Ελληνικός τουρισμός: 5 δήμοι της χώρας μπαίνουν στην διεκδίκηση της τουριστικής πίτας του 2025

Ξεδιπλώνεται το παζλ της τουριστικής προβολής των Ελληνικών προορισμών για το 2025, με δήμους από κάθε γωνιά της χώρας να επενδύουν – άλλοι πιο συγκρατημένα και άλλοι με πιο δυναμικό τρόπο – στη μάχη της εξωστρέφειας, του rebranding και την ενδυνάμωσης της παρουσίας τους στον τουριστικό χάρτη.
Από τη Λήμνο μέχρι το Ηράκλειο και την Πάργα, η αυτοδιοίκηση βγαίνει μπροστά με φόντο τη διεκδίκηση μιας δυναμικής θέσης στο μυαλό και την καρδιά των ταξιδιωτών, δίνοντας έμφαση στην αυθεντικότητα, τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και την καλλιέργεια της τουριστικης συνείδησης στους κατοίκους.
Το Tornos News αλίευσε τα προγράμματα τουριστικής προβολής πέντε δήμων της Ελλάδας, και παραθέτει τον σχεδιασμό, τη στρατηγική και τη στόχευσή τους για το 2025.
Δήμος Λήμνου | Προβολή με επίκεντρο την αυθεντικότητα
Ο προϋπολογισμός του προγράμματος Τουριστικής Προβολής του δήμου Λήμνου για το 2025, που συνέταξε η διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου σε συνεργασία με την ΑΜΚΕ Λήμνος Τουριστική, ανέρχεται σε 61.380 €, αφορά την περίοδο Απρίλιος 2025 – Μάρτιος 2026 και κατανέμεται σε 7 δράσεις…
- Διοργάνωση τεσσάρων εκδηλώσεων καλωσορίσματος – προώθησης των τοπικών προϊόντων στους επισκέπτες κρουαζιέρας και πτήσεων charters (δαπάνη 1.000 ευρώ)
Στη διάρκεια της χρονιάς αναμένεται να προσεγγίσουν το λιμάνι της Μύρινας κρουαζιερόπλοια τα οποία θα αποβιβάσουν τουρίστες διαφόρων εθνικοτήτων. Επίσης στο αεροδρόμιο της Λήμνου καταφθάνουν εντός του καλοκαιριού απευθείας πτήσεις (charters) από χώρες του εξωτερικού. Κατά τις πρώτες αφίξεις θα γίνουν εκδηλώσεις καλωσορίσματος των επισκεπτών με κεράσματα τοπικών προϊόντων και παρασκευασμάτων (κρασί, τυρί, μέλι, γλυκά, αρτοσκευάσματα κ.λ.π.) στο λιμάνι της Μύρινας και στο αεροδρόμιο της Λήμνου.
- Έξοδα φιλοξενίας δημοσιογραφικής αποστολής και τηλεοπτικού συνεργείου (δαπάνη 8.000 ευρώ)
Η δράση περιλαμβάνει την πρόσκληση και φιλοξενία, δημοσιογραφικής αποστολής και τηλεοπτικού συνεργείου με σκοπό την παραγωγή τηλεοπτικού ντοκιμαντέρ για την προώθηση της Λήμνου. Τα έξοδα περιλαμβάνουν τη μετακίνηση και διαμονή του συνεργείου, ενοικίαση εξειδικευμένου τεχνικού εξοπλισμού και αμοιβές εξωτερικών συνεργατών.
- Συμμετοχή στην έκθεση PHILOXENIA 2025 (Θεσσαλονίκη) και στην 12η International Tourism & Culture EXPO (Αθήνα), με δαπάνη ύψους 20.000 ευρώ.
Το κόστος περιλαμβάνει την ενοικίαση χώρου και περιπτέρου, την κάλυψη της μετακίνησης και της φιλοξενίας διμελούς αποστολής, παράλληλες δράσεις (γεύματα εργασίας, press conference κλπ).
- Συμμετοχή σε εκθέσεις εκτός Ελλάδας είτε αυτόνομα είτε σε συνεργασία με άλλους εθνικούς φορείς (ΕΟΤ) ή την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου (δαπάνη 10.000 ευρώ)
Το κόστος περιλαμβάνει την ενοικίαση χώρου και περιπτέρου, την κάλυψη της μετακίνησης και της φιλοξενίας διμελούς αποστολής, παράλληλες δράσεις (γεύματα εργασίας, press conference κλπ).
- Προωθητικές δράσεις της Λήμνου σε διεθνείς τουριστικές αγορές (διαφημίσεις, προώθηση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης), με δαπάνη 5.000 ευρώ.
- Επανέκδοση Εντύπων με δαπάνη 3.500 ευρώ.
