Nbaxevanis

Europlan
KOSA
LIFE

Τι να κάνετε για να ξεπεράσετε τις συγκρούσεις στον εργασιακό χώρο

ΜΗΛΟ
DROP Palermo TECH HUB
Cosmos

Στρατηγικές για αποτελεσματική επίλυση συγκρούσεων

Οι συγκρούσεις, είτε πρόκειται για διαφωνίες στον εργασιακό χώρο, είτε στην προσωπική μας ζωή, είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των ανθρώπων. Καθότι όντα κοινωνικά με άποψη και προσωπική βούληση, δεν μπορεί παρά κάποιες φορές να διαφωνούμε με τους γύρω μας, ακόμη και έντονα.

NOVA

Όταν οι συγκρούσεις αυτές συμβαίνουν στον εργασιακό χώρο, είναι σημαντικό να μπορούμε να βοηθήσουμε τους συναδέλφους ή τους υφιστάμενούς μας να επιλύσουν τα θέματα που τους χωρίζουν με τρόπο εποικοδομητικό και αποτελεσματικό. Υπάρχουν αρκετές επικοινωνιακές λύσεις, που οδηγούν στην άμεση και αποτελεσματική επίλυση των συγκρούσεων στον εργασιακό χώρο, με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην μένουν «απομεινάρια».

Οι λύσεις αυτές μπορούν να εφαρμοστούν σε όλων των ειδών τους εργασιακούς χώρους, από γραφεία ή καταστήματα ή ακόμα και σε καζίνο, όπως το Vulkan Vegas. Αφορούν, δε, τα παρακάτω σημεία:

  • Υποχώρηση
  • Συμβιβασμός
  • Συνεργασία

Ας δούμε πιο αναλυτικά μία προς μία τις παραπάνω στρατηγικές.

Υποχώρηση

Mechanical Solutions

Κάποιες φορές, όταν δεν υπάρχει ελπίδα ή δυνατότητα πλήρους επίλυσης του προβλήματος, μπορεί να χρειαστεί μια από τις δύο πλευρές να υποχωρήσει, υπέρ της άλλης. Η στρατηγική αυτή είναι και η πιο εύκολη, για την εύρεση μιας λύσης στο πρόβλημα. Ωστόσο, ελλοχεύει ο κίνδυνος το άτομο που υποχωρεί να νιώσει μειονεκτικά ή να δυσαρεστηθεί, κάτι που ίσως δημιουργήσει νέα προβλήματα στην πορεία.

Συμβιβασμός

Η πιο συχνή και ενδεδειγμένη λύση είναι ο συμβιβασμός. Το κοινό έδαφος μεταξύ των δύο πλευρών είναι μια λύση και δίνει ικανοποίηση και στις δύο πλευρές, αφού όλοι παίρνουν κάτι, δίνοντας κάτι.

Βέβαια, αν το πρόβλημα που έχει προκύψει είναι πολύ σοβαρό, ενδέχεται η συμβιβαστική λύση να μην είναι εύκολο να βρεθεί. Κάτι τέτοιο, λοιπόν, προϋποθέτει να υπάρχει χρόνος για την εύρεση μιας συμβιβαστικής λύσης αλλά και υπομονή και από τους δύο.

Συνεργασία

Άλλη μια πολύ καλή στρατηγική, για την επίλυση των συγκρούσεων, είναι η συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών για την επίτευξη του κοινού στόχου. Η στρατηγική αυτή απαιτεί μια καλή συνεργασία μεταξύ των πλευρών που έχουν συγκρουστεί, και, αν πετύχει, μπορεί να δυναμώσει τη συνεργασία τους και να οδηγήσει σε σημαντικές και μακροχρόνιες λύσεις. Ωστόσο, ενδέχεται να είναι δύσκολη η υλοποίησή της, μιας και τα ζητήματα που οδήγησαν στην αρχική σύγκρουση ίσως σταθούν εμπόδιο στη μακροχρόνια συνεργασία και επικοινωνία.

Τρόποι εφαρμογής των στρατηγικών επίλυσης συγκρούσεων

Δεν είναι εύκολο να εφαρμοστούν οι στρατηγικές επίλυσης των συγκρούσεων, ιδιαίτερα σε μια τεταμένη ατμόσφαιρα στον εργασιακό χώρο. Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια από τις δύο πλευρές και θέληση να βελτιώσουν τις σχέσεις τους και να φτάσουν σε ένα θετικό αποτέλεσμα.

