ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Άνοδος του τουρισμού στην Ευρώπη

«Θετικά» ξεκίνησε τη χρονιά η Ισπανία. Με άνοδο Αυστρία και Γερμανία. Προορισμοί της Ανατ. Ευρώπης και των Βαλκανίων οι κερδισμένοι των πρώτων μηνών. Τι σκέφτονται για τις φετινές τους διακοπές οι Ευρωπαίοι. Τι δείχνει έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα Ταξίδια (ETC) για το α’ τρίμηνο της χρονιάς.

Το θετικό ξεκίνημα του ευρωπαϊκού τουρισμού στο α’ τρίμηνο της χρονιάς, το δυναμικό «ντεμπούτο» ανερχόμενων προορισμών, τις επιδόσεις των ξενοδοχείων της Γηραιάς Ηπείρου αλλά και τι σκέφτονται οι Ευρωπαίοι για τα ταξίδια φέτος, περιγράφει έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα ταξίδια (European Travel Commission-ETC).

Η Ελλάδα, ωστόσο, εμφανίζεται απούσα από στα ευρήματα της έρευνας αφού δεν συμπεριλαμβανόταν στις χώρες-προορισμούς που αναλύθηκαν.

Η τριμηνιαία έκθεση συντάχθηκε για λογαριασμό της ETC (ETC Intelligence) από την Tourism Economics του ομίλου Oxford Economics. Στο «μικροσκόπιο» της έρευνας βρέθηκαν 23 χώρες: Ισλανδία, Σλοβακία, Σερβία, Ρουμανία, Μαυροβούνιο, Πολωνία, Ισπανία, Δανία, Μάλτα, Πορτογαλία, Κροατία, Ουγγαρία, Σουηδία, Φινλανδία, Νορβηγία, Λουξεμβούργο, Αυστρία, Γερμανία, Εσθονία, Βουλγαρία, Μονακό, Ελβετία και Τουρκία.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον για τους Έλληνες επιχειρηματίες του τουρισμού παρουσιάζουν τα ευρήματα της έρευνας του Ευρωβαρόμετρου της ETC για τις τάσεις που διαμορφώνονται φέτος μεταξύ των Ευρωπαίων ταξιδιωτών.

Σύμφωνα με αυτά, το 50% των Ευρωπαίων δεν πρόκειται να αλλάξει τα σχέδιά του για διακοπέςεξαιτίας της οικονομικής κρίσης. Στον αντίποδα, το 10% όσων μετείχαν στην έρευνα δήλωσε πως δεν θα πάει καθόλου διακοπές, το 33% θα πραγματοποιήσει ένα σύντομο ταξίδι διάρκειας έως τριών διανυκτερεύσεων ενώ το 17% θα ξοδέψει λιγότερα φέτος για διακοπές.

Οι Γερμανοί και στη συνέχεια οι Ολλανδοί εμφανίζονται, σύμφωνα με την έρευνα, να παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανεπηρέαστοι από τις οικονομικές εξελίξεις. Σημαντικό ποσοστό Άγγλων, Γάλλων και Ολλανδών δηλώνουν φέτος ότι θα πραγματοποιήσουν ταξίδι μικρής διάρκειας ενώ λιγότερα δηλώνουν ότι ξοδέψουν φέτος για διακοπές σημαντικό ποσοστό Ιταλών και Γάλλων ενώ αναλογικά υψηλότερο ποσοστό Ιταλών ανέφερε ότι δεν θα κάνει καθόλου διακοπές φέτος.

Σχεδόν το σύνολο των προορισμών που εξετάστηκαν κατέγραψαν άνοδο σε αφίξεις ξένων επισκεπτών αλλά και διανυκτερεύσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου διμήνου. Το momentum επιβεβαιώνεται πως ευνοεί την Ισπανία η οποία σημείωσε μια από τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε διεθνές επίπεδο στο διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου φθάνοντας στο +12,5%.

Ενδιαφέρον για την ελληνική πλευρά παρουσιάζει το σχόλιο των ερευνητών καθώς το αποτέλεσμα, αναφέρουν, αντανακλά τις προσπάθειές της για τη βελτίωση της εποχικότητας των αεροπορικών συνδέσεων.

Αυστρία και Γερμανία κατέγραψαν άνοδο 5% στο ίδιο διάστημα ενώ η Τουρκία σημείωσε πτώση 8,5% καθώς κατέγραψε σημαντικές απώλειες από τις κύριες αγορές της εξαιτίας, όπως αναφέρεται, τωνπολιτικών εξελίξεωναλλά και θεμάτων ασφάλειας.

Για μια ακόμα χρονιά η Ισλανδία καταγράφεται ως ο ταχύτερα ανερχόμενος προορισμός της Ευρώπης κατά το πρώτο τρίμηνο ενώ η Σλοβακία σημείωσε αύξηση ξένων επισκεπτών 30,1% και διανυκτερεύσεων 23,5% (στοιχεία Ιανουαρίου μόνο).

Οι γειτονικές μας Ρουμανία και Σερβία κατέγραψαν σημαντική άνοδο ξένων επισκεπτών η πρώτη και διανυκτερεύσεων η δεύτερη. Το ενδιαφέρον για την Ελλάδα είναι πως οι δύο συγκεκριμένες χώρες προσέλκυσαν κυρίως Ευρωπαίους πελάτες, σύμφωνα με τα στοιχεία του πρώτου διμήνου. Ένδειξη ότι ολοένα περισσότεροι Ευρωπαίοι αναζητούν νέους και φθηνότερους προορισμούς εντός Ευρώπης.

Τα ξενοδοχεία της Ευρώπης βρέθηκαν στο ενδιάμεσο των διεθνών τάσεων αφού δεν κινήθηκαν αρνητικά όπως συνέβη στην Ασία και τη Μέση Ανατολή αλλά ούτε και ανοδικά όπως στην Αμερική. Σύμφωνα με την έκθεση της ETC κατά το πρώτο τέταρτο της χρονιάς η πληρότητα των ξενοδοχείων στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά όρο 0,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

Στον αντίποδα, ωστόσο, μειώθηκε σε αντίστοιχο ποσοστό η μέση τιμή των δωματίων (ADR) με αποτέλεσμα να παραμείνει αμετάβλητος ο δείκτης εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR).

Διαφοροποιημένη, ωστόσο, ήταν η εικόνα στα ξενοδοχεία της Ανατολικής Ευρώπης τα οποία κατέγραψαν μείωση τιμών ανά δωμάτιο 3,7% αλλά αύξηση πληρότητας 3,8%. Το αποτέλεσμα ήταν να εμφανίσει μείωση 0,5% ο δείκτης εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση η πληρότητα των ξενοδοχείων σε πολλές χώρες της περιοχής ανακάμπτει μετά το πλήγμα που δέχθηκαν το 2014 και 2015 εξαιτίας της κρίσης Ρωσίας-Ουκρανίας. Ωστόσο, οι πληρότητες μόλις ξεπερνούν το 50% κι όπως επισημαίνεται, θα χρειαστεί καιρός για να ανακάμψουν πλήρως.

Οι αεροπορικές εταιρείες κατάφεραν να αυξήσουν τον συντελεστή πληρότητας των δρομολογίων τους στο 82,6%. Στο ίδιο διάστημα οι αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης αύξησαν με «φειδώ» τις διαθέσιμες θέσεις τους κατά 6,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Close