Περιλαμβάνει την επανεκτύπωση εντύπων που θα χρησιμοποιηθούν για διάθεση στους επισκέπτες των τουριστικών εκθέσεων, καθώς και στους επισκέπτες στους Λήμνου.
- Οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων με στόχο την ανάδειξη τοπικών πολιτιστικών και γαστρονομικών χαρακτηριστικών ως μέσων προώθησης του τουριστικού προϊόντος, με δαπάνη 2.000 ευρώ.
Ηράκλειο | Δυναμική και πολυεπίπεδη επικοινωνιακή στρατηγική
Σε 397.400 ευρώ ανέρχεται το Ετήσιο Επικοινωνιακό Πρόγραμμα του δήμου Ηρακλείου για το 2025, εκ των οποίων τα 190.000 ευρώ αντιστοιχούν στο Ετήσιο Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής.
Το Επικοινωνιακό Πρόγραμμα περιλαμβάνει 80.000 ευρώ για έξοδα διαφημιστικής προβολής ΔΗ (έντυπα μέσα, εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, ημερίδες, συνέδρια κλπ). Στόχος της δράσης διαφημιστικής προβολής στον Τύπο είναι η ενημέρωση των πολιτών για ζητήματα καίριων πολιτικών της Δημοτικής Αρχής για το 2025 και η ευαισθητοποίηση- ενεργοποίηση τους έτσι ώστε να αγκαλιάσουν όσο το δυνατό καλύτερα τις πολιτικές αυτές και να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα τους.
Το ποσό αυτό θα κατανεμηθεί σε τρεις άξονες: στη βιώσιμη κινητικότητα (20.000 ευρώ) με ζητούμενο την πιο ενεργή συμμετοχή των πολιτών στην προσπάθεια για μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και του χρόνου μετακινήσεων, στην κυκλική οικονομία και ανακύκλωση (30.000 ευρώ) για την ευαισθητοποίηση των πολιτών για την καθαριότητα στην πόλη και τηνα νάπτυξη της περιβαλλοντικής συνείδησης, και στη διαχείριση υδάτινων πόρων (30.000 ευρώ) με στόχο την ευαισθητοποίηση για τη μείωση της σπατάλης νερού και την προστασία των υδάτινων αποθεμάτων.
Περαιτέρω, ο προϋπολογισμός του Επικοινωνιακού Προγράμματος, κατανέμεται στις ακόλουθες δράσεις…
- 20.000 ευρώ για τουριστική προβολή Δήμου Ηρακλείου (διαφημιστική προβολή σε ΜΜΕ, ψηφιακή προβολή σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, Ενέργειες φιλοξενίας, τεχνική υποστήριξη, κλπ.)
- 2.000 ευρώ για διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων / εκδηλώσεων για την ισότητα των φύλλων
- 6.000 ευρώ για διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων / εκδηλώσεων και δράσεων ευαισθητοποίησης για ειδικά θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος
- 20.000 ευρώ για δαπάνες διοργάνωσης-συμμετοχής σε εκθέσεις τουρισμού σε Ελλάδα και εξωτερικό
- 5.000 ευρώ για παροχή υπηρεσίας υποστήριξης και επικαιροποίησης Διαδικτυακής Πύλης Τουρισμού Δήμου Ηρακλείου.
- 5.000 ευρώ για υπηρεσίες υποστήριξης πρωτοβουλιών για τη νεολαία (γνωριμία με την ιστορία του τόπου, την προφορική παράδοση κλπ)
- 24.800 ευρώ για δαπάνες λειτουργίας Διαδικτυακού Ραδιοφώνου Δήμου Ηρακλείου (ραδιοφωνικό πρόγραμμα, ήχος κ.α.)
- 60.000 ευρώ για προώθηση-ενδυνάμωση τουριστικού προορισμού: Ηράκλειο
- 31.200 ευρώ για υπηρεσίες προώθησης και υποστήριξης του Εθελοντισμού
- 55.000 ευρώ για διεθνές συνέδριο-συμπόσιο για την ευζωία – αειφορία
- 15.000 ευρώ για έξοδα για τη φωτογραφική κάλυψη & βιντεοσκόπηση των κοινωνικών, πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων του Δήμου
- 15.000 ευρώ για εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης νεολαίας για το περιβάλλον και τα ζώα
- 30.000 ευρώ για εκδηλώσεις και δρώμενα στο πλαίσιο προώθησης της θεματικής τουριστικής ενότητας γαστρονομίας (Heraklion Gastronomy)
- 10.000 ευρώ για δράσεις δια Βίου μάθησης του Δήμου Ηρακλείου
- 12.400 ευρώ για διοργάνωση Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Αειφόρου Κινητικότητας του Δήμου Ηρακλείου, και
- 6.000 ευρώ για παροχή υπηρεσιών για την προώθηση των υιοθεσιών του Κυνοκομείου.
