ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το 84% των ξενοδοχείων θα ανοίξουν μέχρι τον Αύγουστο

Σταδιακά ανοίγουν τα ξενοδοχεία της χώρας, τα οποία έως το τέλος του 2020, φαίνεται ότι δεν θα ανοίξουν στο σύνολό τους.

Από την έρευνα που διενήργησε το ΙΤΕΠ με θέμα «Covid-19 και Ελληνική Ξενοδοχία», για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, το διάστημα από 30 Ιουνίου έως 10 Ιουλίου 2020, σε δείγμα 1.941 ξενοδοχείων εκ του συνόλου των 9.999 μελών του Επιμελητηρίου (ήτοι το 19,4% του συνολικού αριθμού των ξενοδοχείων της χώρας), φάνηκε τα ξενοδοχεία που έχουν ήδη ανοίξει ή πρόκειται να ανοίξουν μέχρι τον Αύγουστο, φθάνουν στο 84% του συνόλου. Το 9% δεν έχουν αποφασίσει πότε θα ανοίξουν ακόμη, ενώ το 6,4% έχουν αποφασίσει να μην ανοίξουν φέτος.

caffeine adv2020b

Πάντως, επειδή δεν είναι όλα τα ξενοδοχεία μέλη του ΞΕΕ, ειδικά τα μικρής δυναμικότητας, τότε το ποσοστό όσων δεν ανοίξουν, ίσως να είναι μεγαλύτερο, συνολικά.

Εξειδικευμένα, τα συνεχούς λειτουργίας ξενοδοχεία που ήδη λειτουργούν ή πρόκειται να λειτουργήσουν έως και τον Αύγουστο, ανέρχονται σε ποσοστό 90,7% του συνόλου, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα εποχικής λειτουργίας φτάνει το 80,5%.

neratzoulis neo

Οι κυριότεροι λόγοι για το μη άνοιγμα ορισμένων ξενοδοχείων φέτος, είναι η έλλειψη ζήτησης και η έλλειψη ρευστότητας.

Επίσης, οι ξενοδόχοι διαβλέπουν πτώση του τζίρου κατά 67% (από τα 8,4 δισ. ευρώ το 2019 στα 2,8 δισ. ευρώ το 2020, συνολική απώλεια 5,6 δισ.), και κάμψη της απασχόλησης κατά 35% (από 186.574 εργαζόμενους το 2019 στους 120.979 εργαζόμενους το 2020).

Αναλυτικότερα, το 96,9% των ξενοδοχείων συνεχούς λειτουργίας βλέπει πτώση του τζίρου κατά μέσο όρο 65,5%, ενώ για το 98% των ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας, η αντίστοιχη πτώση προβλέπεται στο 73%.

Στην αντίστοιχη έρευνα του Απριλίου 2020, το 95% των ξενοδοχείων συνεχούς λειτουργίας έβλεπε ποσοστιαία μείωση του τζίρου κατά μ.ο. 56,3% και αντίστοιχα το 94,2% των ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας ανέμενε μείωση του τζίρου κατά μ.ο. 56,1%, ήτοι συνολική απώλεια τζίρου 4,5 δις ευρώ.

Ακόμη επιπλέον των προβλεπόμενων απωλειών, έχουν ήδη δημιουργηθεί για τα ξενοδοχεία υποχρεώσεις που επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο τη ρευστότητά τους, όπως προκύπτει από την έρευνα. Συγκεκριμένα, έχουν ήδη επιστρέψει σε tour operators, travel agents και πελάτες 161.351.954 ευρώ, έχουν ήδη εκδώσει vouchers συνολικής αξίας 89.968.317 ευρώ και παραμένουν σε εκκρεμότητα επιστροφές που φτάνουν τα 143.250.937 ευρώ. Το αθροιζόμενο ποσό μόνο για τις υποχρεώσεις αυτής της κατηγορίας φτάνει τα 394.571.208 ευρώ.

Σε αυτό το εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον, οι χρηματοδοτικές ανάγκες των ξενοδοχείων διαμορφώνονται στα 1,66 δισ. ευρώ. Έχουν υποβληθεί αιτήσεις σε προγράμματα και χρηματοδοτικά εργαλεία συνολικού ύψους 1,576 δισ. ευρώ, με τις εγκρίσεις να ανέρχονται στα 743 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό εκτιμάται ότι έχουν εκταμιευτεί μέχρι 10 Ιουλίου 2020 μόλις 77 εκατ. ευρώ.

«Οι ξενοδόχοι ανοίγουν τις επιχειρήσεις τους και κάνουν το χρέος τους απέναντι στους εργαζόμενούς τους, την εθνική οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες που στηρίζονται στον τουρισμό. Είναι όμως σαφές πως η μάχη αυτή  δίνεται σε πολύ αντίξοες συνθήκες, με τη χαμηλή ζήτηση και την έλλειψη ρευστότητας να αποτελούν τροχοπέδη για τα αποτελέσματα των ξενοδοχείων. Μόνος στόχος είναι να διασώσουμε ό,τι μπορεί διασωθεί, καθώς γνωρίζουμε πια όλοι ότι είναι μια χρονιά μεγάλων απωλειών. Γι αυτό επανειλημμένα το ΞΕΕ, από την αρχή αυτής της μεγάλης περιπέτειας, έχει τονίσει πως το μεγάλο και κρίσιμο ζητούμενο για τα ξενοδοχεία είναι η ρευστότητα. Οι πόροι από τα προγράμματα που έχουν σχεδιαστεί και τα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουν εξαγγελθεί, δεν έχουν φτάσει ακόμη στα ξενοδοχεία. Η έρευνά μας, πιστοποιεί την αδήριτη ανάγκη για επιτάχυνση και απλούστευση των σχετικών διαδικασιών,» δηλώνει ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός.

CNA Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-
Back to top button