ΔΕΤΟΡΑΚΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σούπερ μάρκετ: Το 55% του κοινού ψωνίζει με κριτήριο τις τιμές και τις προσφορές

Τι έδειξε πρόσφατη έρευνα της Braincandy - Οι προτεραιότητες των καταναλωτών και οι αλυσίδες που προτιμούν

BOX CAFE
BBQ Stories


DROP Cafe Palermo TECH HUB

Karnagians ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ Kosa

Τουλάχιστον οι μισοί από τους καταναλωτές που ψωνίζουν σήμερα στα super markets έχουν ως βασικό κριτήριο τις τιμές των προϊόντων και τις προωθητικές ενέργειες, όταν προ τριετίας το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνούσε το 26%.

Αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε online η Braincandy σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 800 ατόμων, το Νοέμβριο του 2022. Πιο αναλυτικά, το κοινό που ψωνίζει με βάση τα φυλλάδια, συλλέγει κουπόνια και επισκέπτεται πολλαπλά καταστήματα προκειμένου να πετύχει τις καλύτερες τιμές, ήτοι οι λεγόμενοι Price Hunters, ανέρχεται πλέον στο 28%.

“ΧΡΥΣΟΣ

Αν λάβουμε υπόψη μας και ένα επιπλέον 27% που κυνηγάει τις προσφορές (Promo Hunters) – ένα αρκετά διαφοροποιημένο κοινό μιας και δεν αποζητά απαραίτητα τη χαμηλότερη τιμή, αλλά το «value for money» και «στοκάρει» όταν δει κάτι ενδιαφέρον σε προϊόντα που εμπιστεύεται – καταλήγουμε σ’ ένα ποσοστό που αγγίζει το 55%.

Κρίση και μεγάλες ανατιμήσεις

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις 3 χρόνια πριν, στην αντίστοιχη έρευνα του 2019, το ποσοστό όσων ενδιαφέρονταν κυρίως για τιμές και προσφορές έφτανε συνολικά μόλις στο 26%.

“IN_AND_OUT

Να επισημάνουμε εδώ ότι τα αντίστοιχα ποσοστά των Price Hunters σε Πολωνία και Ρουμανία, χώρες που επίσης δραστηριοποιείται η Braincandy, ανέρχονται μόλις στο 20% και 8% αντιστοίχως.

Σύμφωνα με την Braincandy, η δραματική αυτή αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών οφείλεται σίγουρα στην εκτεταμένη κρίση και τις τελευταίες αυξήσεις τιμών, ενώ σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζει και η έμφαση που δίνουν όλες οι αλυσίδες στη στρατηγική της φθηνότερης τιμής.

Mechanical Solutions

Σε δεύτερη μοίρα η ποιότητα, η ευκολία και η εμπειρία

Από την άλλη πλευρά, τα καταναλωτικά κοινά που ενδιαφέρονται για την ποιότητα (Quality Seekers), την ευκολία (Quick & Easy) και την εμπειρία (Experientials) έχουν συρρικνωθεί στο 15,9%, 14,1% και 14,5% αντίστοιχα.

Σημειώνεται ότι οι Quality Seekers δίνουν έμφαση σε πράγματα πέρα από την τιμή (π.χ. χώρα προέλευσης, διατροφική αξία τλπ.). Παράλληλα, δεν τους πειράζει να πληρώσουν παραπάνω για κάτι που έχει αξία.
Στους Experientals αρέσουν τα νέα προϊόντα και οι νέες εμπειρίες. Δεν μένουν σε μία μάρκα, ακόμη κι αν είναι απόλυτα ικανοποιημένοι, ενώ σε γενικές γραμμές τους αρέσει να κάνουν κάτι πρώτοι.
Οι Quick & Easy καταναλωτές ψωνίζουν στον αυτόματο πιλότο και αγοράζουν τα ίδια προϊόντα, προκειμένου να «ξεμπερδέψουν» και να κάνουν άλλα πράγματα.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button