Nbaxevanis

Europlan
KOSA
ΚΡΗΤΗ

ΒΟΑΚ: Πότε ξεκινούν τα έργα για τον νέο αυτοκινητόδρομο

157,5 χλμ. μήκος με 26 σήραγγες και δεκάδες γέφυρες

DROP 2 DROP 2
DROP Palermo TECH HUB
Europlan

Ανοίγει ο δρόμος για τη Β’ Φάση του Διαγωνισμού στο τμήμα Χανιά- Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ., το οποίο θα υλοποιηθεί ως σύμβαση παραχώρησης, καθώς εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι. Κατά τη Β’ Φάση προβλέπεται η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών των υποψηφίων για τον αυτοκινητόδρομο στην Κρήτη, ενώ στόχος είναι εντός του 2023 να ξεκινήσουν οι εργασίες. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 1,5 δισ. ευρώ.

Εντός του φθινοπώρου θα υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα της προαίρεσης της σύμβασης, Κίσσαμος- Χανιά, ενώ σε διαβούλευση βρίσκεται η ΜΠΕ για τις τρεις παρακάμψεις, Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου.

NOVA

ΒΟΑΚ: Ο νέος αυτοκινητόδρομος στην Κρήτη – Τα τεχνικά χαρακτηριστικά στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο

Στα βασικά χαρακτηριστικά του έργου, προβλέπεται, μεταξύ άλλων:

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
  • 26 σήραγγες
  • 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
  • 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.

Κυριάκος Μητσοτάκης για ΒΟΑΚ: «Ανοίγει ο δρόμος»

Για τις εξελίξεις με την κατασκευή του ΒΟΑΚ μίλησε σε δήλωσή του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Αναλυτικά: «Στη χθεσινή μέρα είχαμε μια σημαντική εξέλιξη για την Κρήτη. Ύστερα από μια μακρά διαδικασία διαβούλευσης που διήρκησε περισσότερο από έναν χρόνο εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του Βόρειου Οδικού Άξονα για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο.

Mechanical Solutions

Για να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα, χρειάστηκε η διαρκής και εξαντλητική συνεργασία των αρμόδιων Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος και των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Κρήτης που συνέβαλαν ουσιαστικά και δημιουργικά στην οριστικοποίηση του μεγάλου έργου.

Τώρα ανοίγει ο δρόμος για να ξεκινήσει η Β’ φάση του Διαγωνισμού και εντός του 2023 να αρχίσει η κατασκευή του. Το δεύτερο έργο, που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ, Χερσόνησος – Νεάπολη, έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο και τα εργοτάξια θα στηθούν τους επόμενους μήνες, εντός του 2022. Ενώ τις επόμενες μέρες υπογράφεται η σύμβαση και ξεκινούν οι εργασίες και για το έργο από τη Νεάπολη ως τον Άγιο Νικόλαο. Οι μελέτες για το Κίσσαμος – Χανιά ολοκληρώνονται ενώ με γοργούς ρυθμούς προχωρούν και για τα τμήματα ανατολικά του Αγίου Νικολάου.

Ο ΒΟΑΚ, που ήταν για δεκαετίες το μεγάλο ζητούμενο για ολόκληρο το νησί, μέσα σε 3 χρόνια παίρνει σάρκα και οστά. Ήταν μια δέσμευση την οποία είχα αναλάβει προσωπικά και γίνεται πράξη. Μελέτες ολοκληρώνονται, εγκρίσεις δίνονται και σύντομα όλοι οι Κρητικοί θα δουν εργοτάξια να στήνονται.

Η Κρήτη αποκτά επιτέλους το δρόμο που της αξίζει. Και με αυτόν τον δρόμο, σε συνδυασμό και με όλα τα έργα που έχουν δρομολογηθεί, θα εκπληρώσει τη μεγάλη αναπτυξιακή της δυναμική. Αυτό είπαμε, αυτό κάνουμε».

Κώστας Καραμανλής για ΒΟΑΚ: «Οφείλουμε στην Κρήτη ένα ασφαλές, σύγχρονο οδικό δίκτυο»

«Ο ΒΟΑΚ αποτέλεσε από την πρώτη ημέρα ένα σημαντικό στοίχημα για την κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών» δήλωσε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής και ξεκαθάρισε:

«Οφείλουμε στην Κρήτη ένα ασφαλές οδικό δίκτυο, για απρόσκοπτες μετακινήσεις, σύγχρονο και αντάξιο της δυναμικής του νησιού. Και αυτό πετυχαίνουμε. Μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το μεγάλο τμήμα Χανιά- Ηράκλειο, θα προχωρήσουμε με τις δεσμευτικές προσφορές και μέσα στο 2023 θα ξεκινήσουν και σε αυτό το τμήμα οι εργασίες, καθώς το φθινόπωρο θα έχουμε εργοτάξια στο τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος και θα ακολουθήσει έως τέλος του έτους το τμήμα Χερσόνησος- Νεάπολη».

«Παραλάβαμε μια μικρή ως ανύπαρκτη μελετητική ωριμότητα, με αποσπασματικές παρεμβάσεις, διάσπαρτες κατά μήκος του άξονα, χωρίς συνοχή και μέσα από εντατική και συστηματική δουλειά τα καταφέραμε. Προχωράμε μπροστά για να δώσουμε στην Κρήτη το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ» ανέφερε επίσης.

Από τη μεριά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης τόνισε: «Πλέον, ο ΒΟΑΚ μπαίνει στην τελική ευθεία υλοποίησης, ακριβώς όπως είχαμε δεσμευτεί ως κυβέρνηση ακολουθώντας την εντολή του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. Μέσα σε τρία χρόνια κάνουμε πράξη ένα όνειρο δεκαετιών για την Κρήτη, αποδεικνύοντας ότι όταν υπάρχει θέληση, αφοσίωση και αποφασιστικότητα, όλα είναι δυνατά».

Πότε στήνονται τα εργοτάξια στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη

Στο τμήμα Χερσόνησος- Νεάπολη που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, υπάρχει προσωρινός ανάδοχος και αναμένεται η συμβασιοποίηση εντός του φθινοπώρου. Τα πρώτα εργοτάξια αναμένεται να στηθούν στο τέλος του 2022. Προϋπολογισμός έργου 290 εκατ. ευρώ.

Τεχνικά Στοιχεία:

  • Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου 9,65 χλμ
  • 12 γέφυρες (1,7 χλμ.)
  • 5 σήραγγες (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.)

Το Τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος στην Κρήτη

Για το τμήμα Νεάπολη- Αγ. Νικόλαος που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο, αναμένεται η υπογραφή σύμβασης με τον ανάδοχο εντός των προσεχών ημερών και στις αρχές του φθινοπώρου να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια και να εκκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.

Το μήκος του αυτοκινητοδρόμου είναι 14 χλμ. και ο προϋπολογισμός του έργου είναι 186 εκατ. ευρώ.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button