Έτσι πρέπει να λειτουργούν τα ξενοδοχεία σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας

63

Σε ανακοίνωση του ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας προχωράει σε συστάσεις προς τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα, ώστε να αποφευχθεί η μετάδοση του Κορωνοϊού και να διασφαλιστεί η υγεία των πελατών και του προσωπικού.

Διαχείριση Ξενοδοχείου
  1. Πλάνο Δράσης: Η Διαχείριση σε συνεννόηση με τις τοπικές υγειονομικές αρχές και τους συνδέσμους ξενοδοχείων, τουρισμού και εστίασης θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα πλάνο το οποίο θα ανταποκρίνεται στην κατάσταση υπό τις οδηγίες των αρμόδιων αρχών. Το πλάνο αυτό θα αποσκοπεί στην αποφυγή κρουσμάτων, τη διαχείρισή τους και την αντιμετώπιση του αντίκτυπου στους πελάτες και το προσωπικό. Είναι απαραίτητη η απολύμανση των δωματίων, όπου διέμεναν επισκέπτες που νόσησαν ενώ προτείνεται και η εργασία εξ’αποστάσεως
  2. Διάθεση Πόρων: Η Διαχείριση θα πρέπει να διαθέτει επαρκείς ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους με στόχο τη γρήγορη και αποτελεσματική εφαρμογή του πλάνου δράσης, το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει την παροχή εξοπλισμού και διαδικασιών που θα έχουν αναπτυχθεί σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές υγείας για τη διαχείριση των κρουσμάτων και των επαφών τους.
  3. Επίβλεψη: Η εφαρμογή και η αποτελεσματικότητα των μέτρων του πλάνου δράσης θα πρέπει να αξιολογούνται συχνά και να προσαρμόζονται συνεχώς στις νέες εξελίξεις. Μια ομάδα διαχείρισης κρίσης, η οποία θα αποτελείται από μέλη κάθε Τμήματος, θα βοηθάει τη Διαχείριση στην εφαρμογή του πλάνου δράσης και την ταυτοποίηση των νέων εξελίξεων.
  4. Καταχώρηση δράσεων: Προτείνεται η καταγραφή των δράσεων και των μέτρων με κάθε λεπτομέρεια, έτσι ώστε να βελτιωθούν στο μέλλον.
  5. Επικοινωνία: Θα πρέπει να υπάρχει επικοινωνία μεταξύ της Διαχείρισης και του προσωπικού μέσω των υπευθύνων τμημάτων με στόχο να προκαθοριστεί η πολιτική ενημέρωσης των επισκεπτών καθώς και να παρασχεθούν γρήγορα πληροφορίες για τυχόν κρούσματα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω μικρών κειμένων και φυλλαδίων που θα προάγουν την απολύμανση των χεριών και τη συμπεριφορά ως προς το βήξιμο και το φτέρνισμα.
  6. Εκπαίδευση και Πληροφόρηση: Η Διοίκηση θα πρέπει να ενημερώνει το προσωπικό για τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας και της πρόληψης από τη μετάοδση. Οφείλει, επίσης, να πραγματοποιεί σύντομες ενημερώσεις, οι οποίες θα παρέχουν τα μέτρα προστασίας και τα συμπτώματα του Κορωνοϊού. Επίσης, προτείνεται και η εκπαίδευση για συγκεκριμένες διαδικασίες.
Υποδοχή
  1. Πληροφορίες και επικοινωνία: Το προσωπικό υποδοχής θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένο, έτσι ώστε να εκτελεί συγκεκριμένες ενέργειες για την αποφυγή της μετάδοσης. Θα πρέπει να γνωρίσουν την πολιτική του καταλύματος ως προς τα μέτρα πρόληψης και να την επικοινωνούν στους πελάτες όποτε εκείνοι το ζητάνε. Οφείλουν, επίσης, να ενημερώνουν τους επισκέπτες με συμπτώματα να παραμείνουν στα δωμάτιά τους μέχρι να εξεταστούν από γιατρό και να παρέχουν βασικές ιατρικές συμβουλές, εάν ζητηθεί. Το προσωπικό δε θα πρέπει να είναι μεγάλης ηλικίας ή να έχει χρόνια προβλήματα υγείας και οφείλει να λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα, όπως αυτό της κοινωνικής απόστασης. Επιβάλλεται η διάθεση των τηλεφώνων των νοσοκομείων και των ιατρικών αρχών της περιοχής.
  2. Απαραίτητος εξοπλισμός και πρώτες βοήθειες: Το γραφείο υποδοχής θα πρέπει να είναι εξοπλισμένο με αντιβακτηριδιακά/αντισηπτικά μαντήλια για καθαρισμό επιφανειών, μάσκες προσώπου και ματιών, γάντια (αναλώσιμα), προστατευτικές στολές (αναλώσιμες) και αναλώσιμες σακούλες επικίνδυνων απορριμάτων.
  3. Μέτρα κοινωνικής απόστασης, καθαρισμός χεριών και υγιεινή: Τήρηση μέτρων σωματικής επαφής με τους πελάτες, διατήρηση απόστασης 2 μέτρων, αποφυγή όποιου βήχει ή φτερνίζεται χωρίς να καλύπτεται, τακτική απολύμανση χεριών με αντισηπτικό ή σαπούνι, αποφυγή επαφής χεριών με μάτια/μύτη ή στόμα, απολύμανση χεριών κατά την ανταλλαγή αντικειμένων, και τήρηση κανόνων σε περίπτωση βηξίματος ή φτερνίσματος.
  4. Παρακολούθηση επισκεπτών που είναι πιθανόν άρρωστοι: Το προσωπικό υποδοχής θα πρέπει να ενημερώνει για κάθε κρούσμα που πέφτει στην υπόληψή του καθώς και τα αιτήματα των επισκεπτών για ιατρική επίσκεψη με στόχο την άμεση και γρήγορη αντιμετώπιση των κρουσμάτων σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές.
Τεχνικές υπηρεσίες και συντήρηση
  1. Απολύμανση Νερού: Κρίνεται απαραίτητη για την προετοιμασία φαγητού, τα σπα και τις πισίνες σύμφωνα με τις συστάσεις των παγκόσμιων αρχών.
  2. Πλύσιμο πιάτων και εξοπλισμός: Πρέπει να γίνονται τακτικοί έλεγχοι σχετικά με τη θερμοκρασία λειτουργίας και τη χρήση της κατάλληλης δόσης καθαριστικών και απολυμαντικών χημικών.
  3. Κλιματισμός: Καταγραφή της κατάστασης των φίλτρων των εγκαταστάσεων κλιματισμού και τακτικός αερισμός με κρύο φρέσκο αέρα.
  4. Dispensers: Τακτικοί έλεγχοι για τη σωστή λειτουργία των dispensers και παρόμοιων συσκευών. Οι ελαττωματικές συσκευές θα πρέπει να επιδιορθώνονται ή να αποκαθίστανται άμεσα. Το πλάνο δράσης θα πρέπει να προβλέπει την εγκατάσταση dispenser με απολυμαντικά τζελ σε διάφορες κοινόχρηστες περιοχές του ξενοδοχείου.
Εστιατόρια, Αίθουσες Πρωινού και Δείπνου, Μπαρ
  1. Ενημέρωση και επικοινωνία: Το προσωπικό στους χώρους εστίασης θα πρέπει να πραγματοποιεί τακτικά δράσεις προσωπικής υγιεινής και θα πρέπει να υπενθυμίζεται στους επισκέπτες να απολυμαίνουν τα χέρια τους κατά την είσοδο και την έξοδό τους.
  2. Μπουφέ\Μηχανές: Στα μπουφέ οι επισκέπτες θα πρέπει να αποφύγουν την επαφή με το φαγητό. Για αυτό προτιμάται ο ειδικός εξοπλισμός και απολύμανση των επιφανειών μετά από την εξυπηρέτηση. Το ίδιο συνιστάται και για τις μηχανές καφές και λοιπών ποτών.
  3. Πλύσιμο πιάτων, μαχαιροπήρουνων και τραπεζομάντηλων: Θα πρέπει να πλένονται και να απολυμαίνονται, ανεξαιρέτως της χρήσης από τους επισκέπτες, σε πλυντήρια. Σε περίπτωση φυσικού πλυσίματος θα πρέπει να ακολουθούνται αυστηρά μέτρα. Το στέγνωμα θα γίνεται μέσω αναλώσιμων πετσετών. Το ίδιο ισχύει και για τα τραπεζομάντιλα.
  4. Στήσιμο Τραπεζιών: Όπου είναι δυνατό προτείνεται η παρουσία 4 ατόμων ανά 10 τετραγωνικά μέτρα. Τα τραπέζια θα πρέπει να στήνονται με τέτοιο τρόπο, ώστε η απόσταση μεταξύ καρεκλών να είναι πάνω από 1 μέτρο και η απόσταση μεταξύ επισκεπτών να είναι πάνω από 1 μέτρο.