ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ερευνα: Εμπιστεύονται την Ελλάδα αλλά δεν κάνουν κρατήσεις

Οι ξένοι δυνητικοί επισκέπτες της Ελλάδας ανησυχούν για το ενδεχόμενο να ασθενήσουν, φοβούνται την ταλαιπωρία που θα υποστούν σε πτήσεις και σε ξενοδοχεία, αρχίζουν να δείχνουν και σημάδια περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματός τους, ενώ οι περισσότεροι απ’ αυτούς που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν δεν περιμένουν να κάνουν κάτι τέτοιο πριν από το φθινόπωρο.

Κι αυτό, αν δεν υπάρχει δεύτερο κύμα πανδημίας που θα εντείνει τις ανησυχίες τους και θα επιδεινώσει την οικονομική τους κατάσταση. Μόνο ένας στους τέσσερις εμφανίζεται διατεθειμένος να ταξιδέψει νωρίτερα, δηλαδή την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου.

caffeine adv2020b

Πρωτόγνωρες συνθήκες

Αλλά και αυτή η κατηγορία δείχνει να αποθαρρύνεται από τις πρωτόγνωρες συνθήκες υπό τις οποίες γίνονται πλέον τα ταξίδια. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα συμπεράσματα έρευνας που υλοποίησε η Mindhaus σε συνεργασία με την ερευνητική πλατφόρμα Pollfish και παρουσιάζει αποκλειστικά η «Κ» δύο ημέρες πριν από τη συζήτησή της σε forum του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, την Τρίτη 7 Ιουλίου, με θέμα «Είστε έτοιμοι να ταξιδέψετε; Τι περιμένουν οι ταξιδιώτες από τους τουριστικούς προορισμούς».

neratzoulis neo

Στο σύνολο του δείγματος της έρευνας, το 24,7% δηλώνει ότι θεωρεί πιθανότερο να κάνει ένα διεθνές ταξίδι αναψυχής μέσα στο επόμενο τρίμηνο (Ιούλιος – Σεπτέμβριος) και ένα πρόσθετο 32,9% από Οκτώβριο έως το τέλος του χρόνου.

Η επιθυμία για διεθνή ταξίδια αναψυχής, σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, μεγαλώνει, αλλά τα προβλήματα με τις μετακινήσεις και με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς παραμένουν στο επίκεντρο της προσοχής των εν δυνάμει ταξιδιωτών. Γι’ αυτό και η ενισχυμένη θέση της Ελλάδας σε ό,τι αφορά την προτίμησή της από τις βασικές ξένες αγορές, αλλά και σε ό,τι αφορά στο αίσθημα ασφάλειας στο μυαλό των ταξιδιωτών όπως αποτυπώνεται τις τελευταίες επτά εβδομάδες, εκτιμάται ότι πολύ δύσκολα θα μετατραπεί σε ζήτηση, ιδιαίτερα αν ληφθεί υπόψη ο αυξανόμενος ανταγωνισμός κυρίως από την Κροατία, αλλά και από την Αίγυπτο και την Τουρκία.

Πρόκειται για τον δεύτερο κύκλο έρευνας που πραγματοποιήθηκε στις 25 Ιουνίου 2020 σε δείγμα 3.000 ατόμων που είχαν σχεδιάσει ένα διεθνές ταξίδι αναψυχής για το 2020, από τις αγορές των ΗΠΑ, της Μεγάλης Βρετανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ιταλίας. Υπενθυμίζεται ότι ακριβώς η ίδια έρευνα είχε πραγματοποιηθεί στις 13-14 Μαΐου 2020, λίγες ημέρες πριν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοινώσει της επανέναρξη του ελληνικού τουρισμού. Τότε η εταιρεία στρατηγικής τουριστικού marketing και μέλος της V+O Greece είχε διαπιστώσει ότι ένα 66% των ταξιδιωτών επιθυμεί να ταξιδέψει εκτός της χώρας του, αναζητώντας ασφάλεια και ξεγνοιασιά, ενώ η Ελλάδα εθεωρείτο ένας από τους πιο ελκυστικούς προορισμούς της Μεσογείου για ταξίδια από τον Ιούνιο έως και τον Αύγουστο του 2020 από την πλειονότητα των αγορών, κάτι που φαίνεται να επιβεβαιώνεται και από τα ευρήματα του δεύτερου κύκλου της έρευνας.

Πλέον, το ποσοστό των ανθρώπων που επιθυμεί να ταξιδέψει εκτός της χώρας του έχει αυξηθεί σε 70,9% (+4,4%), δείχνοντας τη μεγάλη διάθεση για ταξίδια αναψυχής. Ωστόσο κυρίαρχος είναι τώρα ο ρόλος της πλήρους άρσης των κάθε είδους ταξιδιωτικών περιορισμών.

Μάλιστα, θεωρείται πιο σημαντικός ακόμα και από την ανακάλυψη ενός εμβολίου. Κάτι που ούτως ή άλλως είναι απίθανο να γίνει έως το τέλος του χρόνου, καθώς οι διάφορες χώρες βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια της πανδημίας και δεν υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση σε επίπεδο Ε.Ε. Γι’ αυτό και η ζήτηση έως το τέλος του 2020 αναμένεται να είναι χαμηλότερη ακόμα και από το αναμενόμενο.

CNA Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-
Back to top button