Nbaxevanis

Χαλκιαδάκης

Europlan
KOSA
ΚΡΗΤΗ

ΒΟΑΚ: Εγκρίθηκαν τα δικαιολογητικά των τριών φορέων για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο

DROP 2 DROP 2
DROP Palermo TECH HUB
ΜΗΛΟ

Συμπληρώνονται σιγά-σιγά τα κομμάτια του παζλ που αφορά στο τμήμα παραχώρησης της κατασκευής και λειτουργίας του ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ. και προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ.

Με απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια και υπογράφεται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, έγιναν αποδεκτά από την επιτροπή του διαγωνισμού τα δικαιολογητικά συμμετοχής των τριών οικονομικών φορέων που διεκδικούν το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο.

NOVA

Οι οικονομικοί φορείς είναι οι εξής:

-«ΕΝΩΣΗ ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ» «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM»
-«ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών, Ακινήτων,
Κατασκευών»
-«ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.»

ΤΕΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗ

Όπως αναγράφεται στην απόφαση, οι διαγωνιζόμενοι έχουν δικαίωμα υποβολής Προδικαστικής Προσφυγής μέσα σε αποκλειστική προθεσμία 10 ημερών, ενώ το επόμενο στάδιο είναι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, όπου θα αποκαλυφθεί ποιος κατέθεσε την καλύτερη.

Υπενθυμίζεται ότι το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ. θα έχει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνσης με ΛΕΑ, 26 σήραγγες, 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 20 νέους ανισόπεδους κόμβους, ενώ περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση των 18 υπαρχόντων.

Mechanical Solutions

Πρόκειται για το μοναδικό τμήμα του ΒΟΑΚ το οποίο θα έχει διόδια, τα οποία ωστόσο θα είναι πλευρικά, και το τέλος θα είναι ανάλογο της απόστασης που θα διανύεται (χιλιομετρική χρέωση).

Tα οχήματα θα καταγράφονται στην είσοδο και την έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο, προκειμένου να χρεώνονται (0,067 ευρώ/χλμ.) βάσει των χιλιομέτρων που έχουν διανύσει.

Παράλληλα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα είναι «σκιώδη», δηλαδή το Δημόσιο θα καταβάλει ένα επιπλέον χρηματικό ποσό επί των πραγματικών διελεύσεων, μιας και το έργο δεν θα έχει αρκετή κυκλοφορία ώστε να «βγαίνει» χρηματοοικονομικά.

Το Χανιά-Ηράκλειο είναι ένα από τα τρία διακριτά μέρη του νέου οδικού άξονα, με τα δύο υπόλοιπα (Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος-Νεάπολη) να έχουν συμβασιοποιηθεί.

Με συνολικό μήκος περί τα 300 χλμ. και προϋπολογισμό άνω των 2 δισ. ευρώ, ο ΒΟΑΚ είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που υλοποιείται σε ευρωπαϊκό επίπεδο και θα ενώσει το νησί από την Κίσσαμο έως τη Σητεία.

Εφόσον η σύμβαση για το Χανιά-Ηράκλειο υπογραφεί εντός του τρέχοντος έτους, ο οδικός άξονας θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στο σύνολό του μέχρι και τις αρχές του 2028.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Μετάβαση στο περιεχόμενο