LIFE

Ερευνα: 1 στους 3 θέλουν να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα

Το γνωστό ρητό «να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα» φαίνεται πως ισχύει όχι μόνον για τους Έλληνες αλλά για 1 στους 3 ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με το συμπέρασμα έρευνας που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Science Advances.

Όπως έδειξε η μελέτη με επικεφαλής τον καθηγητή Yamir Moreno του Πανεπιστήμιο της Σαραγόσα, το συναίσθημα του φθόνου αποτελεί το βασικό κίνητρο πίσω από τη συμπεριφορά πολλών ανθρώπων, άσχετα αν ελάχιστοι από εμάς παραδεχόμαστε ανοιχτά ότι είμαστε ζηλόφθονοι. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 30% των συμμετεχόντων στην έρευνα ήταν πρόθυμοι να αγνοήσουν ένα μεγαλύτερο βραβείο σε ένα τυχερό παιχνίδι, και να πάρουν ένα χειρότερο έπαθλο, αρκεί η απόφασή τους αυτή να μείωνε και τις πιθανότητες των άλλων να κερδίσουν.

caffeine adv2020b

Ο άνθρωπος με ζηλόφθονο χαρακτήρα, «χαρακτηρίζεται από αισθήματα ζήλιας, εμμονής με το στάτους του και έλλειψης εμπιστοσύνης». Οι άνθρωποι αυτοί κάνουν τα πάντα για να υπονομεύσουν τους συνάδελφους ή συνεργάτες τους ώστε να μην αποκτήσουν περισσότερα προνόμια από αυτούς, ακόμα κι αν αυτή η συμπεριφορά τους έχει αρνητικό αντίκτυπο στον εαυτό τους.

Μάλιστα οι επιστήμονες αναφέρουν ότι «τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας αντικρούουν παλαιότερες θεωρίες, που αντιμετώπιζαν τους ανθρώπους ως κατεξοχήν λογικά πλάσματα».

neratzoulis neo

Σύμφωνα με τη μελέτη, το 90% των ανθρώπων μπορεί να διαχωριστεί σε τέσσερις βασικούς τύπους προσωπικοτήτων: Τον αισιόδοξο, τον απαισιόδοξο, τον πρόθυμο να εμπιστευθεί τους συνανθρώπους του και τον ζηλόφθονο. Οι «ζηλόφθονες» προσωπικότητες είναι οι πιο διαδεδομένες από τους υπόλοιπους τύπους, με σχεδόν 1 στα 3 άτομα να εμπίπτει σε αυτήν την κατηγορία. Συγκεκριμένα, οι «ζηλόφθονοι» τύποι υπερτερούν με αναλογία 30% έναντι 20% των άλλων χαρακτήρων.

CNA Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button