GMG Constructions | adv


Good Life

Η τεχνολογία των δεδομένων μαθαίνει από το πράσινο τραπέζι


Magali-Elounda

Ο Σιντ Πάτιλ έχει πολύ ενδιαφέρον ως προσωπικότητα. Επαγγελματικά αποτελεί σημαντικό στέλεχος του Twitter, καθώς είναι ο επικεφαλής της ομάδας ανάλυσης δεδομένων του μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Αποτέλεσε ακρογωνιαίο λίθο της TellApart, εταιρείας που εξαγόρασε το Twitter και ο Πάτιλ θεωρείται κεφάλαιο στη θέση που βρίσκεται.

Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως επικεφαλής στατιστικών στη DemandTec, που εξαγοράστηκε από την IBM, πριν γίνει επικεφαλής επιστημονικών δεδομένων στη Freshplum, που εξαγοράστηκε από την TellApart. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι ένα ταλέντο που εξαγοράζεται συνεχώς και κανείς δεν θέλει να χάσει.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Το ενδιαφέρον του Πάτιλ για την ανάλυση δεδομένων έχει πολύ παρασκήνιο και λάμψη … Χόλιγουντ. Αποτέλεσε στέλεχος του West Coast Blackjack Club, της ομάδας φοιτητών του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης, που αναφέρεται στο βιβλίο «Bringing Down the House» και στην ταινία «21». Είναι ειδήμων στα στατιστικά του μπλάκτζακ και μερικές φορές μοιάζει απόλυτος: η παρατήρηση που διεξάγεται από τους παίκτες στο πράσινο τραπέζι και η παρατήρηση που διεξάγεται από τους υπολογιστές στα δεδομένα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα.

Ο επικεφαλής της σχετικής ομάδας του Twitter επιμένει ότι το μπλάκτζακ είναι η μόνη δραστηριότητα στο καζίνο που διαθέτει «μνήμη». Σύμφωνα με τις μελέτες, τις έρευνες, τις σπουδές και τις αναλύσεις που έχει πραγματοποιήσει, έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι «ό,τι έχει συμβεί στο παρελθόν, είναι ενδεικτικό του τι πρόκειται να συμβεί στο μέλλον». Και αυτό είναι λίγο – πολύ η σύνοψη του κόσμου της ανάλυσης δεδομένων. Η επιστημονική ομάδα της οποίας ηγείται διαρκώς προσπαθεί να καταλάβει τι έχει συμβεί, προκειμένου να καταλάβει τις πιθανότητες να συμβεί ξανά στο μέλλον. Έστω και με μεταβλητές πιθανότητες βεβαιότητας.

Ο Πάτιλ βλέπει με άλλο μάτι το μπλάκτζακ. Όταν ξεκίνησε να παίζει, το αντιμετώπισε όπως όλοι: ένα παιχνίδι στο οποίο μπορεί να κερδίσεις ή να χάσεις. Παρέμενε όμως ένα παιχνίδι. Όσο περνούσε όμως ο καιρός, ο Πάτιλ άρχισε να αντιλαμβάνεται ότι στην ουσία ήταν μία μάχη πιθανοτήτων: «Όταν σκεφτείς τις μεταβλητές, ανακαλύψεις τι είναι σημαντικό, μελετήσεις τις πιθανότητες και πιέσεις λίγο παραπάνω τις επιλογές σου, μπορείς να είσαι μακροπρόθεσμα κερδισμένος».

blackjack2

Το μπλάκτζακ έμαθε ένα ακόμη μάθημα στον Πάτιλ. Οι κανόνες του παιχνιδιού μπορούν και σίγουρα θα αλλάξουν: «Όπως συμβαίνει στις επιχειρήσεις. Αναγκαζόμαστε να προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες του επιχειρηματικού παιχνιδιού. Οι αλλαγές δεν επιβάλλονται, απλώς είναι αποτέλεσμα της εξέλιξης. Όταν το ηλεκτρονικό εμπόριο εμφανίστηκε για πρώτη φορά, όλοι έριξαν το βάρος στη χρήση του επιτραπέζιου ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Ήταν εύκολο να μετρηθούν τα δεδομένα, αλλά σιγά σιγά άρχισαν να εμφανίζονται περισσότερα στατιστικά που είχαν ενδιαφέρον. Το last click, η είσοδος ενός χρήστη στην πλατφόρμα πωλήσεων και διάφορα άλλα δεδομένα, που βοήθησαν τις εταιρείες να καταλάβουν τις συνήθειες των καταναλωτών. Ακόμη και τότε όμως οι αριθμοί δεν ήταν απόλυτα ακριβείς. Όλα ήταν αριθμοί από μία και μόνο συσκευή. Έπειτα αναλογιστήκαμε ότι ο κόσμος χρησιμοποιεί το κινητό περισσότερο από οτιδήποτε άλλο και όλα άλλαξαν ξανά».

Ο Πάτιλ θεωρεί ότι κάτι ανάλογο θα συμβεί στο μέλλον και με το μπλάκτζακ: «Το σημείο κλειδί στην ιστορία του παιχνιδιού ήταν όταν εμφανίστηκαν τα μηχανήματα αυτόματου ανακατέματος των χαρτιών. Αυτό άλλαξε τα δεδομένα της στατιστικής, διότι έπρεπε να γίνουμε περισσότερο επιλεκτικοί στο πού και στο πότε έπρεπε να παίξουμε το επόμενο χαρτί μας. Μία παρόμοια επαναστατική αλλαγή συντελείται αυτή τη στιγμή με τη χρήση των κινητών και με το παιχνίδι εξ’ αποστάσεων, από διάφορες συσκευές».

Το ηγετικό στέλεχος του Twitter δεν είναι απόλυτα σίγουρος ότι η καρδιά του ψηφιακού μάρκετινγκ πλέον κτυπάει στις φορητές συσκευές: «Το βάρος των πωλήσεων έχει πέσει στα κινητά, όμως υπάρχουν στοιχεία που πρέπει να τα εξετάζουμε πιο προσεκτικά. Για ένα μεγάλο διάστημα πραγματοποιήσαμε έρευνες μεταξύ χρηστών σταθερού υπολογιστή και χρηστών που έκαναν χρήση σταθερής και φορητής συσκευής.

Είδαμε ότι τα έσοδα από πωλήσεις μεταξύ των δύο κατηγοριών ήταν πραγματικά ισορροπημένα. Αυτό δείχνει ότι ο κόσμος ελέγχει προϊόντα από το κινητό του, αλλά ένα μεγάλο ποσοστό καταφεύγει στον οικιακό υπολογιστή για να κάνει το τελευταίο βήμα της αγοράς. Το σίγουρο είναι ένα: όποιος δεν επενδύσει στη χρήση των κινητών, θα βγει χαμένος στο τέλος. Οι περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν το κινητό τους για να σε ανακαλύψουν. Όπως συνέβη με τα μηχανήματα αυτόματου ανακατέματος, οι κανόνες έχουν αλλάξει. Το χειρότερο που μπορεί να κάνει κάποιος σήμερα είναι να μην κάνει τίποτα».










Σχετικά άρθρα

Back to top button