Macrame-Voulisma
Karnagians Toyland - Jumbo Ποτηράκι

BOX Cafe
ΔΙΕΘΝΗ

Βουλγαρία: Το πρώτο ποταμόπλοιο που κινείται με υδρογόνο και ηλιακή ενέργεια

GMG

SKALA

LE DELICE Γραφανάκη Καίτη Kosa

Επιστήμονες ανέπτυξαν ένα πρότυπο ποταμόπλοιο, που κινείται με υδρογόνο και ηλιακή ενέργεια, στο πλαίσιο των πρώτων διεπιστημονικών σχεδίων της Βουλγαρίας με τη συμμετοχή της βιομηχανίας, των τοπικών αρχών και επιχειρήσεων.

Το HydRUforce είναι ένα σκάφος επίδειξης με υβριδική κίνηση, η οποία βασίζεται σε μπαταρίες-κυψέλες καυσίμων ηλιακής ενέργειας, μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Με την υλοποίηση αυτού του έργου οι Βούλγαροι επιστήμονες ενώνουν τις ερευνητικές προσπάθειές τους για τη χρήση ενέργειας χαμηλών εκπομπών άνθρακα στις ενδοευρωπαϊκές πλωτές μεταφορές.

DROP Cafe Palermo TECH HUB

Στο σκαρί έχει χρησιμοποιηθεί ένας πλωτήρας με ηλιακή οροφή.

Μια σημαντική καινοτομία είναι ο συνδυασμός της ενέργειας από τα φωτοβολταϊκά και την κυψέλη καυσίμου υδρογόνου για την τροφοδοσία του σκάφους.

Mechanical Solutions

Τεντοτεχνική

Τα χαρακτηριστικά του

Το σκάφος αυτό μπορεί να μεταφέρει το μέγιστο 12 άτομα μαζί με το πλήρωμα, με ταχύτητα 5-7 χιλιόμετρα την ώρα αντίθετα με το ρεύμα και 12-14 χιλιόμετρα την ώρα στα κατάντη.

Έχει ορθογώνιο σχήμα, μήκος 10,5 μέτρα, πλάτος 4,5 μέτρα, ύψος 2,5 μέτρα και ζυγίζει 3,5 τόνους. Κινείται χάρη σε δύο ηλεκτροκινητήρες μέγιστης ισχύος 10 kW και ονομαστικής τάσης 48V. Ο κάθε κινητήρας συνδέεται με συστοιχία συσσωρευτών ενέργειας 400 Ah, με τάση 48V.

Zuper Service

Επιπλέον, συνδέονται δύο κυψέλες καυσίμου υδρογόνου ονομαστικής ισχύος 3 kW ώστε να αυξηθεί το επίπεδο πλευστότητας. Το υδρογόνο για τις κυψέλες καυσίμων παρέχεται από ειδικούς 10λιτρους κυλίνδρους ενώ ηλιακά πάνελ συνολικής ισχύος 7kW έχουν τοποθετηθεί στη σκεπή του.

Οι δυνατότητες του HydRUforce δοκιμάστηκαν σε πλεύση στον Δούναβη, κοντά στην πόλη Σιλίστρα. Το 2022 οι επιστήμονες θα συνεχίσουν να εργάζονται δοκιμάζοντας και αποτιμώντας τη λειτουργία του σκάφους και την ενεργειακή και οικονομική απόδοσή του

Τι άλλο σχεδίασε το  EPLUS

Το έργο αυτό υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Εθνικού Ερευνητικού Προγράμματος Ενέργειας Χαμηλών Εκπομπών Άνθρακα για Μεταφορές και Οικιακή Χρήση (EPLUS), από μια ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου του Ρούσε και επιστήμονες από τη Βουλγαρική Ακαδημία Επιστημών και το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Σόφιας.

Το EPLUS χρηματοδοτείται από το υπουργείο Παιδείας και Επιστημών.

Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, Βούλγαροι επιστήμονες εργάζονται σε σχέδια για την αποθήκευση ενέργειας από ΑΠΕ, αποτελεσματικές μεθόδους για τη δέσμευση και τη χρήση του CO2 και τις δυνατότητες χρήσης του άνθρακα στις μεταφορές.

Ομάδες αναπτύσσουν τα συστήματα για ένα πρότυπο τρόλεϊ με υβριδική μπαταρία-κυψέλη καυσίμων, το οποίο θα ενταχθεί στο δημόσιο δίκτυο μεταφορών της Σόφιας και θα είναι το πρώτο στο είδος του παγκοσμίως.

Μεταξύ των έργων είναι και μια τεχνολογία για την εξάλειψη των κυριότερων ρύπων από τα λύματα, για την ημιβιομηχανική παραγωγή μικροάλγης.

Επίσης, μεταξύ των επιτευγμάτων του είναι ένα θετικό ηλεκτρόδιο για μια μπαταρία ιόντων λιθίου με νέα δομή και απορροφητικό υλικό από ζεόλιθο για τη δέσμευση CO2, που προέρχεται από άχρηστη τέφρα κονιοποιημένου καυσίμου.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button