Ανάδειξη του brand MALEVIZI και έμφαση στην ψηφιακή προβολή
Σε 5.000 ευρώ ανέρχεται το πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής του δήμου Μαλεβιζίου για το 2025, το οποίο αφορά καταχωρήσεις σε έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο και τουριστικούς ιστότοπους, προωθητικές ενέργειες ψηφιακής προβολής σε σημεία μεταφοράς επιβατών (πχ αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμούς ΚΤΕΛ), καθώς και αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο δήμος στοχεύει στον εσωτερικό αλλά και διεθνή τουρισμό, και κυρίως στην επιμήκυνση της περιόδου επισκεψιμότητας και παραμονής στους προορισμούς του, μέσω διάχυσης της τουριστικής του ταυτότητας χάρη στις δυνατότητες που προσφέρει η ψηφιακή προβολή.
Στρατηγικός στόχος στο εφετινό πρόγραμμα είναι ενισχυθεί η διάχυση της νέας τουριστικής ταυτότητας του προορισμού που θα καταστήσει αναγνωρίσιμο το brand MALEVIZI, θα τονίζει τη μοναδικότητα του ως προορισμού, τη σύνδεση τουρισμού-πολιτισμού-πρωτογενή τομέα, τα ποιοτικά τοπικά προϊόντα, την ιστορία, το φυσικό κάλλος και τη μοναδική ύπαιθρο, τις ελκυστικές εναλλακτικές επιλογές που προσφέρει στους επισκέπτες του.
Παράλληλα, στόχος είναι η αύξηση των ημερήσιων επισκεπτών και η ενθάρρυνσή τους να δαπανήσουν περισσότερο χρόνο σε επισκέψεις στην ενδοχώρα του Δήμου, αλλά και η αύξηση των ξενοδοχειακών πελατών του Μαλεβιζίου ιδίως εκτός υψηλής σεζόν προσεγγίζοντας πιο συστηματικά τόσο το ευρύ ταξιδιωτικό κοινό όσο και τουρίστες ειδικών κατηγοριών.
Δήμος Καντάνου-Σελίνου | Ο εναλλακτικός και βιώσιμος τουρισμός στο επίκεντρο
Σε 31.000 ευρώ ανέρχονται οι δράσεις τουριστικής προβολής του δήμου Καντάνου-Σελίνου, νομού Χανίων, για το 2025.
Στόχος του δήμου είναι να αναδειχθεί η περιοχή ως εξαιρετικός τουριστικός προορισμός με βάση την αυθεντικότητά της, τη παράδοση φιλοξενίας και τη ποιότητα παροχής υπηρεσιών, με στόχο την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα.
Το ποσό τουριστικής προβολής κατανέμεται στις ακόλουθες δράσεις…
- 2.000 ευρώ για ψηφιακή προβολή (Digital Ads, Καμπάνιες σε Google, Facebook, Instagram, YouTube)
- 5.000 ευρώ για Brand Development και Rebranding (ανάπτυξη οπτικής ταυτότητας – λογότυπο, slogan)
- 7.000 ευρώ για παραγωγή περιεχομένου (Video, drone, φωτογραφία, virtual tours)
- 5.000 ευρώ για συμμετοχή σε 3 διεθνείς εκθέσεις (WTM London, ITTF και WARSAW)
- 10.000 ευρώ για έντυπα-οδηγούς, χάρτες, θεματικά έντυπα-λευκώματα, σχεδιασμό και διανομή τους, και
- 2.000 ευρώ για τοπικές εκδηλώσεις και πολιτιστικά δρώμενα (ενίσχυση προσέλευσης και κάλυψη).
Σύμφωνα με τον δήμο, η περιοχή μπορεί να εξελιχθεί σε alternative (εναλλακτικό) προορισμό, που θα έρχεται σε αντιπαραβολή με τις λίστες των mustvisit προορισμών, που κυκλοφορούν ευρέως στο διαδίκτυο και συνήθως αναφέρονται σε “once in a lifetime experience”. Υπάρχει, μάλιστα, ισχυρή παράδοση φιλοξενίας και μεγάλη προσφορά ταξιδιωτικών εμπειριών που μπορεί να συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση. Πρόκειται για ένα μέρος που μπορεί να ξεπεράσει και τις υψηλότερες προσδοκίες των επισκεπτών.
Στόχοι του προγράμματος για το 2025 είναι…
- Ο προσδιορισμός και η ενοποίηση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος.
- Η ενίσχυση της φήμης και της ελκυστικότητας του προορισμού.
