TECH

Η Ελλάδα χτυπάει κόκκινο με τα ακριβά data κινητής τηλεφωνίας



Η ονομαστική τιμή ανά GB φτάνει 28,88 ευρώ την ώρα που στην Ουκρανία είναι 0,45 -το φθηνότερο της Ευρώπης – ενώ ο μέσος όρος παγκοσμίως φτάνει στα 7,5 ευρώ.



Το γεγονός αυτό ανάγκασε τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη να κάνει ειδική παρέμβαση προς τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Μιλώντας από το βήμα του Συνεδρίου Digital Economy Forum που διοργάνωσε ο Συνδέσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), ζήτησε από τις εταιρείες να μειώσουν τις χρεώσεις δεδομένων προς του καταναλωτές.

Αν και ο Πρωθυπουργός επεσήμανε ότι οι διεθνείς μετρήσεις δεν αντανακλούν ακριβώς την πραγματικότητα καθώς αναφέρονται σε ονομαστικές και όχι πραγματικές τιμές υπογράμμισε ότι το κόστος των δεδομένων στην Ελλάδα παραμένει πολύ υψηλό.



«Είναι αναγκαίο οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας να αναπροσαρμόσουν τις τιμολογιακές τους πολιτικές προς τα κάτω, καθαρές κουβέντες, καθαρές λύσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Η εκτίμηση που υπάρχει στην κυβέρνηση είναι ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια μείωσης της τιμής μέσω του ξεκαθαρίσματος των περίπλοκων χρεώσεων και χωρίς να υπάρξει οικονομική επιβάρυνση για τις εταιρείες να υπάρξει αύξηση της χρήσης των data τουλάχιστον κατά 50%.

Στην κυβέρνηση καταλαβαίνουν ότι οι έκτακτες οικονομικές συνθήκες της προηγούμενης δεκαετίας επηρέασαν τους όρους ανταγωνισμού και επέτρεψαν ολιγοπωλιακές πρακτικές να «ανθίσουν» με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να μείνουν χωρίς εναλλακτικές.

Ωστόσο, σημειώνουν ότι δεν είναι πρόθυμοι να κάνουν εκπτώσεις στην αντιμετώπιση πρακτικών δήθεν τυχαίας εναρμόνισης της τιμολογιακής πολιτικής, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις, όπως τη συγκεκριμένη, όπου παρατηρούνται χαοτικές διαφορές στις χρεώσεις με άλλες χώρες της Ευρώπης.

Σημειώνουν, μάλιστα, ότι κατανοούν τις ελληνικές ιδιαιτερότητες, όπως η υπερφορολόγηση και η γραφειοκρατία, όμως δεν αποτελούν δικαιολογία για τόσο μεγάλες αποκλίσεις.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ, ο μέσος χρήστης στην Ελλάδα καταναλώνει το ¼ των δεδομένων που καταναλώνει ο μέσος Ευρωπαίος, ενώ η Ελλάδα κάνει χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών μιάμιση φορά λιγότερη από ό,τι η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στην μελέτη υποστηρίζεται ότι το κόστος χρήσης κινητού στη χώρα μας είναι μικρότερο από τον μέσο όρο της Ε.Ε προ φόρων και μεγαλύτερο μετά την επιβολή των φόρων. Η Ελλάδα κατατάσσεται στην δέκατη θέση με βάση το υψηλότερο κόστος πριν την επιβολή ειδικού τέλους και ΦΠΑ και στην έκτη θέση μετά την επιβολή του.

Σύμφωνα, πάντως με τα στοιχεία της Κομισιόν, η οποία παρακολουθεί την ψηφιακή ανταγωνιστικότητα των κρατών – μελών της ΕΕ, μέσω των εκθέσεων για τον Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI), η Ελλάδα κατατάσσεται στην 26η θέση σε σύνολο 28 χωρών για το 2019».

Σύμφωνα, πάντως με τα στοιχεία της Κομισιόν, η οποία παρακολουθεί την ψηφιακή ανταγωνιστικότητα των κρατών – μελών της ΕΕ, μέσω των εκθέσεων για τον Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI), η Ελλάδα κατατάσσεται στην 26η θέση σε σύνολο 28 χωρών για το 2019».

Αναφορικά με τις τιμές που πληρώνουν οι Έλληνες για τα δεδομένα μέσω φορητών συσκευών η αναφορά DESI της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σημειώνει ότι η Ελλάδα είναι η δεύτερη ακριβότερη με 56 ευρώ σε πακέτο που αφορά 300 δωρεάν κλήσεις και 1 GB σε data.

