ΕΛΛΑΔΑ

Μ. Θραψανιώτης | Αποκλείετε χιλιάδες μαθητές, κλείνετε τα Περιφερειακά Πανεπιστήμια

Κατά την ομιλία του, σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ο Βουλευτής Λασιθίου του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Μανόλης Θραψανιώτης ανέδειξε τον αποκλεισμό από την Ανώτατη Εκπαίδευση χιλιάδων μαθητών με την πρωτοφανή αιφνιδιαστική αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στη
μέση της χρονιάς.

Συνέδεσε αυτή την επιλογή με τις παλιότερες επιλογές της Νέας Δημοκρατίας, με το σχέδιο “Αθηνά” και το κλείσιμο των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ, για την τροφοδοσία με πελάτες των ιδιωτικών ΙΕΚ και κολεγίων και το κλείσιμο των Περιφερειακών Πανεπιστημίων.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με διδακτικό προσωπικό αντί με ανεκπαίδευτους “Ειδικούς Φρουρούς” και παρουσίασε τη σημασία των νέων Πανεπιστημιακών Τμημάτων που ίδρυσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για την ανάπτυξη του Λασιθίου και τα οποία η κυβέρνηση της ΝΔ έχει ουσιαστικά
καταργήσει με τη συστηματική απραξία.

Τέλος, επεσήμανε την ανάγκη εμβολιασμού κατά προτεραιότητα των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής που παραμένουν σε λειτουργία ακόμα και στις “κόκκινες” περιοχές.

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

kingeight 2021a neratzoulis neo bakaliko lagos

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Θα μπορούσε σήμερα κανείς να μιλάει στο παρόν νομοσχέδιο για αρκετή ώρα, όχι μόνο για να αποδομήσει βήμα-βήμα, λέξη προς λέξη τα επιχειρήματα της Κυβέρνησης, αλλά και να αποδείξει και να αναδείξει ποιος είναι ο πραγματικός στόχος για την ανώτατη εκπαίδευση με το κατ’ επίφαση νομοσχέδιο-μεταρρύθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης.

Για πρώτη φορά στην κυριολεξία, ποτέ άλλοτε στην κοινοβουλευτική διαδικασία δεν διανοήθηκε καμία κυβέρνηση να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής σε κανονικές συνθήκες στη μέση της σχολικής χρονιάς, πόσο μάλλον τώρα με την πανδημία του κορωνοϊού, που έχει φέρει τα πάνω κάτω στη ζωή των πολιτών σε ό,τι αφορά την υγεία,την οικονομία, την κοινωνική συνοχή, την ψυχική υγεία.

Κοντά έναν χρόνο τώρα προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε την πανδημία, να
ισορροπήσουμε στους ακροβατισμούς άνοιξε-κλείσε τα σχολεία, κολλάει δεν κολλάει στα παιδιά,
ανοίγουμε-κλείνουμε την αγορά, την εστίαση, την οικονομία. Μέσα σ’ αυτό το κλίμα αλλάζετε
τους κανόνες του παιχνιδιού στην εκπαίδευση, αδιαφορώντας για τις συνθήκες που επιδρούν στην
ψυχολογία, όχι μόνο των μαθητών, αλλά και των οικογενειών τους.

Ακούστε πώς σχολιάζουν οι μαθητές της Γ’ Λυκείου Αγίου Νικολάου σε επιστολή τους,
κυρία Υπουργέ, την οποία έχω καταθέσει ως αναφορά. Την καταθέτω στα Πρακτικά: «Δεν σας
ζητάμε τίποτα παραπάνω από κατανόηση, γιατί το άγχος που μας έχει κυριεύσει από την πανδημία
είναι γεγονός που επιδρά στην ήδη επιβαρυμένη ψυχολογία μας».

(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Θραψανιώτης καταθέτει για τα Πρακτικά την
προαναφερθείσα επιστολή, η οποία βρίσκεται στο Αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της
Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής)

Αντί για κατανόηση, λοιπόν, τι κάνετε; Εισάγετε την ελάχιστη βάση εισαγωγής, με
αποτέλεσμα να στερείτε τη δυνατότητα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε είκοσι με
είκοσι πέντε χιλιάδες μαθητές.

