ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ενας στους δύο Έλληνες δεν θα κάνει ούτε μια εβδομάδα διακοπές

Διακοπές μπορεί να αξίζουμε αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούμε και να τις κάνουμε! Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η κοινοτική στατιστική υπηρεσία Eurostat, το 2019 – πριν δηλαδή την υγειονομική κρίση του κορωνοϊού – το 49% των Ελλήνων δήλωσε ότι δεν έχει το διαθέσιμο εισόδημα για να κάνει διακοπές μιας εβδομάδας.

Πρόκειται για τη δεύτερη χειρότερη κατάσταση των νοικοκυριών στην Ευρώπη, μετά τη Ρουμανία (54%), με το μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση να υπολογίζεται στο 29%.

caffeine adv2020b

Επιπλέον, ενώ στο σύνολο της Ευρώπης καταγράφηκε μείωση αυτού του ποσοστού από το 2010 (ήταν 39%), στην Ελλάδα (και στην Ιταλία) καταγράφεται αύξηση. Συγκεκριμένα, το 2010, το 46,3% των Ελλήνων δήλωνε αδυναμία διακοπών μιας εβδομάδας, ανέβηκε στο 52,8% το 2012, υποχώρησε το 2013, εκτινάχθηκε στο 53,7% το 2015 κι έκτοτε μειώνεται αλλά με βραδείς ρυθμούς. Επιπλέον τα στοιχεία για την Έλληνες δείχνουν ότι:

– Το 58% των προσωπικών ταξιδιών πραγματοποιήθηκε σε μη ενοικιαζόμενα καταλύματα, κυρίως ιδιόκτητες εξοχικές κατοικίες και καταλύματα που παρέχονται δωρεάν από συγγενείς και φίλους

neratzoulis neo

– Τα εν λόγω ταξίδια αντιστοιχούν στο 77% του συνολικού αριθμού των διανυκτερεύσεων

– Τα ταξίδια με διαμονή σε ξενοδοχεία και παρόμοια καταλύματα παρουσίασαν μείωση κατά 7,9% και οι αντίστοιχες διανυκτερεύσεις κατά 11%, σχέση με το 2018

Από έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των ημεδαπών τουριστών προκύπτουν τα εξης για το 2019:

– Τα άτομα ηλικίας 15 ετών και άνω που πραγματοποίησαν τουλάχιστον ένα ταξίδι ανήλθαν σε 3,8 εκατομμύρια και πραγματοποίησαν 6,2 εκατομμύρια ταξίδια, σημειώνοντας μείωση 3,7% και 6%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2018.

– Το σύνολο των διανυκτερεύσεων των ατόμων αυτών ανήλθε σε 63,4 εκατομμύρια και οι δαπάνες σε 2.339,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας μείωση 6,7% και αύξηση 1,7%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το 2018.

– Από τα ταξίδια αυτά, το 93,7% αφορούσε σε ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν για προσωπικούς λόγους και το 6,3% σε ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν για επαγγελματικούς λόγους.

CNA Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-
Back to top button