ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πώς θα κερδίσουμε τουρίστες όλο το χρόνο

Η Αττάλεια, η οποία συγκεντρώνει το 30% των συνολικών διεθνών αφίξεων της Τουρκίας, διαθέτει πεζοπορικό μονοπάτι 500 χιλιομέτρων και 15 γήπεδα γκόλφ. Στα Κανάρια νησιά, στη Φουερτεβεντούρα, οι Ισπανοί δίνουν τη δυνατότητα διοργάνωσης meetings σε… ηφαίστεια. Πίσω στην Ελλάδα, οι Ελληνες ξενοδόχοι εξακολουθούν να… παλεύουν με την εποχικότητα και αναζητούν τρόπους για να επεκτείνουν το success story του ελληνικού τουρισμού όλη τη διάρκεια του έτους.

Mάλιστα, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει μελέτη για την ανάπτυξη του χειμερινού τουρισμού στην Ελλάδα, ξεκινώντας αρχικά από την Κρήτη και Δωδεκάνησα και θα ακολουθήσουν Αθήνα, Θεσσαλονίκη και η υπόλοιπη Ελλάδα.

Οι αναζητήσεις πάντως της Google για διακοπές στην Ελλάδα παραμένουν υψηλές καθόλη τη διάρκεια του έτους. Όπως ανέφερε, χθες, Δευτέρα, κατά τη διάρκεια του 13ου ετήσιου, συνεδρίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, το οποίο συνεχίζεται και σήμερα, η κυρία Μαρία Φουντά, διευθύντρια marketing της Google Greece, μέσα σε μία μόνο ημέρα ο μέσος όρος για την αναζήτηση διακοπών στη χώρα μας μέσω της Google ξεπερνά το μισό εκατομμύριο και φθάνει τις 523 χιλιάδες αναζητήσεις, ενώ για την ενοικίαση π.χ. αυτοκινήτων ο αντίστοιχος μέσος όρος φθάνει τις 87 χιλιάδες αναζητήσεις σε ημερήσια βάση.

Εμφαση στο -ζωτικής σημασίας- κομμάτι των υποδομών, ζητά ο κ. Philip Poile, Director Hotels Division του ομίλου Μinoan Group, που ως γνωστόν, προωθεί ήδη από τη δεκαετία του ’90 την επένδυση των 263 εκατ. ευρώ στο Κάβο Σίδερο της Κρήτης. «To κομμάτι των αεροπορικών συνδέσεων, η αναβάθμιση των υποδομών όσον αφορά στο δίκτυο των μεταφορών, οι ολοκληρωμένες λειτουργίες μίας τουριστικής περιοχής (π.χ. ανοικτά καταστήματα, εστιατόρια κ.τ.λ.), το στοχευμένο marketing είναι τομείς όπου θα πρέπει να υπάρξει περαιτέρω βελτίωση προκειμένου να αυξηθούν περαιτέρω οι επισκέπτες της Ελλάδας. Για παράδειγμα πάνω από το 20% των Ευρωπαίων θα είναι πάνω από 65 το 2015: Αυτή η ηλικιακή ομάδα είναι η μόνη κατηγορία που, σύμφωνα με τις έρευνες, θα συνεχίζει να αναπτύσσεται στο κομμάτι του τουρισμού και κάνει διακοπές κατά 33% περισσότερο σε σύγκριση με άλλες ηλικιακές ομάδες.

Επίσης στο κομμάτι του marketing, η Ελλάδα μπορεί να ακολουθήσει παραδείγματα άλλων ανταγωνιστών της στη Μεσόγειο: Η Μάλτα και η Κύπρος έχουν επικεντρώσει τις δικές τους προωθητικές ενέργειες σε αγορές όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Ισπανία στοχεύει εσχάτως στις αγορές της Ολλανδίας, του Βέλγιου και της Γερμανίας, ενώ η Τουρκία και ειδικά το Μπελέκ έχει επικεντρώσει στους παίκτες γκόλφ ανά τον κόσμο».

Ο κ. Poile βέβαια δεν παραλείπει να ασκήσει κριτική και στο θεσμικό πλαίσιο της Ελλάδας ως προς το κομμάτι της υποδοχής ξένων επενδυτών: «Είναι απογοητευτικά… αργές οι αδειοδοτικές διαδικασίες και το νομικό πλαίσιο στην Ελλάδα. Ναι μεν έχει βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν, αλλά θέλει ακόμη δουλειά προκειμένου οι επενδυτές από το εξωτερικό να διευκολύνονται».

Για τα επιτυχημένα παραδείγματα άλλων ευρωπαϊκών προορισμών μίλησε ο κ. Μιχάλης Μαυρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Tui Hellas (η οποία θα διακινήσει εφέτος πάνω από 2 εκατ. τουρίστες στην Ελλάδα), τονίζοντας παράλληλα ότι από τα πλέον σημαντικά στοιχεία για την άμβλυνση της εποχικότητας είναι η κυβερνητική στήριξη, είτε σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης, είτε σε επίπεδο περιφερειών: «Η Φουερτεβεντούρα στα Κανάρια νησιά είναι λίγο μεγαλύτερη από τη Ρόδο και έχει 1,7 εκατ. διεθνείς αεροπορικές αφίξεις με ιδιαίτερα ίση κατανομή αφίξεων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

newmoney

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Close