TECH

Το Facebook κατέθεσε πατέντα για παραγωγή δημογραφικών δεδομένων με βάση φωτογραφίες χρηστών

Το Facebook είναι ένας από τους κολοσσούς που οδηγούν τις παγκόσμιες εξελίξεις στον τομέα της συλλογής και ανάλυσης δεδομένων, και όπως είναι φυσικό, ο σκοπός του είναι να παραμείνει σε αυτή την κερδοφόρα θέση. Ο τρόπος για να γίνει αυτό είναι αναπτύσσοντας συστήματα που παράγουν ή συλλέγουν ακόμη περισσότερα δεδομένα από αυτά που οι χρήστες μοιράζονται με την πλατφόρμα οικειοθελώς, ή απόλυτα συνειδητοποιημένα αν θέλετε. Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, το Facebook κατέθεσε αίτηση για πατέντα μιας νέας τεχνολογίας που ονομάζεται “Predicting Household Demographics based on Image Data”. Η κατάθεση της πατέντας έγινε τον Μάιο του 2017, αλλά δημοσιεύτηκε τώρα.

Αυτό το σύστημα είναι ικανό να αναλύει δεδομένα από τις εικόνες και τις αντίστοιχες λεζάντες τους, τις πληροφορίες της συσκευής που τις τράβηξαν, τις διαμοιραζόμενες διευθύνσεις IP απ’ όπου γίνονται αλληλεπιδράσεις με την κάθε ανάρτηση, τα tags στην ανάρτηση ή στα σχόλια, κλπ. Η συλλογή και ανάλυση αυτών των στοιχείων θα οδηγεί στην παραγωγή οικιακών δημογραφικών δεδομένων, δηλαδή πληροφορίες για το ποιοι μένουν σε ένα σπίτι, ποια είναι η σχέση μεταξύ τους, το φύλο και την ηλικία τους, και οτιδήποτε άλλο μπορεί να εκμαιευθεί. Το σύστημα ενσωματώνει επίσης χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης και αναγνώρισης προσώπων, οπότε οι προβλέψεις του δεν θα βασίζονται σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο αλλά θα γίνονται δυναμικά και προσαρμοσμένα, ενώ θα βαίνουν συνεχώς βελτιωμένες στον χρόνο. Το περιθώριο βελτίωσης τέτοιων “deep learning” συστημάτων με τόσο τεράστιες βάσεις δεδομένων όπως αυτή του Facebook είναι φυσικά εξίσου μεγάλο.

Οι πρώτες ανεπίσημες πληροφορίες κάνουν λόγο για ενδιαφέρον της εταιρίας για καλύτερο advert targeting (στοχευμένες διαφημίσεις), αλλά η στιγμή της δημοσίευσης της πατέντας δεν είναι και η καλύτερη για το Facebook λαμβάνοντας υπόψιν τα όσα έγιναν με το σκάνδαλο του Cambridge Analytica πριν λίγο καιρό. Για να μετριαστεί κάπως η αρνητικότητα της είδησης της πατέντας, εκπρόσωπος του Facebook δήλωσε πως: “Συχνά αναζητούμε πατέντες για τεχνολογίες που δεν εφαρμόζουμε τελικά ποτέ, ενώ οι αιτήσεις για πατέντες δεν θα πρέπει να θεωρούνται ενδεικτικά στοιχεία για τα μελλοντικά μας πλάνα”.



Τον περασμένο Ιούνιο, το Facebook πρόσθεσε τη δυνατότητα σε εταιρίες να στοχεύουν τις διαφημίσεις τους σε ολόκληρα νοικοκυριά και όχι μόνο σε άτομα, ενώ αυτό το σύστημα στηρίζεται στα επίθετα, την τοποθεσία του σπιτιού, τα check-ins, και το σημείο σύνδεσης με το Facebook. Ως εκ τούτου, φαίνεται πως το νέο σύστημα αναγνώρισης προσώπων μέσω φωτογραφιών θα πλαισιώσει ιδανικά το παρόν σύστημα, τουλάχιστον από τεχνικής άποψης. Η μεγαλύτερη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης άλλωστε συλλέγει ήδη πάρα πολλά δεδομένα για τον κάθε της χρήστη, και με τα νέα deep learning συστήματα που θα ενσωματωθούν θα περάσει απλά στο επόμενο επίπεδο. Το στοιχείο που φέρνει ανησυχία όμως δεν είναι η συλλογή ή η ανάλυση των δεδομένων, αλλά το γεγονός ότι το Facebook έδειξε ήδη αδυναμίες στην προστασία των δεδομένων που συνέλλεγε μέχρι σήμερα, οπότε η αποθήκευση ακόμη πιο ευαίσθητων δεδομένων αυξάνει και το αντίστοιχο ρίσκο για τους χρήστες του.

Πηγή
BuzzFeedNews

CNA Stream

Αλλάζουμε την ενημέρωση σας...

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close
Close