GMG Constructions

Gruppo

BOX Cafe
Δετοράκης
Cosmos Fashion
BBQ Stories
LIFE

Χριστούγεννα χωρίς μοναξιά

Μία ψηφιακή πλατφόρμα δικτυώνει μοναχικούς ανθρώπους για τις ημέρες των εορτών. Σε εποχές πανδημίας η μοναξιά απειλεί ακόμη και τους νέους, προειδοποιούν οι ειδικοί.

Σουρλάτσο Cafe

Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που μένουν μόνοι τις ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Οι περιορισμοί της πανδημίας έχουν επιδεινώσει το πρόβλημα. Κι όμως, υπάρχουν τρόποι για να δώσουμε λίγη χαρά και να βρούμε παρέα γι αυτούς τους ανθρώπους.

Αυτό πιστεύει ο Κρίστιαν Φάιν, σύμβουλος επιχειρήσεων και ιδρυτής της ψηφιακής πλατφόρμας «KeinerBleibtAllein», που σημαίνει, «Κανείς δεν μένει μόνος». Όπως εξηγεί ο ίδιος στην Deutsche Welle, τα περιοριστικά μέτρα της πανδημίας έχουν συνέπειες για όλους μας και ιδιαίτερα για τους μοναχικούς ανθρώπους.

«Από τη μία πλευρά η πανδημία προκαλεί μοναξιά, από την άλλη κάνει τη μοναξιά κάτι συνηθισμένο, λιγότερο τρομακτικό», επισημαίνει. Η πλατφόρμα του Κρίστιαν Φάιν λειτουργεί από το 2016 με το hashtag #KeinerBleibtAllein στο Twitter, το Facebook και το Instagram. Στόχος του είναι να δικτυώσει μοναχικούς ανθρώπους που αναζητούν λίγη παρέα για τις ημέρες των εορτών, αλλά επίσης- γιατί όχι;- και εκείνους που θέλουν να περάσουν τις ημέρες αυτές με καινούργια πρόσωπα στο γιορτινό τραπέζι.

«Έσπασε το ταμπού της μοναξιάς»

«Η κοινωνική ζωή έχει παραλύσει, ξαφνικά έγινε κάτι πολύ συνηθισμένο να κλείνεται ο καθένας στο σπίτι του» παρατηρεί ο 36χρονος Φάιν. «Κι έτσι η μοναξιά δεν είναι πλέον ένα θέμα-ταμπού». Αλλά για πολλούς ανθρώπους παραμένει βασανιστικός ο φόβος ότι θα μείνουν μόνοι τους στις γιορτές. Το γνωρίζει και ο ίδιος από προσωπική εμπειρία. Το 2016, μετά από έναν χωρισμό, αναγκάστηκε να περάσει μόνος τα Χριστούγεννα. Εκείνη την ημέρα κάθισε στον υπολογιστή και άρχισε να περιγράφει τη μοναξιά του για πρώτη φορά στο hashtag #keinerbleibtallein. Πήρε τόσα πολλά μηνύματα που γρήγορα κατάλαβε ότι πρόκειται για ένα ευρύτερο κοινωνικό πρόβλημα.

Mechanical Solutions

Τεντοτεχνική

Έτσι γεννήθηκε η ιδέα για μία ψηφιακή πλατφόρμα δικτύωσης, αρχικά μέσω Twitter. Τον επόμενο χρόνο οι ενδιαφερόμενοι έφτασαν τους 2.700. Το 2018 η Ευαγγελική Εκκλησία στη Γερμανία μνημόνευσε την πρωτοβουλία σε μία καμπάνια «κατά της μοναξιάς» και έναν χρόνο αργότερα οι αριθμοί απογειώθηκαν: το 2019 συνολικά 63.000 χρήστες αντάλλαξαν 80.000 μηνύματα, ενώ 6.000 ήταν εκείνοι που τελικά βρήκαν παρέα για τις ημέρες των Χριστουγέννων.

Βοήθεια από το Facebook

Ένας από τους πρώτους «οικοδεσπότες» που έδωσαν το παρών το 2018 ήταν ο Ρενέ Ράιχελτ, μηχανικός πληροφορικής. Θυμάται ότι τα Χριστούγεννα πολλές φορές και η μητέρα του μαγείρευε για μοναχικούς γείτονες, σήμερα ακολουθεί και ο ίδιος το παράδειγμά της. «Την πρώτη φορά είχα μαγειρέψει για έντεκα άτομα», λέει. «Κάποιοι ήταν γείτονες, αλλά υπήρχαν και νέα πρόσωπα, ήταν εύκολο για όλους να πιάσουν κουβέντα μεταξύ τους». Οι καλεσμένοι δεν του ήταν εντελώς άγνωστοι, καθώς ο Ράιχελτ είχε ήδη τη δυνατότητα, πριν γίνει η συνάντηση για φαγητό, να διαβάσει το προφίλ τους στο Facebook.

Zuper Service

H πανδημία έχει αλλάξει και την σύνθεση της «παρέας». Παλαιότερα πολλοί θεωρούσαν την μοναξιά αποκλειστικό πρόβλημα των ηλικιωμένων. Άλλωστε, σύμφωνα με υπολογισμούς των ειδικών, στις ηλικίες μεταξύ 60 και 99 ετών περίπου 8 εκατομμύρια άνθρωποι στη Γερμανία απειλούνται με μοναξιά και κοινωνική απομόνωση. Αλλά με την πανδημία τα δεδομένα άλλαξαν.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε το Γερμανικό Κέντρο Γεροντολογίας (DZA) τον Απρίλιο του 2021 ο κίνδυνος της κοινωνικής απομόνωσης έχει αυξηθεί για όλους, ανεξαρτήτως ηλικίας, γένους ή μορφωτικού επιπέδου. Γι αυτό, τονίζει ο Κρίστιαν Φάιν, όλο και περισσότεροι άνθρωποι συμμετέχουν στην ψηφιακή πλατφόρμα δικτύωσης για τις γιορτές. «Ειδικά τους νέους η μοναξιά τους επιβαρύνει περισσότερο, ντρέπονται πιο πολύ που είναι μόνοι…», λέει ο ίδιος.






Yiannis Jewellery


Μέσω
Γιάννης Παπαδημητρίου
Πηγή
DW
MECHANICAL - CLIMATHERM

Back to top button