Τι χρειάζεται, όμως, να κάνετε, για να εφαρμόσετε με επιτυχία τις παραπάνω στρατηγικές; Μια σειρά από πρακτικές μπορούν να εφαρμοστούν στη συμπεριφορά σας στον εργασιακό χώρο – και όχι μόνο – για να μπορέσετε να γίνετε ένας πιο ανοιχτός και ανεκτικός άνθρωπος. Αυτές είναι:

  • Ειλικρίνεια
  • Διάλογος
  • Ηρεμία

Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές.

Άμεση και ειλικρινής αντιμετώπιση του θέματος

Δεν ωφελεί να αφήσετε το θέμα, που «ηλεκτρίζει» το εργασιακό σας περιβάλλον, να μολύνει την ατμόσφαιρα. Μόλις προκύψει η σύγκρουση, αντιμετωπίστε άμεσα και χωρίς περιστροφές το θέμα που απασχολεί τους συναδέλφους σας. Η ειλικρίνεια είναι πάντοτε και για όλους η καλύτερη οδός και δίνει σε όλες τις πλευρές τη δυνατότητα να εξηγήσουν τη θέση τους και τη στάση τους.

Αν το θέμα δεν αντιμετωπιστεί άμεσα και ανοιχτά, η δυσαρέσκεια τρέφεται και μεγαλώνει, και θα είναι πολύ πιο δύσκολο, στο μέλλον, να λυθεί η παρεξήγηση. Μια στρατηγική που χρησιμοποιείται είναι και η αποφυγή του προβλήματος, κάτι που ίσως και να ενδείκνυται αν πρόκειται για ένα άτομο που δεν θα συναντήσετε ξανά, ωστόσο οφείλουμε να θυμόμαστε πως το ζήτημα δεν έχει επιλυθεί και είναι πιθανό να εμφανιστεί και πάλι στο μέλλον.

Μάθετε να ακούτε

Μην ακούτε τους άλλους επιφανειακά. Πραγματικά ακούστε τι λένε και προσαρμόστε ανάλογα τη στάση σας και τις προσδοκίες σας. Πολύ συχνά δεν ακούμε τι λένε οι άλλοι. Ιδιαίτερα, μάλιστα, σε μια κατάσταση σύγκρουσης, είναι πιο συχνό το να περιμένουμε να τελειώσει ο συνομιλητής μας τη φράση του για να πούμε αυτό που σκεφτόμαστε, παρά πραγματικά να ακούσουμε για να αντιληφθούμε τη θέση του. Μάθετε να ακούτε τη θέση των άλλων και να διαπιστώνετε, με βάση αυτή, πού στέκεστε και πώς πρέπει να δράσετε. Πολλές φορές η επίλυση μιας σύγκρουσης βασίζεται ακριβώς σε αυτό – και ακόμα περισσότερες φορές μπορεί η σύγκρουση να αποφευχθεί αν μάθετε να ακούτε από πριν.

Προσέξτε τη γλώσσα και τη στάση του σώματός σας

Όταν φτάσετε στο σημείο της σύγκρουσης, μέσα στα νεύρα και τη σύγχυση ενδέχεται να εμφανίσετε μια στάση πιο επιθετική από ό,τι θέλετε. Αυτό μπορεί να εκφραστεί είτε με τις λέξεις που επιλέγετε να χρησιμοποιήσετε, είτε με τη στάση του σώματός σας. Προσέξτε να χρησιμοποιείτε ουδέτερη γλώσσα και ανοιχτή και φιλική στάση σώματος. Μιλήστε ήρεμα και ξεκάθαρα, χωρίς να αφήνετε αρνητικότητα να διαφανεί σε αυτά που λέτε. Επιλέξτε να μιλήσετε σε πρώτο πρόσωπο («εγώ»), και όχι σε δεύτερο πρόσωπο («εσύ»), για να μην θεωρήσει ο συνομιλητής σας πως πρέπει να αμυνθεί.

Με τον τρόπο αυτό, θα μπορέσει να διατηρήσει και ο συνομιλητής σας την ψυχραιμία του και δεν θα ξεφύγει η σύγκρουση σε επίπεδα, που δεν θα μπορέσετε να διορθώσετε.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button