- Η βελτίωση δεικτών απόδοσης του προορισμού.
- Η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού (περιπατητικός, πολιτιστικός, θρησκευτικός)
- Η ανάδειξη αυθεντικότητας, φυσικής ομορφιάς και φιλοξενίας
- η επέκταση τουριστικής περιόδου με βάση το ήπιο κλίμα
- οι στοχευμένες δράσεις για αύξηση αναγνωρισιμότητας και ενίσχυση brand identity
Οι αγορές στόχοι του δήμου είναι οι ταξιδιώτες μεσαίου και υψηλού εισοδήματος, ηλικίας 35 ετών και άνω, από τη Γερμανία, την Αυστρία, τη Γαλλία και το Ην. Βασίλειο, ο εσωτερικός τουρισμός (οικογένειες και φυσιολάτρες) και οι αγορές διαφοροποίησης (Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία) που αποτελούνται από Bloggers και ανεξάρτητους ταξιδιώτες.
Τα μηνύματα επικοινωνίας για το δήμο είναι τα «Προορισμός εναλλακτικός, φυσικός και φιλόξενος», «Ήλιος & φύση όλο τον χρόνο», «Πολιτισμός, ιστορία, τοπικές εμπειρίες» και «Εξερεύνηση μοναδικών τοπίων – μακριά από τη μαζικότητα».
Πάργα | Ολοκληρωμένο, βιώσιμο τουριστικό προϊόν και καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης
Σε 49.000 ευρώ ανέρχεται ο προϋπολογισμός τουριστικής προβολής του Δήμου Πάργας για το 2025. Στόχοι του είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου, βιώσιμου και ανταγωνιστικού τουριστικού προϊόντος που θα αναδεικνύει τα μοναδικά φυσικά και πολιτιστικά πλεονεκτήματα της περιοχής.
Αναλυτικότερα, προβλέπεται δαπάνη ύψους 12.000 ευρώ για συμβουλευτικές υπηρεσίες για θέματα τουρισμού, 20.000 ευρώ για διαφημίσεις, τουριστική προβολή και δημοσιεύσεις, 3.000 ευρώ για δημόσιες σχέσεις και 14.000 για συμμετοχές σε συνέδρια και συνεδριάσεις.
Οι κυριότεροι άξονες του προγράμματος για το 2025 είναι…
- Βιώσιμη Ανάπτυξη | Προώθηση του τουρισμού με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον και τη διατήρηση των παραδοσιακών οικοσυστημάτων. Έμφαση στην ανάπτυξη οικοτουριστικών δραστηριοτήτων και πρακτικών φιλικών προς το περιβάλλον.
- Προβολή της Τοπικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς | Ανάδειξη των ιστορικών, πολιτιστικών και παραδοσιακών πόρων του Δήμου, όπως η παραδοσιακή αρχιτεκτονική, οι τοπικές εορτές, η μουσική και η γαστρονομία, με στόχο τη δημιουργία αυθεντικών εμπειριών για τους επισκέπτες.
- Ψηφιοποίηση και Καινοτομία | Ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων και πλατφορμών για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος, την ενημέρωση των επισκεπτών και τη βελτίωση της εμπειρίας τους. Εφαρμογή καινοτόμων λύσεων για την αποτελεσματική διαχείριση των τουριστικών υπηρεσιών.
- Βελτίωση των Υποδομών | Αναβάθμιση των συγκοινωνιακών και τουριστικών υποδομών, όπως η οδική δικτύωση, η σήμανση και οι υποδομές φιλοξενίας, για τη διευκόλυνση της πρόσβασης και την άνετη διαμονή των επισκεπτών.
Με τους άξονες αυτούς επιχειρείται η αύξηση της επισκεψιμότητας ημερήσιων εκδρομών από κοντινούς προορισμούς, 2ημέρων και 3ημέρων από μεγαλύτερα αστικά κέντρα καθώς και η προσέλκυση ευρωπαίων τουριστών με την παράλληλη επέκταση της χρονικής παραμονής των επισκεπτών αλλά και τη σταδιακή αύξηση των διανυκτερεύσεων. Παράλληλα, στόχος είναι η προσέλκυση μαθητικών εκδρομών, επισκεπτών αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, συνεδριακών και επαγγελματικών εκδηλώσεων, επισκεπτών εναλλακτικών μορφών τουρισμού, επισκεπτών ειδικά από τη Β. Ελλάδα και επισκεπτών από άλλους προορισμούς κατόπιν πρόταση των μελών της Επιτροπής Τουρισμού.
Επιπλέον, η δημιουργία και καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης στην τοπική κοινωνία αποτελεί μεγάλης σημασίας στρατηγικό στόχο του προγράμματος.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram

