TECH

Νέα δεδομένα στην ελληνική αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης





Νέα δεδομένα και στην ελληνική αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης έχει δημιουργήσει η επέλαση του Netflix, υποχρεώνοντας και τις ελληνικές εταιρείες του κλάδου να δημιουργήσουν πακέτα υπηρεσιών, που θα μπορούν να σταθούν απέναντι στον αμερικανικό κολοσσό.

Ήδη, η πρώτη κίνηση έγινε από την Nova, με ένα «πακέτο» που προσφέρει συγκρίσιμο περιεχόμενο με το Netflix και έχει ανταγωνιστική τιμολόγηση. Το Novaflix θα παρέχεται αποκλειστικά μέσω Internet streaming από Υπολογιστή, Tablet και Κινητό.

Με μία νέα υπηρεσία, την Novaflix, που προσφέρει συγκρίσιμο περιεχόμενο και ανταγωνιστική τιμολόγηση, απαντά η Nova στην «προέλαση» του Netflix, την ώρα που η βαρύτατη φορολογία έχει ανακόψει την ανάπτυξη της συνδρομητικής τηλεόρασης και οι ξένοι πάροχοι περιεχομένου την αποφεύγουν.

Με τη νέα υπηρεσία Novaflix, η Νova δίνει την ευκαιρία σε οποιονδήποτε το επιθυμεί να απολαμβάνει άμεσα, ευέλικτα και αποκλειστικά μέσω Internet streaming, το πλούσιο κινηματογραφικό της θέαμα.

Έτσι, με το Novaflix όποιος θέλει μπορεί να απολαμβάνει, μέσω σύνδεσης στο Internet, θέαση On Demand, Live TV, αλλά ακόμα και offline με δυνατότητα download:

Πολυαναμενόμενες πρεμιέρες, εκατοντάδες οσκαρικές ταινίες και τα μεγαλύτερα blockbusters
Κορυφαίες σειρές από τα μεγαλύτερα studio του Hollywood Box Sets με ολόκληρους κύκλους σειρών και νέα επεισόδια ακόμα και ταυτόχρονα με την Αμερική Επιπλέον, το Novaflix θα προσφέρει σε streaming και τα κινηματογραφικά κανάλια Novacinema1HD, Novacinema2HD, Novacinema3HD, Novacinema4HD, Novalifε, FOX και FOX Life. Η πρόσβαση στο περιεχόμενο θα γίνεται αποκλειστικά μέσω Internet streaming από Υπολογιστή, Tablet και Κινητό.

Η νέα υπηρεσία, θα δώσει ακόμα περισσότερες επιλογές ψυχαγωγίας, ιδιαίτερα στους νεότερους ηλικιακά καταναλωτές που είναι πλέον εξοικειωμένοι με τις φορητές συσκευές και το Internet streaming και θα παρέχει προσωποποιημένο περιεχόμενο, προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις επιθυμίες του πελάτη.

Το Novaflix θα προσφέρεται σε προσιτή τιμή 12,90 ευρώ/μήνα και 9,90 ευρώ/μήνα για υφιστάμενους συνδρομητές Nova Internet, τηλεφωνίας ή/και τηλεόρασης. Ο πρώτος μήνας θα είναι δωρεάν για όλους, ώστε να δοκιμάσουν τον πλούτο του κινηματογραφικού περιεχομένου της Nova.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη η Cosmote ετοιμάζει ανάλογη πλατφόρμα για την τηλεόραση η οποία θα βγει στον «αέρα» εντός του 2019, ενώ ήδη υπάρχει υπηρεσία (με το μήνα), μόνο για tablet, laptop και κινητό.

Οι φόροι και ποιοι… δεν πληρώνουν

Οι φόροι που έχουν επιβληθεί στη συνδρομητική τηλεόραση έχουν συμβάλει σημαντικά στην επιβράδυνση της συγκεκριμένης αγοράς στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, οι συνδρομητές των επιχειρήσεων συνδρομητικής τηλεόρασης που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα: Επιβαρύνονται με φόρο 10% που επεβλήθη από τον Ιούλιο του 2016, ενώ ο ίδιος φόρος επιβαρύνεται με ΦΠΑ 24%. Πρόκειται δηλαδή για φόρο στο φόρο. Επιπλέον από τον Ιανουάριο του 2017 επεβλήθη φόρος 5% στις υπηρεσίες Internet και σταθερής τηλεφωνίας, ο οποίος επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τους συνδρομητές μιας ελληνικής επιχείρησης που συμπεριλαμβάνει τη συνδρομητική τηλεόραση σε πακέτο συνδυαστικών υπηρεσιών.

Ταυτόχρονα, οι επιχειρήσεις συνδρομητικής τηλεόρασης που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα: Αποδίδουν στην Πολιτεία ετήσιο αντάλλαγμα έως και 3% επί των εσόδων τους για την άδεια δορυφορικής εκπομπής. Καταβάλλουν όλους τους προβλεπόμενους φόρους επί των διαφημίσεων που προβάλλουν.

Αποδίδουν ποσοστιαίες εισφορές της τάξεως αθροιστικά του 2% επί του τζίρου τους υπέρ των Κέντρων Αποκατάστασης και Εκπαίδευσης Τυφλών, υπέρ ελληνικών Κινηματογραφικών παραγωγών και καταβάλλουν πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα υπέρ των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων.

Επιπλέον, και μόλις πριν από λίγους μήνες, επεβλήθη μια νέα επιβάρυνση υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ, του ασφαλιστικού φορέα των δημοσιογράφων, ύψους 2% επί των συνολικών εσόδων της συνδρομητικής τηλεόρασης (και όχι μόνο επί των διαφημιστικών τους εσόδων), παρά τις ισχυρές αντιρρήσεις που είχαν εκφράσει οι διοικήσεις των εταιρειών του κλάδου, καθώς οι δημοσιογράφοι και το προσωπικό που ασφαλίζεται στον ΕΔΟΕΑΠ δεν υπερβαίνει το 3% του ανθρώπινου δυναμικού τους.

Κανένας από τους παραπάνω φόρους προς καταναλωτές και επιχειρήσεις συνδρομητικής τηλεόρασης που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, δεν επιβάλλεται στην περίπτωση των εταιρειών που δραστηριοποιούνται εκτός Ελλάδος, αλλά παρέχουν υπηρεσίες σε Έλληνες καταναλωτές (Netflix, Amazon, Youtube, AppleTV κτλ).

H εν λόγω κατάσταση δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού υπέρ των επιχειρήσεων συνδρομητικής τηλεόρασης που δεν δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, καθώς σε αυτές δεν μπορεί να επιβληθούν οι προαναφερόμενοι φόροι και εισφορές, γεγονός που τους δίνει ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Πηγή
Economistas.gr

CNA Newsroom

Το να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευτούν είναι δημοσιογραφία. Όλα τα άλλα είναι απλά δημόσιες σχέσεις.

Σχετικά άρθρα

Back to top button
Close
Close