100 χλμ. δεν αποτελούν δύσκολη υπόθεση.

Αντί συμπεράσματος

Το κορυφαίο βενζινοκίνητο Duster των 150 ίππων συνδυάζεται αποκλειστικά με το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Journey. Η τιμή του έχει καθοριστεί στα 25.940 ευρώ και τα εξοπλιστικά χαρακτηριστικά που διαθέτει είναι πολλά, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, Hill Start Assist, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και ρυθμιζόμενους καθρέφτες, σύστημα Multi-view camera με αισθητήρες παρκαρίσματος, πλοηγό στο σύστημα πολυμέσων των 8 ιντσών, φιμέ πίσω παράθυρα και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Συμπερασματικά, η νέα σχεδιαστική εταιρική ταυτότητα της Dacia φέρνει έναν πιο φρέσκο και επίκαιρο αέρα σε όλη την γκάμα, αναβαθμίζοντας σημαντικά την εικόνα όλων των μοντέλων. Στην περίπτωση μάλιστα του Duster 1.3 TCe 150 ίππων, η δυναμική εμφάνιση συνοδεύεται και από αρκετά καλές επιδόσεις, ενώ το αυτόματο κιβώτιο χαρίζει ένα πρωτόγνωρα ευκολοδήγητο πρόσωπο και έναν μοναδικό χαρακτήρα στην γκάμα του compact SUV της Dacia.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: 1.333 κ.εκ. βενζίνη, 150 ίπποι/5.250 – 6.000 σ.α.λ., 250 Nm/1.700 – 3.250 σ.α.λ.
Μετάδοση: αυτόματο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,7 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 199 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 6,2 λτ./100 χλμ., 141 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.361/1.804/1.693 χλστ., 2.673 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.263 κιλά
Χώρος αποσκευών: 445 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 25.940 ευρώ/98,70 ευρώ


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Πηγή
carandmotor.gr

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο