ΗΘΗ & ΕΘΙΜΑ

Τα βασικά «καλούδια» για το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας

Η Καθαρά Δευτέρα είναι ένα από τα αγαπημένα έθιμα των Ελλήνων μιας και περιλαμβάνει ένα τραπέζι γεμάτο καλούδια. Λέγεται «καθαρή», διότι σηματοδοτεί την έναρξη της Σαρακοστής, μια περίοδο κατά την οποία «καθαρίζουμε» το σώμα μας, ώστε να υποδεχτούμε την Ανάσταση.

Η αλήθεια είναι ότι τη Καθαρά Δευτέρα είναι δύσκολο να μην ενδώσουμε στους παραπάνω διατροφικούς πειρασμούς, όμως πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην ποσότητα που καταναλώνουμε.

caffeine adv2020b

Δείτε παρακάτω, μερικά από τα τρόφιμα εκείνης της ημέρας περιέχουν αρκετές θερμίδες, μολονότι είναι υγιεινά:

Χαλβάς: Ο χαλβάς αποτελείται κατά 60% από ταχίνι, με αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα πλούσιος σε χαλκό, σίδηρο, μαγγάνιο, μαγνήσιο, ασβέστιο και βιταμίνες Ε και Β1 (θειαμίνη).

neratzoulis neo

Επίσης, το σησαμέλαιο αποτελεί σημαντική πηγή φυτοοιστρογόνων, τα οποία έχουν αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες. Επιπλέον, το υψηλό περιεχόμενο του χαλβά σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα βοηθά στην πρόληψη της υψηλής χοληστερόλης στο αίμα, στη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και στην αντιμετώπιση του διαβήτη.

Προσοχή όμως πρέπει να δίδεται στην υπερβολική κατανάλωση του, γιατί μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους, αφού 100 γραμμάρια χαλβά αποδίδουν γύρω στις 600 θερμίδες.

Ταραμάς: Ο ταραμάς περιέχει ένα βασικό αμινοξύ, τη τρυπτοφάνη, που βοηθά στη ρύθμιση της νευρικής λειτουργίας, προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα του ύπνου και να τονωθεί η καλή διάθεση. Επίσης, είναι πλούσιος σε φώσφορο και κάλιο, συμβάλλοντας στην καλή λειτουργία της όρασης και της καρδιάς και σε βιταμίνη Ε, παίζοντας σημαντικό ρόλο για την πρόληψη της γήρανσης. Όσοι πάσχουν από υπέρταση πρέπει να δίνουν προσοχή στη κατανάλωση της ταραμοσαλάτας, γιατί είναι πλούσια σε αλάτι. Τέλος, καλό είναι να σημειωθεί ότι 2 κουταλιές της σούπας ταραμοσαλάτα αποδίδουν 400 θερμίδες.

Θαλασσινά: Καλό είναι να περιλαμβάνετε τα ψάρια στα γεύματά σας, τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα. Τα θαλασσινά είναι πλούσια σε Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, των οποίων τα οφέλη για υγεία και ομορφιά είναι πολλά. Όσοι ακολουθούν μια δίαιτα καλό είναι να καταναλώνουν περίπου 150 γραμμάρια θαλασσινά.

Φασόλια: Τα φασόλια περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες, ίνες, αντιοξειδωτικά, και σημαντικές βιταμίνες και μέταλλα, όπως φυλλικό οξύ, μαγγάνιο, κάλιο, σίδηρο, φώσφορο, χαλκό και μαγνήσιο. Επίσης, περιέχουν τόσο διαλυτές όσο και αδιάλυτες φυτικές ίνες. Οι διαλυτές φυτικές ίνες βοηθάνε στη μείωση της LDL (κακής) χοληστερόλης, διότι μειώνουν την απορρόφηση της στο αίμα και αυτό είναι ευεργετικό για την υγεία της καρδιάς.

Επιπλέον, οι φυτικές ίνες διατηρούν υγιές το πεπτικό σύστημα, καθώς αποτρέπουν τη δυσκοιλιότητα, την εκκολπωματίτιδα και το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. Ένα φλιτζάνι φασόλια αποδίδει περίπου 160 θερμίδες.

Λαγάνα: Προσφέρουν όλα τα θρεπτικά συστατικά της ομάδας του αμύλου, όπως οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες βελτιώνουν τη μνήμη μας, τη λειτουργία του νευρικού συστήματος και το μεταβολισμό μας. Σημειώνουμε ότι η μια φέτα λαγάνα έχει 60 θερμίδες. Δεν είναι και λίγες, άρα καταναλώστε τη με  μέτρο.

CNA Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button