Για να μην σας αδικούμε, όμως, κυρία Υπουργέ, δεν αποτελεί δική σας πρωτοτυπία. Την
ίδια τακτική ακολούθησαν οι προκάτοχοί σας. Το 2013 με το σχέδιο «Αθηνά» καταργούνται μια
σειρά από ΤΕΙ, μεταξύ των οποίων και της Ιεράπετρας στο Λασίθι, με βάση μια έκθεση-πρόταση,
συντάκτης της οποίας ήταν μεγαλοϊδιοκτήτης ΙΕΚ.

Τώρα, η κυρία Υπουργός, βαδίζοντας στα βήματα των προκατόχων της παράταξής της,
καταργεί με το «καλημέρα» τα διετή τμήματα δημόσιας επαγγελματικής κατάρτισης για χάρη των
ιδιωτικών, καταργεί τα νεοϊδρυθέντα τμήματα, γιατί τα ίδια μαθήματα διδάσκονται στα ιδιωτικά
κολέγια και τα ΙΕΚ. Το «κερασάκι στην τούρτα»; Η εξίσωση με τροπολογία στα μουλωχτά των
κολεγίων με τα πανεπιστήμια.

Ας κάνουμε, όμως, αγαπητοί συνάδελφοι, μια υπόθεση. Δύο συμμαθητές στο ίδιο σχολείο
δίνουν εξετάσεις. Ο ένας, ο καλός, περνάει στο πανεπιστήμιο, ο άλλος με τη λευκή κόλλα, την
οποία έχετε κάνει σημαία, γράφεται σε ένα κολέγιο με μόνο προσόν την οικονομική δυνατότητα.
Γίνεται ένας διαγωνισμός για μια θέση εργασίας. Ποιος νομίζετε ότι θα πάρει τη θέση; Μα
φυσικά, αυτός με τη λευκή κόλλα, γιατί με την εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με τα
πανεπιστήμια θα τελειώσει σε τρία χρόνια, ενώ αυτός του πανεπιστημίου σε πέντε. Αν αυτό
εννοείτε ότι είναι αναβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης, είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να περιμένει
κανείς.

Με το παρόν νομοσχέδιο η Νέα Δημοκρατία κοιτάζει να κλείσει τις πόρτες των πανεπιστημίων για πολλά παιδιά, να τα οδηγήσει αναγκαστικά ως πελατεία στα κολέγια.

Σε ό,τι αφορά την αστυνομία, δεν θα αναφερθώ αναλυτικά. Έχουν τοποθετηθεί ο πρώην
Υπουργός, ο κ. Σουφλιάς, ο κ. Φορτσάκης, ο πρώην πρύτανης, ο κ. Σπηλιωτόπουλος, ο κ. Κύρτσος
και οι άλλοι.

Θέλω, όμως, να κάνω μία παρατήρηση σ’ αυτό το οποίο έχει αναφέρει ο Υφυπουργός
Παιδείας, ο κ. Συρίγος. Δεν υπήρχαν αστυνομικά τμήματα στα πανεπιστήμια, κύριε Υφυπουργέ.
Υπήρχε όμως κάτι άλλο. Επειδή έζησα την εποχή εκείνη, υπήρχε το σπουδαστικό της ασφάλειας,
υπήρχαν οι θυρωροί στην είσοδο των πανεπιστημίων, οι οποίοι παρακολουθούσαν τον κάθε
φοιτητή, τον κατέδιδαν, εάν νόμιζαν ότι είχε παραβατική συμπεριφορά κατά την άποψή τους και
καλούνταν στο σπουδαστικό για υπόθεσή τους.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, όμως, εάν θέλετε πράγματι να αναβαθμίσετε το ελληνικό
Πανεπιστήμιο, μπορείτε να αυξήσετε τον προϋπολογισμό, να καλύψετε τις κενές θέσεις σε
διδακτικό προσωπικό και σε υποδομές, να αυξήσετε τα κονδύλια για την έρευνα κ.λπ..
Τα πανεπιστήμιά μας κατέχουν ζηλευτές θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη, παρά την
υποχρηματοδότηση. Με αυτό που κάνετε, όμως, συνέχεια να αναδεικνύετε, να υπερβάλλετε για
εγκληματικές συμπεριφορές, νομίζω ότι τα απαξιώνετε.

