Διεθνή

Το Facebook αντεπιτίθεται σε όσους ρίχνουν ευθύνες στα social media για τα εμβόλια

Έντονη ήταν η αντίδραση εκπροσώπων του Facebook, μετά τις δηλώσεις του Αμερικανού προέδρου, Τζο Μπάιντεν, πως τα fake news για το εμβόλιο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σκοτώνουν κόσμο.

Συγκεκριμένα, ο τεχνολογικός κολοσσός δηλώνει πως δεν προτίθεται να αναλάβει το φταίξιμο για το γεγονός πως η διοίκηση του Τζο Μπάιντεν δεν κατάφερε να πιάσει τον στόχο εμβολιαστικής κάλυψης σε ποσοστό 70%, ως την 4η Ιουλίου.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Οι δηλώσεις Μπάιντεν που έφεραν αντιδράσεις

Ο Αμερικανός πρόεδρος δήλωσε την Παρασκευή πως «η μόνη πανδημία που έχουμε βρίσκεται μεταξύ των ανεμβολίαστων», ενώ έδειξε εξοργισμένος από τη διάδοση fake news στα social media που σχετίζονται με το εμβόλιο και που όπως είπε «σκοτώνουν ανθρώπους».

Αρχικά το Facebook ανταπάντησε πως οι ισχυρισμοί του Αμερικανικού προέδρου δεν στηρίζονται σε «δεδομένα», ενώ ο αντιπρόεδρος ακεραιότητας της εταιρείας Γκάι Ρόουζεν, έδωσε στατιστικά από τους χρήστες της πλατφόρμας με τα οποία επιχείρησε να ανατρέψει τις δηλώσεις Μπάιντεν.


Όπως έγραψε σε ανάρτησή του, 85% των Αμερικανών χρηστών του Facebook, είτε έχουν κάνει το εμβόλιο, είτε έχουν προγραμματίσει να το κάνουν. Επιπλέον, ο εκπρόσωπος του Facebook υποστηρίζει πως μέσω της καμπάνιας του μέσου για το θέμα, έχει καμφθεί ο δισταγμός των χρηστών έναντι του εμβολιασμού, κατά 50%.

kingeight 2021a
detorakis adv jul2021
bakaliko lagos

«Το Facebook δεν είναι ο λόγος που ο Μπάιντεν δεν πέτυχε τον στόχο του»

«Σε μια περίοδο που τα περιστατικά κορωνοϊού αυξάνονται στην Αμερική, η διοίκηση Μπάιντεν επέλεξε να κατηγορήσει μια σειρά από αμερικανικές εταιρίες μέσων κοινωνικής δικτύωσης» σημειώνει ο Ρόουζεν και συνεχίζει: «Το Facebook δεν είναι ο λόγος που δεν πέτυχε τον στόχο του».

Το Facebook έχει δηλώσει στο παρελθόν πως αφαίρεσε εκατομμύρια αναρτήσεις και φωτογραφίες που παραβίαζαν την πολιτική της εταιρείας και διέδιδαν παραπλανητικές πληροφορίες αναφορικά με τον κορωνοϊό.

Η διοίκηση Μπάιντεν «προφανώς» δεν πείστηκε πως αυτή ήταν μια ικανή απάντηση σε ένα «ζήτημα ζωής και θανάτου», όπως ανακοινώθηκε από τον Λευκό Οίκο την Παρασκευή.

Ο Ρόουζεν υποστηρίζει σήμερα πως περισσότερες από 18 εκατομμύρια περιπτώσεις παραπληροφόρησης για τον κορωνοϊό αφαιρέθηκαν από την έναρξη της πανδημίας. Το μέσο κοινωνικής δικτύωσης έχει επισημάνει ή αποκρύψει περισσότερες από 167 αναρτήσεις περιεχομένου που «χτυπήθηκαν» από την υπηρεσία διασταύρωσης πληροφοριών που διαθέτει.

Η διάδοση παραπλανητικών πληροφοριών στην αρχή της πανδημίας

Το Bloomberg επισημαίνει πως ακτιβιστές του αντιεμβολιαστικού κινήματος χρησιμοποίησαν το Facebook στην αρχή της πανδημίας, διαδίδοντας τον σκεπτικισμό σε ομάδες του Facebook και σε αναρτήσεις στο Instagram.

Μάλιστα, πριν ακόμη η εταιρεία λάβει μέτρα για να περιορίσει την παραπληροφόρηση, φαίνεται πως οι αλγόριθμοί της ενίσχυαν τη θέαση αναρτήσεων που περιελάμβαναν έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις και διέδιδαν ελλιπείς πληροφορίες αναφορικά με δήθεν «τοξικότητα» των εμβολίων ή συμμετοχή τους σε κινδύνους στειρότητας.

Χάνει το στοίχημα του εμβολιασμού ο Τζο Μπάιντεν

Ως σήμερα μόλις 55% των Αμερικανών έχει λάβει έστω και τη μία δόση του εμβολίου, με τον ρυθμό εμβολιασμού να μειώνεται σταθερά, παρά τις προσπάθειες του Λευκού Οίκου να ενθαρρύνει όλο και περισσότερους να εμβολιαστούν.

«Επιστρατεύσαμε παρόμοιες τακτικές με τη Βρετανία ή τον Καναδά που είχαν παρόμοιο ποσοστό χρηστών του Facebook και εκείνες οι χώρες πέτυχαν εμβολιαστική κάλυψη 70% για τον πληθυσμό τους» δηλώνει σήμερα ο εκπρόσωπος του μέσου. «Αυτό υποδηλώνει πως το αποτέλεσμα στις ΗΠΑ είναι πιο σύνθετο από την “επιρροή” του Facebook», σημείωσε.










Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-

Σχετικά άρθρα

Back to top button