Nbaxevanis

Europlan
KOSA
ΑΠΟΨΕΙΣ

Γιώργος Γουναλάκης: Προτείνω πράγματα για τον τόπο μου, βάσει εμπειρίας, επαγγελματικής και ταξιδιωτικής

ΜΗΛΟ
DROP Palermo TECH HUB
ZYGOS

Παρακολουθώ με εξαιρετικό ενδιαφέρον – πλην όμως από απόσταση πλέον – τα δημοτικά δρώμενα στην πόλη μας και πραγματικά εκπλήσσομαι από τις απόψεις μερικών , οι οποίοι ξεχνούν ότι είχαν και εξακολουθούν να έχουν σοβαρό μερίδιο ευθύνης για την επικρατούσα κατάσταση στην πόλη. Ολοι κάτι έχουν να πουν , όμως κανένας δεν κάνει τίποτα.

Σε αυτήν την πόλη, άπαντες γνωρίζουν να κάνουν κριτική. Κανένας φυσικά δεν γνωρίζει την λέξη αυτοκριτική και όλοι οι πρώην πυροβολούν τους νυν και ούτω καθ εξής. Κανένας μα κανένας δεν προτείνει κάτι , δεν προτείνει κάτι για να αλλάξει η εικόνα αυτής την έρμης πόλης. Αυτής της πόλης που επιθυμεί τουρίστες αλεξιπτωτιστές, με γεμάτα πορτοφόλια, να κατακλύζουν ξενοδοχεία και καταστήματα και ή δυνατόν να αναχωρούν με το ίδιο αερόστατο αθόρυβα και φυσικά με άδειες τσέπες.

NOVA

Επειδή λοιπόν τέτοιοι τουρίστες δεν υπάρχουν και επειδή ο τουρισμός είναι ένα προϊόν ανταγωνιστικό , πρέπει να δημιουργηθούν συνθήκες στην πόλη που να κάνουν τον κάθε επισκέπτη να θέλει να έρθει πίσω ξανά για την εμπειρία της πόλης και των ανθρώπων αλλά και τους ντόπιους κατοίκους να απολαμβάνουν μια ανθρώπινη πόλη.

Στην λογική αυτή, θα μπω στον κόπο να προτείνω κάποια πράγματα, μέσα από την εμπειρία μου ως επαγγελματίας που δραστηριοποιούμαι στην ευρύτερη περιοχή και παράλληλα μέσα απο την ταξιδιωτική μου εμπειρία εδώ και χρόνια.

ΤΕΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗ

1. Θα ξεκινήσω από τον παραλιακό δρόμο της πόλης, όπου ίσως έγινε το μεγαλύτερο λάθος που θα μπορούσε ποτέ να γίνει, όμως η αλήθεια είναι ότι έγινε για να εξυπηρετήσει την ανακατασκευή δύο μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων και με την λογική αυτή θα μπορούσα να δεχθώ το όφελος και να αγνοήσω τη ζημιά πολλών ετών. Ομως αυτό το λάθος δεν μπορεί να παραμένει λάθος και φυσικά δεν μπορούμε να πανηγυρίζουμε για το βάψιμο των καγκέλων και την παραμονή φωτιστικών δεκαετίας 60 με τις ζημίες που έχουν προκληθεί από τα χρόνια αυτά.

Θα μπορούσαμε λοιπόν να βάλουμε ένα κάγκελο σε όλο το νέο πεζοδρόμιο που δημιουργήθηκε, να επισκευαστούν οι γωνίες του μπετού του πεζοδρομίου, να βαφτεί με ένα τσιμεντόχρωμα το δάπεδο, να κρεμαστούν γλάστρες με λουλούδια απο τα κάγκελα, να τοποθετηθούν παγκάκια, να προστεθεί φωτισμός στον πεζόδρομο πάνω και από την πλευρά της θάλασσας ένα led υπο την μορφή κρυφού φωτισμού, να φωτίζει τον πετρότοιχο και παράλληλα ανάλογα την περίσταση να μπορεί να πάρει διάφορα χρώματα και μέσω αυτού του φωτισμού να δημιουργούμε διάφορες θεματικές βραδιές.
Υπο συνθήκες όλο αυτό το έργο μπορούσε να καλυφθεί απο χορηγίες χωρίς ο Δήμος να εκταμιεύσει ούτε ένα ευρώ.