Τελειώνοντας, κύριε Πρόεδρε, θέλω να κάνω μια αναφορά στον Νομό Λασιθίου. Με τον ν.
4610/2019 δημιουργήθηκαν στον Νομό Λασιθίου, στα πλαίσια του ΕΛΜΕΠΑ, η Σχολή Φυσικής
Αγωγής και Αθλητισμού στον Άγιο Νικόλαο και Φυσικοθεραπείας στην Ιεράπετρα, ικανοποιώντας
ένα διαχρονικό αίτημα των Λασιθιωτών στην κατεύθυνση της ισόρροπης και ισότιμης ανάπτυξης
της Κρήτης.

Η λογική επιλογής των δύο αυτών θεμάτων ήταν: Πρώτο, να μην υπάρχει επικάλυψη με
ομοειδή τμήματα. Δεύτερο, να έχουν συνέργεια μεταξύ τους. Τρίτο, να έχουν συνέργεια με τα ήδη
λειτουργούντα τμήματα, κυρίως το Διατροφής και Διαιτολογίας στη Σητεία και το υπό σχεδιασμό,
που βρίσκεται στο στάδιο ολοκλήρωσης των μελετών, Κέντρο Φυσικής Ιατρικής και
Αποκατάστασης στη Νεάπολη. Τέταρτο και σημαντικό, υπάρχουν σύγχρονες εγκαταστάσεις,
ιδιαίτερα για τη σχολή Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού σε οικόπεδο διακοσίων στρεμμάτων με
αγορά από τον δήμο και την κατασκευή από τον τέως ΟΣΚ.

Τι επιδιώκαμε με την επιλογή και ίδρυση των παραπάνω τμημάτων; Έναν οραματικό στόχο
μέσα από την εκπαίδευση και την επιστήμη, την ανάπτυξη και προαγωγή της υγείας, σε συνδυασμό
με τον πρωτογενή τομέα και τον τουρισμό.

Σήμερα όλα αυτά έχουν «παγώσει». Η επιτροπή αξιολόγησης δεν έχει καταφέρει να
απαντήσει. Οι δεσμεύσεις του κ. Διγαλάκη χάθηκαν μαζί του, ενώ το πανεπιστημιακό τμήμα του
Αγίου Νικολάου, όπως και άλλα περιφερειακά τμήματα κινδυνεύει με τις περικοπές που
προγραμματίζετε.

Στο χέρι σας είναι, κυρία Υπουργέ, να δώσετε τη δυνατότητα να υλοποιηθεί αυτός ο
οραματικός στόχος σήμερα, γιατί διαφορετικά, αύριο σας διαβεβαιώνω ότι θα το υλοποιήσουμε
εμείς.

Κλείνοντας, κύριε Πρόεδρε, μία αναφορά στα σχολεία ειδικής αγωγής. Στις περιοχές
υψηλού κινδύνου θα είναι τα μόνα τα οποία λειτουργούν. Υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν κλείσει
λόγω ανίχνευσης κορωνοϊού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Πρέπει να ληφθούν μέτρα για την
προστασία τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών. Πρέπει να δοθεί, παραδείγματος χάρη,
προτεραιότητα στους εμβολιασμούς των εκπαιδευτικών στα σχολεία ειδικής αγωγής.

Το νομοσχέδιο αυτό το καταψηφίζουμε. Η μόνη λύση είναι να το αποσύρετε.

Ευχαριστώ.





Stream+

Αλλάζουμε την ενημέρωση σας...

Σχετικά άρθρα

Back to top button