ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ηράκλειο: Αυτό θα είναι το αφήγημα της νέας τουριστικής καμπάνιας

Κομβικής σημασίας για τη βελτίωση των επιδόσεων του Ηρακλείου στην τουριστική αγορά είναι η ανάπτυξη του κατάλληλου «αφηγήματος».

Με αφήγημα νοείται εδώ η περιγραφή γύρω από τις ταξιδιωτικές εμπειρίες που θα αποκομίσει ο επισκέπτης της πόλης και η επιχειρηματολογία για τους λόγους που αξίζει να επισκεφτεί κανείς το Ηράκλειο. Το αφήγημα για έναν προορισμό αναπτύσσεται τόσο μέσα από κείμενα όσο και μέσω εικόνων.

Αξιολογώντας το μέχρι σήμερα αφήγημα για το τουριστικό Ηράκλειο, προκύπτει η ανάγκη αυτό να βελτιωθεί. Με το ίδιο αφήγημα περί Κνωσού, Μουσείου και μεσαιωνικών μνημείων, δεν θα αλλάξει κάτι στη δυναμική της πόλης. Ωστόσο, στο πλαίσιο του προγράμματος τουριστικής προβολής 2019, αποφασίστηκε η χάραξη ενός νέου αφηγήματος με έμφαση στους ανθρώπους και τις εμπειρίες που προσφέρει αυτός ο τόπος καθώς και τις σύγχρονες πτυχές της που καθιστούν το Ηράκλειο μια πόλη απολαυστική, όπου οι επισκέπτες θα περάσουν καλά.

Το νέο αφήγημα αποτελεί προαπαιτούμενο για να προσελκύσει η πόλη τουρίστες που νιώθουν ότι δεν τους αφορά η νυν εικόνα του Ηρακλείου καθώς και για να πειστούν οι ημερήσιοι επισκέπτες να μείνουν περισσότερες ώρες



Το στοιχείο της καλοπέρασης θα πρέπει, συνεπώς, να αποκτήσει αναβαθμισμένο ρόλο στο αφήγημα μέσα από ελκυστικές περιγραφές για την κουζίνα και τη νυχτερινή ζωή του Ηρακλείου, το καλεντάρι με τις πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις, τις ευκαιρίες για αγορές, τις κοντινές παραλίες και τις υπαίθριες δραστηριότητες. Όπως έχει δείξει και η διεθνής εμπειρία, κλειδί για την εδραίωση μιας πόλης ως ελκυστικού προορισμού city break είναι η ποικιλία αξιοθέατων και δραστηριοτήτων για διαφορετικές ηλικίες και διαφορετικά ενδιαφέροντα. Με το να αναδείξει το Ηράκλειο όλο τον πλούτο επιλογών που μπορεί να προσφέρει στους επισκέπτες του, ουσιαστικά ωριμάζει ως προορισμός για city break και θέτει τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή του.

Για να γίνει πιο αποτελεσματικό το αφήγημα για τη σύγχρονη πλευρά του Ηρακλείου, αυτό δεν θα πρέπει να περιοριστεί σε μια στενά τουριστική-ταξιδιωτική θεματολογία, ούτε να εξαντληθεί στο μνημειακό πλούτο της πόλης. Η συζήτηση για το Ηράκλειο θα πρέπει να εμπλουτιστεί με το lifestyle που πρεσβεύει το Ηράκλειο και η Κρήτη, δηλ. τον ιδιαίτερο τρόπο και στάση ζωής των Κρητικών που θα βιώσουν και οι επισκέπτες της πόλης. Αυτή η προσέγγιση είναι πολύ πιο αποτελεσματική για να κεντρίσει ένας προορισμός το ενδιαφέρον του σύγχρονου ταξιδιώτη, καθώς κάνει πιο βιωματική την περιγραφή του Ηρακλείου και αναδεικνύει τα στοιχεία που το καθιστούν μοναδικό προορισμό. Το ζητούμενο είναι να παρουσιαστεί το Ηράκλειο όχι ως μονοδιάστατος προορισμός με δύο σημαντικά μνημεία αλλά ως ένας πολυεπίπεδος τόπος, όπου ο κάθε επισκέπτης θα βρει μια πληθώρα ερεθισμάτων ελκυστικών ειδικά για εκείνον και τα ενδιαφέροντά του.

Η περί του lifestyle θεματολογία θα αξιοποιήσει μεταξύ άλλων τα εξής στοιχεία:

-Παραδόσεις, ήθη και έθιμα του Ηρακλείου και γενικά της Κρήτης.

-Γαστρονομία της Κρήτης.

-Προϊόντα, ιδίως όσα παράγονται κοντά στο Ηράκλειο.

-Παραδοσιακές και δημιουργικές συνταγές.

-Συμβολή της κρητικής διατροφής στην ευζωία.

-Παραγωγοί και δημιουργοί που σχετίζονται με τη γαστρονομία όπως για παράδειγμα σεφ, συγγραφείς και ερευνητές.

-Πολιτιστική επικαιρότητα του Ηρακλείου και events εν γένει

Πηγή
Tornos News

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close