Nbaxevanis

Europlan
KOSA
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έξι στους δέκα αναζητούν οικονομικά προϊόντα για να «παλέψουν» την ακρίβεια

Το 84% των Ελλήνων καταναλωτών εκφράζει την ανησυχία του για τα οικονομικά του κατά τη διάρκεια των εορτών και το 89% προτιμά οικονομικές επιλογές.

BOX CAFE
DROP Palermo TECH HUB

Ο πληθωρισμός στα προϊόντα «πνίγει» του Έλληνες με πάνω από το 50% των καταναλωτών να δηλώνουν πως έχουν πρόθεση να δώσουν προτεραιότητα σε πιο οικονομικά προϊόντα, να μειώσουν τις δαπάνες για μη απαραίτητα είδη και να αγοράσουν λιγότερα συγκριτικά με προηγούμενα έτη.

Με βάση τα στοιχεία της έρευνας της Klarna, αυτό αντανακλά μια συνειδητή προσπάθεια προσαρμογής στις οικονομικές δυσκολίες και φανερώνει πως οι καταναλωτές ενημερώνονται πριν αποφασίσουν να αγοράσουν.

Mechanical Solutions

Στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Nepa, συμμετείχαν περισσότεροι από 15.000 καταναλωτές από 15 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Ο καλπασμός του πληθωρισμού αλλάζει ξεκάθαρα τη συμπεριφορά των καταναλωτών με το 89% των Ελλήνων να επηρεάζεται, ξεπερνώντας το 67% του μέσου όρου σε παγκόσμιο επίπεδο. Η μελέτη σημειώνει επίσης ότι το 64% των Ελλήνων αναζητά οικονομικά προϊόντα λόγω των συνεχών ανατιμήσεων.

Καθημερινός αγώνας για να βγουν οι υποχρεώσεις

Μάλιστα, καθώς πλησιάζει η περίοδος των εορτών, το 84% των Ελλήνων καταναλωτών εκφράζει ανησυχίες για τα οικονομικά του, σε αντίθεση με το 71% παγκοσμίως.

Το καλάθι των αγορών και η ανησυχία για τις πιστωτικές κάρτες

Στην ίδια έρευνα, το 67% των Ελλήνων καταναλωτών δυσκολεύεται να αποφασίσει ποια προϊόντα θα κρατήσει και ποια θα αφαιρέσει από το καλάθι. Επιπλέον, ένα 58% εκφράζει ανησυχία σχετικά με τις οφειλές από τις πιστωτικές κάρτες κατά την περίοδο των εορτών, και το 42% παραδέχεται ότι είναι απίθανο να εξοφλήσει ολόκληρο το χρέος της πιστωτικής του κάρτας μετά τις διακοπές.

Η εορταστική περίοδος στην Ελλάδα

Ως προς το διαχωρισμό του προϋπολογισμού για τις δαπάνες στις εορτές, η μελέτη υπογραμμίζει ότι το 39% των καταναλωτών σκοπεύει να δαπανήσει τα περισσότερα χρήματα για δώρα, και το 33% σε φαγητό. Όσον αφορά τις προσωπικές αγορές ενόψει των εορτών, το 44% των Ελλήνων σκοπεύει να αγοράσει νέα προϊόντα μόδας και ομορφιάς, ενώ από αυτούς το 47% εστιάζει σε παπούτσια, το 34% σε casual ρούχα και το 34% σε προϊόντα μακιγιάζ.

Προϋπολογισμός και παρακολούθηση των οικονομικών δαπανών

Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει και μια θετική τάση. Το 52% των καταναλωτών στην Ελλάδα σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα οικονομικό πλάνο για τις δαπάνες των εορτών και δεσμεύεται να το τηρήσει. Επίσης, το 66% παρακολουθεί τις δαπάνες του καθ’ όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, καταγράφοντας όλα τα έξοδα που πραγματοποιεί.

Βαθύτερα το χέρι στην τσέπη θα βάλουν τα νοικοκυριά για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι
Με την ακρίβεια να τείνει να γίνει η νέα κανονικότητα για τους καταναλωτές, παρά τα μέτρα για τη μείωση τιμών, το φετινό εορταστικό τραπέζι των Χριστουγέννων θα είναι κατά, περίπου, 20%, ακριβότερο σε σχέση με πέρυσι.

Βασικά καταναλωτικά αγαθά στα ύψη

Το ΙΝΚΑ – Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας έβγαλε τα κομπιουτεράκια και διενήργησε έρευνα τιμών που προκύπτει ότι, το φετινό τραπέζι των Χριστουγέννων θα κοστίσει, περίπου, 147,15 ευρώ ενώ πέρυσι, για τα ίδια είδη, το κόστος ήταν 119,25 ευρώ χωρίς να υπολογίζεται η τιμή για το ελαιόλαδο, το ηλεκτρικό ρεύμα και για τα λεμόνια.

Ακριβές τιμές και το 2024

Δυστυχώς, παρά την καθολική εφαρμογή της πρωτοβουλίας «μόνιμη μείωση τιμής» που έχει φέρει μειώσεις τουλάχιστον 5% για 1.286 βασικά καταναλωτικά προϊόντα οι καταναλωτές δεν πρέπει να περιμένουν «θαύματα» ούτε από τον Άγιο Βασίλη.

Όπως επισημαίνουν στελέχη με γνώση στην οικονομία η εικόνα του κλαδικού πληθωρισμού επηρεάζεται σημαντικά από τη συμμετοχή του ελαιολάδου, των χυμών και των οπωροκηπευτικών, καθώς αυτά έχουν μεγάλη στάθμιση στο γενικό δείκτη.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Circana, όπως τις παρουσίασε η κ. Κατσίπη από το βήμα του 14ου συνεδρίου του ΙΕΛΚΑ, οι ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ για του χρόνου υπολογίζεται ότι θα κινηθούν στο +4,5% στο σύνολο των ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) από +7,3% που ήταν οι αυξήσεις το 2023.

«Όπου μπορούμε…»

Στο μεταξύ ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, υποσχέθηκε και πάλι να τα βάλει με την ακρίβεια και να περιορίσει τις ανατιμήσεις.

Επισκεπτόμενος το πρωί της Δευτέρας τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) τόνισε μεταξύ άλλων πως «έχουμε την υποχρέωση να κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για τη συγκράτηση των τιμών και όπου μπορούμε να τις μειώσουμε» ενώ παράλληλα έκανε έναν μικρό απολογισμό με αφορμή το καλάθι του νοικοκυριού, των Χριστουγέννων, το ταμπελάκι μείωσης τιμής αλλά και εκτενή αναφορά στο e- καταναλωτής υπογραμμίζοντας πως «τα ψηφιακά εργαλεία θα μπαίνουν ολοένα και περισσότερο στη ζωή μας».


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button