Nbaxevanis

Europlan
KOSA
ΚΡΗΤΗ

ΒΟΑΚ: Νέα παράταση για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο

DROP 2 DROP 2
DROP Palermo TECH HUB

Δεύτερη παράταση έχουμε στην ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, δηλαδή από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο. Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η ημερομηνία άλλαξε από τις 20 Απριλίου στις 8 Μαΐου καθώς, όπως αναφέρει το σκεπτικό της απόφασης, ζητήθηκε 15νθήμερη  παράταση από τρία σχήματα ενώ αναφέρεται πως παρίσταται ανάγκη παράτασης για να επιτευχθεί μεγαλύτερος ανταγωνισμός προς όφελος του Δημοσίου.

Αρχικά, όπως αναφέρει το ypodomes.com ως ημέρα υποβολής προσφορών ήταν η 31η Μαρτίου. Το έργο έχει κόστος που εκτιμάται πως αγγίζει τα 1,5 δισ. ευρώ. Χρηματοδότηση θα τραβήξει από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης όσον αφορά τη Δημόσια συμμετοχή. Να θυμίσουμε πως η Α`φάση ξεκίνησε στις 18.10.18 με τα εξής σχήματα: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 3.ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL. Το 2022 οριστικοποιήθηκε πως όλα τα σχήματα πέρασαν στην Β`φάση ενώ οριστικοποιήθηκε και η χάραξη ενώ στις αρχές του έτους δόθηκε η πρώτη επίσημη ημερομηνία υποβολής προσφορών.

Mechanical Solutions

Το βασικό τμήμα

Οι προσφορές για το τμήμα των 157,5 χιλιομέτρων θα καθορίσουν και ποιος θα αναλάβει το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, εκείνο που έχει και την μεγαλύτερη καθημερινή ροή οχημάτων. Υπενθυμίζεται πως σε αυτό το τμήμα περιλαμβάνεται και ως προαίρεση το τμήμα Χανιά-Κίσσαμος.

Τα έργα λόγω της χρηματοδότησης του Ταμείου Ανάκαμψης, έχουν ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα και η ολοκλήρωση του θα πρέπει να έχει συμβεί μέχρι το τέλος του 2025. Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, στο τέλος του 2025 θα ολοκληρωθεί το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, περίπου το 2027 το Χερσόνησος-Νεάπολη και το 2028 το βασικό τμήμα Χανιά-Χερσόνησος.

Το 2023 το μεσαίο τμήμα

Ο δεύτερος διαγωνισμός, για το μεσαίο τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι την Νεάπολη, είναι σε τελικό στάδιο και αναμένονται οι υπογραφές. Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις οι υπογραφές για την σύμβαση Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα θα υπογραφεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

Το έργο μήκους 22,4 χλμ θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης. Το σχήμα που αναλαμβάνει το έργο αποτελείται από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το κόστος του έργου φτάνει τα 300 εκατ. ευρώ.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button