Mechanical Solutions

Θα ξυπνάγαμε λοιπόν μια μέρα με άλλο φωτισμό και με ένα άλλο παραλιακό με ελάχιστες παρεμβάσεις.

2. Ολοι ήταν εκεί στα εγκαίνια του Μουσείου. Ομως ούτε λόγος να γίνεται για parking λεωφορείων. Θα μπορούσε όμως πολύ εύκολα το parking από την απέναντι πλευρά να διαμορφωθεί σε δύο στάθμες, μια για εξυπηρέτηση του Μουσείου και κυρίως για τα λεωφορεία (οδός Παλαιολόγου) και μια για εξυπηρέτηση μικρότερου αριθμού οχημάτων από την Εθνικής Αντιστάσεως.

3. Είσοδος πόλεως απο το Ηράκλειο. Μονόδρομος ως είσοδος μετά το roundabout στον Σκλαβενίτη, διαμόρφωση εντυπωσιακής εισόδου με θέσεις στάθμευσης και δύο λωρίδες εισόδου και απο κει και μετά, η Παλαιολόγου κάθοδος και ο παραλιακός αλλάζει φορά, άρα δίδεις την δυνατότητα στον επισκέπτη σου να δει το ωραιότερο κομμάτι της πόλης με διαρκή σήμανση για τα υπάρχοντα parking, κάθοδος η Κνωσσού για είσοδο στο κέντρο της πόλης και κάθοδος η Επιμενίδου για είσοδο στις νοτιοανατολικές παρυφές της πόλης. Ηπιας κυκλοφορίας η Επιμενίδου, με δυνατότητα εξόδου απο Πηγάσου Αυτό ως κεντρική ιδέα και με αυτό κόβεις την όρεξη για άσκοπες βόλτες όπως γίνεται σήμερα, δημιουργείς τις βασικές συνθήκες κυκλοφορίας με πολύ πιο άνετη κυκλοφορία και παράλληλα μελετάς τις λοιπές κινήσεις με μια κυκλοφοριακή μελέτη συνολική για την πόλη.

4. Μιας και μιλήσαμε για κυκλοφοριακή μελέτη πρέπει να δοθούν απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:
α. Πόσες ελεύθερες θέσεις parking διαθέτουμε στον Αγιο Νικόλαο;
β. Πόσες θέσεις parking επι πληρωμή έχουμε;
γ. Πόσες θέσεις parking χρειαζόμαστε τον χειμώνα, πόσες το καλοκαίρι και βέβαια με μια γραμμική παρεμβολή πόσες αντίστοιχες θέσεις για την επόμενη δεκαετία.
Αφού πάρουμε απαντήσεις, ξεκινάμε την διερεύνηση του προβλήματος μέσω εξειδικευμένων τεχνικών.

5. Λίμνη Αγίου Νικολάου, ένας χώρος για φοβερές καλοκαιρινές παραστάσεις με τεράστια εξέδρα στο νερό και φυσικό σκηνικό τα φωτισμένα βράχια της.

Θα μπορούσα να γράφω ώρες για μια πόλη που αγαπώ, για μια πόλη που περπατώ, για μια πόλη που με έχει στηρίξει και τις οφείλω πάρα πολλά, για μια πόλη που θεωρώ ότι πρέπει να σταματήσουν οι γκρίνιες και οι αποκλεισμοί και όποιοι έχουν κάτι να δώσουν να το δώσουν τώρα.

Η κριτική είναι καλή και ακόμα καλύτερη η αυτοκριτική. Όμως τώρα δεν είναι ώρα για τέτοια. Πρέπει να αφυπνιστεί ο κόσμος αν δεν θέλουν τα παιδιά τους σε πολύ λίγα χρόνια να μεγαλώνουν σε ένα χωριό.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button