ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Κανόνι» από Airtickets και Travelplanet24

Στην επόμενη μέρα ενός ηχηρού κανονιού βρίσκεται ήδη η ελληνική αεροπορική αγορά, μετά την κατάρρευση της εταιρείας Tripsta, η οποία ελέγχει τα ηλεκτρονικά ταξιδιωτικά πρακτορεία (Online Travel Agents) Airtickets και Travelplanet24.

Η κατάρρευση της εταιρείας, αποδίδεται, από παράγοντες της αγοράς, στην αδυναμία της να εξυπηρετήσει οφειλή ύψους 70 εκατ. ευρώ. Το ποσό αφορούσε οφειλή της εταιρείας προς τις αεροπορικές εταιρείες για εισιτήρια που είχε εκδώσει.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Philip Bringman είχε συμφωνήσει πρόσφατα με το γραφείο BSP (σ.σ. εισπράττει από τα ταξιδιωτικά γραφεία τα χρήματα που αντιστοιχούν στα εισιτήρια που εκδίδουν και τα αποδίδει στις αεροπορικές εταιρείες) της διεθνούς ένωσης αεροπορικών εταιρειών (ΙΑΤΑ) να εξοφλήσει την οφειλή σε δόσεις.

Η συμφωνία προέβλεπε, σύμφωνα με πληροφορίες, την καταβολή κλιμακούμενων δόσεων, οι οποίες αυτή την περίοδο έφθαναν το 1,05 εκατ. ευρώ και θα αυξανόταν σε 8 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο.



Το λουκέτο στην Tripsta και στα δύο ηλεκτρονικά πρακτορεία έκδοσης αεροπορικών εισιτηρίων που διαχειρίζεται (airtickets, travelplanet24) άρχισε να διαρρέει από αργά χθες το βράδυ, ύστερα από σχετική ανάρτηση υπαλλήλου της εταιρείας σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο αναφερόταν σε απολύσεις προσωπικού.

Η υπόθεση δεν ήχησε ως κεραυνός εν αιθρία στην εγχώρια ταξιδιωτική και αεροπορική αγορά καθώς αποτελούσαν κοινό μυστικό τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε η εταιρεία τους τελευταίους 6-7 μήνες.

Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες μεταξύ των οποίων και η Αegean στην ελληνική αγορά, φέρονται να είχαν εντοπίσει καθυστερημένα το πρόβλημα που αντιμετώπιζε η εταιρεία. Αυτός ήταν ο λόγος, σύμφωνα με πηγές της εγχώριας ταξιδιωτικής αγοράς, που, το τελευταίο διάστημα, της επέτρεπαν να εκδίδει δικά τους εισιτήρια μόνο με μετρητά.

Στο μεταξύ, ωστόσο, η οφειλή της εταιρείας προς τις αεροπορικές εταιρείες είχε φθάσει τα 70 εκατ. ευρώ, για τα οποία συμφωνήθηκε η αποπληρωμή τους σε δόσεις. Η εταιρεία είχε οδηγηθεί σε οικονομική ασφυξία το τελευταίο διάστημα.

Ενδεικτικό, σύμφωνα με έμπειρα στελέχη της εγχώριας αγοράς, είναι το γεγονός πως για την έκδοση των αεροπορικών εισιτηρίων πελατών της με μετρητά (όπως απαιτούσαν οι αεροπορικές εταιρείες) χρησιμοποιούσε ακόμα και πιστωτικές κάρτες των ίδιων των πελατών της. Θέμα το οποίο εντοπίστηκε από τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες της αφαίρεσαν αυτή τη δυνατότητα όπως και σε άλλα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία, προκειμένου να περιοριστεί ο κίνδυνος απώλειας εσόδων σε περιπτώσεις κατάρρευσης κάποιου Online Travel Agent (OTA).

Εκτός από την οφειλή των 70 εκατ. ευρώ προς τις αεροπορικές εταιρείες μέσω του ελληνικού γραφείου BSP της IATA (αεροπορικά εισιτήρια που εκδίδονται στην Ελλάδα ανεξάρτητα αν αφορούν Έλληνες ή ξένους πελάτες), αδιευκρίνιστο παραμένει το συνολικό άνοιγμα της εταιρείας. Κι αυτό καθώς διατηρούσε υποκαταστήματα στη Γερμανία και τη Ρουμανία.

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close