TECH

Velo Lab: Προώθηση ποδηλάτων στην Ευρώπη με Ελληνικό design

Η Velo Lab ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 2013 από τον μηχανολόγο-μηχανικό Στάθη Στασινόπουλο, έναν έμπειρο ποδηλάτη, με περισσότερα από 15 χρόνια στον χώρο της αγωνιστικής ποδηλασίας.

Όλα ξεκίνησαν στα τέλη του 2010 από το υπόγειο του σπιτιού του, όταν ο σχεδιαστής της Velo Lab έβαλε στο χαρτί τα πρώτα σχέδια και έναν χρόνο αργότερα κατασκεύασε το πρώτο πρωτότυπο.

Ακολούθησαν εντατικές μελέτες και δοκιμές για να οδηγήσουν μετά από περίπου τρία χρόνια στο τελικό μοντέλο. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Για τη Velo Lab μιλήσαμε με τον Στάθη Στασινόπουλο. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

Ο “ερεθισμός” για την ίδρυση της επιχείρησης προκλήθηκε μάλλον από την “τριβή” της αγωνιστικής ποδηλασίας με τις Μηχανολογικές σπουδές.

Ένα “έκζεμα” χωρίς καταπραϋντικό. Δεν είχα ποτέ σκοπό να δημιουργήσω μια εταιρία σχεδίασης και κατασκευής ποδηλάτων. Όλα ξεκίνησαν τυχαία ή σχεδόν τυχαία, με την παρουσία του ποδηλάτου στο Athens Bike Festival το 2012 ως έκθεμα Bike Art ζωγραφισμένο στο χέρι από την Ξένια Σπύρου.

Η ανταπόκριση του κόσμου – ποδηλατικού και μη – και η συμμετοχή του ποδηλάτου το 2013 στα IF Eurobike Design awards στη Γερμανία οδήγησε στην ίδρυση της Velo Lab. Μπορεί να ίδρυσα την εταιρία τον Ιούνιο του 2013 αλλά η μελέτη και σχεδίαση του ποδηλάτου είχε ήδη ξεκινήσει στα τέλη του 2010.

Το όραμα είναι να γεμίσω τους δρόμους της Ευρώπης με ελληνικά design ποδήλατα. Από Έλληνες σχεδιαστές, κατασκευασμένα από Έλληνες μηχανικούς και μάλιστα από ελληνικές πρώτες ύλες – ελληνικό αλουμίνιο.

Οι στόχοι όμως είναι άμεσοι και έχουν να κάνουν με την αύξηση της παραγωγής και την εξωστρέφεια. Η αύξηση της παραγωγής συνδυάζεται με ταυτόχρονη μείωση του κόστους κατασκευής που θα έχει σαν αποτέλεσμα την δημιουργία θέσεων εργασίας αλλά και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας.

Χωρίς όμως ίχνος χρηματοδότησης, απλά κάνεις μικρά βήματα και προσπαθείς καθημερινά να κάνεις την υπέρβαση. Κάθε μέρα είναι ένας άθλος.

Την κατασκευή του πλαισίου την κάνω μόνος μου. Ορισμένα εξαρτήματα του πλαισίου κατασκευάζονται σε εξωτερικά μηχανουργεία με CNC ενώ τα parts αγοράζονται όλα από Ελλάδα και Ευρώπη.

Ο Στάθης Μακρής μηχανολόγος και συνεργάτης είναι ο e-bike Development Engineer. Πρέπει να έχει και πρωινή δουλειά. Το ίδιο ισχύει για την Ξένια Σπύρου Graphic Designer και Νίκο Πεχλιβανίδη Creative Director, όπου τρέχουν το marketing, branding, graphics κλπ παράλληλα με τις άλλες δραστηριότητές τους. Φωτογραφίες βγάζει ο φίλος φωτογράφος Αντώνης Ισκελέδης.

Το procurement, product design, product development, prototyping, machining, welding, αναμονή στον ΟΑΕΕ και σίγουρα ξεχνώ πολλά….τα κάνω ο ίδιος. Οι όγκοι δεν μπορούν να δικαιολογήσουν μόνιμες θέσεις εργασίας, τουλάχιστον ακόμα.

Επικοινωνία…”lost in translation”…Υπάρχουν ακόμα εταιρίες που ζητάνε fax! Skype και e-mail. Κυρίως για δουλειές σχεδίασης με γραφεία σχεδίασης εκτός Ελλάδας.

Πραγματικά αντικίνητρα ίσως δίνει η Ελλάδα για νέους επιχειρηματίες. Αν θυμάμαι καλά δεν χρειάστηκα πάνω από ένα μήνα για την ίδρυση μέσω ΓΕΜΗ.

To μεγαλύτερο πρόβλημα για μια start up δεν είναι η γραφειοκρατία αλλά οι δυσανάλογες ασφαλιστικές εισφορές, το τέλος επιτηδευματία και η προκαταβολή φόρου επι τον κερδών, αν φυσικά υπάρξουν μετά από όλους τους “φεουδαρχικούς” φόρους.

Ως σύγχρονες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις θεωρώ την προστιθέμενη αξία και την εξωστρέφεια.

Εαν μπορούσα να γυρίσω το χρόνο πίσω θα είχα σίγουρα αναζητήσει την τύχη μου στο bike industry εκτός Ελλάδας και μάλλον το μέλλον οδηγείται προς τα εκεί.

Είναι τρελό να κάνεις στην Ελλάδα product design, development και επίσης να παράγεις και να το πουλάς στην Ευρώπη και φυσικά έχοντας ξεκινήσει από το μηδέν. Αν το πετύχεις, η “χώρα” θα σε κρεμάσει παραδειγματικά στο Σύνταγμα για να μην το επαναλάβει κανείς.

Η κρίση δεν δημιουργεί ευκαιρίες, ενισχύει την επιμονή. Θάρρος, θράσος και διαρκής αναζήτηση. Κυρίως αναζήτηση της γνώσης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Close