TECH

H εκκίνηση του αυτοκινήτου χωρίς κλειδί (Keyless Go) κάνει τη ζωή μας ευκολότερη;

«Οι κλέφτες είναι συχνά ένα βήμα μπροστά από την αστυνομία», παραδέχεται ο γερμανός Στέφαν Μόλερ, ο οποίος από κοινού με τους συναδέλφους του, έχει στήσει μπλόκο στον αυτοκινητόδρομο Α6 μεταξύ Γερμανίας-Τσεχίας για τον εντοπισμό κλεμμένων οχημάτων καθ΄ οδόν προς την γειτονική χώρα. Αρκετά από τα οχήματα που σταματούν για έλεγχο είναι εξοπλισμένα με την τεχνολογία Keyless Entry & Go που επιτρέπει στο κάτοχο την είσοδο, αλλά και εκκίνηση του οχήματος χωρίς να κάνει χρήση κλειδιού.

Η τεχνολογία αυτή όμως καθιστά ευάλωτα τα αυτοκίνητα σε επίδοξους κλέφτες, οι οποίοι στήνουν καρτέρι έξω από τα σπίτια των κατόχων τους, υποκλέπτουν μέσω υπολογιστή το σήμα που εκπέμπει συνεχώς το κλειδί και στη συνέχεια μπαίνουν στο όχημα, βάζουν μπρος και εξαφανίζονται.

caffeine adv2020b

Το μόνο μειονέκτημα για τους κλέφτες είναι ότι δεν μπορούν να επανεκκινήσουν τη μηχανή του οχήματος. Όταν σταματούν, αναγκαστικά, σε πρατήριο βενζίνης υποχρεώνονται να αφήσουν τη μηχανή να «τρέχει». Για το λόγο αυτό ταξιδεύουν χωρίς ενδιάμεσο σταθμό στον προορισμό τους με, συχνά, ιλιγγιώδεις ταχύτητες, μιας και στη Γερμανία, ως γνωστόν, δεν ισχύει όριο ταχύτητας, πλην εξαιρέσεων, στους αυτοκινητόδρομους. Η ομάδα του αστυνομικού Στέφαν Μόλερ έχει καταδιώξει αρκετά κλεμμένα, συνήθως πολυτελή, αυτοκίνητα με πορεία προς την γειτονική Τσεχία. Συχνά οι ταχύτητες των οχημάτων ξεπερνούν τα 200 χλμ/ώρα. Πρόσφατα, λέει ο γερμανός αστυνομικός, η καταδίωξη τελείωσε λίγο έξω από την Πράγα.

Φτερά έκαναν πέρυσι στη Γερμανία πάνω από 16.500 οχήματα

neratzoulis neo

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δίωξης του Εγκλήματος καταγράφει τις κλοπές οχημάτων, αλλά όχι πόσα αυτά διέθεταν Keyless Entry & Go. Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ωστόσο ότι σχεδόν τα μισά από τα κλεμμένα αυτοκίνητα είναι BMW, Mercedes, Audi και VW. Παρά το γεγονός ότι η γερμανική υπηρεσία καταγράφει μείωση των κλεμμένων οχημάτων το 2018 σε σχέση με την προπερασμένη χρονιά, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 13% των εν λόγω αυτοκινήτων, δηλαδή περισσότερα από 16.500, δεν ήταν δυνατό να εντοπιστούν.

Η Γερμανική Λέσχη Αυτοκινήτων ADAC παροτρύνει την αυτοκινητοβιομηχανία να προστατέψουν αποτελεσματικότερα τα οχήματά τους. Εκπρόσωπος της λέσχης δηλώνει μάλιστα ότι από τεχνολογικής άποψης είναι εφικτά πιο ασφαλή συστήματα εισόδου και εκκίνησης. Η ADAC δοκίμασε περίπου 300 μοντέλα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά και διαπίστωσε ότι κάθε άλλο παρά ασφαλή είναι. Εξαιρέσεις εδώ αποτελούν ορισμένα μοντέλα της Jaguar και Land Rover εξοπλισμένα με πιο προηγμένα και ασφαλή συστήματα. «Πάντως δεν αρκεί να τυλίξετε το κλειδί σε αλουμινόχαρτο, όπως λέγεται και γράφεται συχνά», τονίζει η εκπρόσωπος της Λέσχης.

Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-
Back to top button