GMG Constructions | adv


Διεθνή

ΕΕ | Μπλοκάρισμα των κινητών και απαγόρευση του αλκοόλ στο τιμόνι


Magali-Elounda

Την εφαρμογή δραστικών μέτρων, όπως όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα στις κατοικημένες περιοχές, αυτόματο μπλοκάρισμα των κινητών και απόλυτη απαγόρευση του αλκοόλ στο τιμόνι, αποφάσισε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα.

Πάνω από 22.000 άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους και αρκετά περισσότεροι από 120.000 τραυματίζονται σοβαρά.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Τα συγκεκριμένα νούμερα αποτυπώνουν την αποτυχία της Ευρωπαϊκής Ένωσης να πιάσει τον στόχο της, που ήταν να μειωθεί τη δεκαετία 2010 – 2020 κατά 50% ο αριθμός των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα. Δυστυχώς, αντί του επιδιωκόμενου στόχου μείωσης των θυμάτων κατά 50%, είχαμε τελικά μία πτώση της τάξης του 36%, η οποία απαιτεί προφανώς ένταση των προσπαθειών για περισσότερη οδική ασφάλεια στη Γηραιά Ήπειρο.

Να σημειώσουμε ότι η Ελλάδα ήταν η χώρα με το κορυφαίο ποσοστό μείωσης νεκρών στην Ευρώπη την προηγούμενη δεκαετία, πράγμα που οφείλεται ωστόσο κυρίως στην ολοκλήρωση μεγάλων τμημάτων σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και στην αυξημένη θωράκιση που προσφέρουν τα αυτοκίνητα νέας γενιάς και όχι σε κάποια θεαματική βελτίωση της συμπεριφοράς μας πίσω από το τιμόνι.

Η πληκτρολόγηση μηνυμάτων κατά την οδήγηση θεωρείται πολύ επικίνδυνη, γι’ αυτό και μπήκε στο στόχαστρο των Ευρωβουλευτών.

Το Ευρωκοινοβούλιο αντέδρασε άμεσα στη δυσμενή εξέλιξη όσον αφορά τα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα το διάστημα 2010 – 2020 και απαιτεί δραστικότερα μέτρα, καθώς διακυβεύεται πλέον και ο επόμενος στόχος της ΕΕ για «σχεδόν μηδενικό αριθμό θυμάτων» έως το 2050 στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο.

Οι Ευρωβουλευτές εστίασαν, μεταξύ άλλων, σε δύο αιτίες που ευθύνονται για περισσότερα από τα μισά θανατηφόρα δυστυχήματα, δηλαδή στην υπερβολική ταχύτητα και στην κατανάλωση αλκοόλ από τον οδηγό.

Γι’ αυτόν τον λόγο η συντριπτική πλειοψηφία τους τάχθηκε υπέρ της απόλυτης απαγόρευσης κατανάλωσης αλκοόλ από τους οδηγούς και της θέσπισης ορίου ταχύτητας 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές με συχνή κυκλοφορία πεζών και ποδηλατιστών.

Η σχετική απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου είναι αφιερωμένη επίσης σε άλλη μία συνηθισμένη αιτία πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, η οποία δεν είναι άλλη από την απόσπαση της προσοχής του οδηγού από τον δρόμο. Για την καταπολέμησή της τα μέλη της Ευρωβουλής ζήτησαν να εξοπλιστούν όλες οι φορητές ηλεκτρονικές συσκευές –και ιδίως τα Smartphones– με ένα πρόγραμμα ασφαλείας όπως το Flightmodus στις πτήσεις, που θα μπλοκάρει αυτόματα κάποιες χρήσεις του τηλεφώνου εντός του αυτοκινήτου και ιδίως τη δυνατότητα πληκτρολόγησης και αποστολής γραπτών μηνυμάτων.

Στην ίδια απόφαση ζητείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη της ΕΕ να δώσουν προτεραιότητα στις επενδύσεις με το μεγαλύτερο όφελος για την οδική ασφάλεια με έμφαση στις περιοχές και περιφέρειες με πολύ υψηλό αριθμό τροχαίων ατυχημάτων. Σε αυτό το πλαίσιο τα ευρωπαϊκά κράτη οφείλουν να δημιουργήσουν εθνικά ταμεία με πόρους προερχόμενους από την οδική κυκλοφορία, όπως για παράδειγμα τα πρόστιμα για τροχαίες παραβάσεις, οι οποίοι θα αξιοποιούνται για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Οι Ευρωβουλευτές ζητούν επίσης από την Κομισιόν την ίδρυση μιας ευρωπαϊκής υπηρεσίας για την υποστήριξη μιας βιώσιμης, ασφαλούς και έξυπνης οδικής κυκλοφορίας.

Το 70% των θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα εντός πόλεων είναι πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές.

Η αρμόδια Ευρωπαία Επίτροπος Ισότητας, Ελένα Ντάλι, δήλωσε χαρακτηριστικά τα εξής: «Βελτιώνοντας για παράδειγμα τις υποδομές για τους ποδηλάτες και τους πεζούς, συμβάλλουμε στη μείωση του προσωπικού μας αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα, στην υγιή ενεργητική κινητικότητα και κάνουμε την κινητικότητα πιο ασφαλή. Πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές απαρτίζουν αυτή τη στιγμή το 70% των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα στις πόλεις μας».

Η απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου δεν είναι πάντως δεσμευτική για τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς πρέπει να υιοθετηθεί προηγουμένως από άλλα όργανα –όπως η Κομισιόν– και ακολούθως να γίνει η ίδια διαδικασία και σε εθνικό επίπεδο. Με άλλα λόγια, ακόμη και στην καλύτερη περίπτωση θα χρειαστεί να περάσουν κάποια χρόνια μέχρι την πλήρη εφαρμογή της σε πανευρωπαϊκή κλίμακα.










Μέσω
Πέτρος Πιτσίνης

Σχετικά άρθρα

Back to top button