Ακριβότερη σε όλη την Ευρώπη είναι μόνο η Βουλγαρία, με 58 ευρώ ενώ οι πιο φθηνές χώρες είναι το Λουξεμβούργο, η Ιταλία, η Σλοβενία, η Αυστρία και η Γαλλία με τιμές κάτω των 10 ευρώ.

Ενδεικτικά είναι και τα στοιχεία που παρουσιάζει η βρετανική εταιρεία Cable, τα οποία δείχνουν ότι η Ελλάδα έχει το υψηλότερο τέλος για mobile data στην Ευρώπη με 28,88 ευρώ ανά GB την ώρα που στην Ουκρανία τιμολογείται στα 0,45 ευρώ.

Η έρευνα αφορά το 2018 και βασίζεται σε ονομαστικές τιμές πάνω από 6.300 πακέτων κινητής τηλεφωνίας από 230 χώρες.

Τα στοιχεία παρουσιάζουν την Ελλάδα να είναι η έβδομη ακριβότερη στον κόσμο αν και οι εγχώριες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας την θεωρούν αναξιόπιστη καθώς βασίζεται στις ονομαστικές και όχι στις πραγματικές τιμές.

Από την πλευρά τους οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα επισημαίνουν τις δυσκολίες που δημιουργούνται από το ζήτημα της φορολογίας (τέλος κινητής, σταθερής και συνδρομητικής) για τον καταναλωτή καθώς και το υψηλό κόστος ανάπτυξης δικτύων λόγων τόσο της γραφειοκρατίας όσο και των γεωγραφικών χαρακτηριστικών της Ελλάδας.

Ωστόσο, οι πάροχοι φαίνεται να ακούν τις παραινέσεις του Πρωθυπουργού για προς τα κάτω αναπροσαρμογή των τιμολογιακών πολιτικών, υπογραμμίζοντας, παράλληλα το ζήτημα της υπεφορολόγησης. «Το θέμα της φορολόγησης το αντιλαμβανόμαστε και το εξετάζουμε, και είναι βούληση της κυβέρνησης, όσο βελτιώνεται η οικονομική κατάσταση και δημιουργείται δημοσιονομικό μαξιλάρι, να αποκλιμακώνουμε και τους φόρους», δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης, υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, από το βήμα του 21ου συνεδρίου της Infocom, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα παρουσία των τριών CEOs των παρόχων: του κ. Μιχάλη Τσαμάζ του ομίλου ΟΤΕ, του κ. Χάρη Μπρουμίδη της Vodafone Hellas και του κ. Νάσου Ζαρκαλή της Wind.

Από το βήμα του Συνεδρίο Infocom, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ υποστήριξε ότι το αίτημα της πολιτείας για μειώσεις τιμών λαμβάνεται σοβαρά υπόψη και σχεδιάζονται συγκεκριμένες ενέργειες. Επεσήμανε, παράλληλα, ότι η υψηλή φορολογία αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα: «Η φορολογία στην κινητή είναι η υψηλότερη στην Ευρώπη και ανέρχεται σε 39%. Αν αφαιρέσουμε το ποσοστό του φόρου, σε όλες τις περιπτώσεις οι τιμές στην Ελλάδα είναι κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο», σημείωσε.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Vodafone Hellas, Χάρης Μπρουμίδης σημείωσε ότι χρειάζεται εμβάθυνση στο ζήτημα. «Το αίτημα για μείωση των τιμών το κατανοούμε, ωστόσο στην εξίσωση θα πρέπει να συνυπολογιστούν όλες οι παράμετροι, η φορολογία, οι τιμές λιανικής και οι τιμές χονδρικής, η ανάπτυξη των εταιρειών, η ανάγκη για επενδύσεις».

Τέλος, ο επικεφαλής της Wind, Νάσος Ζαρκαλής υπογράμμισε ότι με δεδομένη την προτροπή για το θέμα των μειώσεων στις τιμές, η εταιρεία θα είναι αρωγός, κοιτάζοντας, παράλληλα, την αποκατάσταση της οξύμωρης πρακτικής μεταξύ ονομαστικών και πραγματικών τιμών.

CNA Newsroom

Το να δημοσιεύεις αυτά που κάποιος άλλος δεν θέλει να δημοσιευτούν είναι δημοσιογραφία. Όλα τα άλλα είναι απλά δημόσιες σχέσεις.
Back to top button
Close
Close