Nbaxevanis

Europlan
KOSA
LIFE

Της μόδας το κρασί χωρίς αλκοόλ

Η μπύρα χωρίς αλκοόλ είναι εδώ και πολύν καιρό κάτι το συνηθισμένο. Κρασί χωρίς αλκοόλ όμως όχι. Σιγά-σιγά κατακτά έδαφος, αν και είναι αρκετά πιο ακριβό.

DROP 2 DROP 2
DROP Palermo TECH HUB
Europlan

Μπύρες χωρίς αλκοόλ υπάρχουν σχεδόν σε όλους τους καταλόγους εστιατορίων. Επίσης υπάρχει μια τεράστια ποικιλία στα καταστήματα. Κρασί χωρίς αλκοόλ ωστόσο, εξακολουθεί να είναι σπάνιο.

Αλλά φαίνεται πως σιγά-σιγά κερδίζει τη θέση του.  Όλο και συχνότερα αμπελουργοί φέρνουν στην αγορά κρασιά χωρίς αλκοόλ επειδή η ζήτηση αυξάνεται. Πολλοί άνθρωποι απέχουν συνειδητά από το αλκοόλ, σύμφωνα με σχετική έκθεση εμπειρογνωμόνων του κλάδου.

Mechanical Solutions

«Κόμμα, τίποτα» ονομάζεται το κρασί που η ομάδα αμπελουργών «Frank & Frei» από το Ράμσταλ στη Βαυαρία συστήνει φέτος στο κοινό. «Παραδοσιακοί λάτρεις του κρασιού μερικές φορές ίσως να βρίσκουν λίγο περίεργο αυτό το νέο προϊόν, αλλά έτσι ήταν και με τα βίγκαν τρόφιμα, με τον καιρό θα είναι όλα φυσιολογικά και κοινωνικά αποδεκτά», λένε.

Η μεγάλη ζήτηση ήταν επίσης ο λόγος για τον οποίο το οινοποιείο Juliusspital στο Βύρτσμπουργκ πρόσθεσε το μη αλκοολούχο κρασί στη γκάμα του πριν από δύο χρόνια. Μετά από μια μάλλον συγκρατημένη  αρχή, η ποσότητα  διπλασιάστηκε το δεύτερο χρόνο, λέει η υπεύθυνη πωλήσεων Τάνια Στρετς.

Ο κλάδος των βιολογικών γνωρίζει ανάπτυξη

Η συνολική κατανάλωση κρασιού χωρίς αλκοόλ στη Γερμανία, σύμφωνα με το γερμανικό Ινστιτούτο Οίνου στο Μποντενχάιμ κοντά στο Mάιντς, δεν φθάνει ούτε καν στο 1%, ωστόσο η τάση είναι αυξητική. Αυτό φαίνεται και από το γεγονός ότι μικρότερα οινοποιεία προμηθεύουν την αγορά με ορισμένες μικρές ποσότητες κρασιού χωρίς αλκοόλ, λέει ο εκπρόσωπος του ινστιτούτου Έρνστ Μπύσερ.

Στην αφαίρεση του αλκοόλ από το κρασί έχει παράδοση ο Καρλ Γιουνγκ από το Ρυντεσχάιμ εδώ και 115 χρόνια. Περίπου 10 εκατομμύρια λίτρα μη αλκοολούχου κρασιού παράγει η οικογενειακή επιχείρηση το χρόνο. Το μεγαλύτερο μέρος, το 70 %, το εξάγει μεταξύ άλλων στη Σκανδιναβία, τον Καναδά και τη Μεγάλη Βρετανία.

«Η Γερμανία έχει αργήσει. Η νεότερη γενιά όμως τρώει πιο συνειδητά και μερικές φορές αποφεύγει το αλκοόλ», λέει ο Καρλ Γιουνγκ. Κατά την άποψή του, αυτό εξηγεί και το γιατί ο κλάδος των βιολογικών προϊόντων παρουσιάζει αυτή τη στιγμή τη μεγαλύτερη ανάπτυξη.

Πιο ακριβό το κρασί χωρίς αλκοόλ

Τέλος, υπάρχει ακόμα ένα θέμα και αυτό είναι της γεύσης. Υπάρχει μεγάλη διαφορά με τη μη αλκοολούχα μπύρα. Η ειδικός Ιζαμπέλ Μπιτσενχόφερ επισημαίνει ότι η μπύρα έχει χαμηλότερη περιεκτικότητα αλκοόλ σε σχέση με το κρασί κι έτσι δεν απομακρύνεται τόσο πολύ από την αρχική γεύση. Με το κρασί είναι διαφορετικά τα πράγματα και ακόμα πιο δύσκολα με τα βιολογικά κρασιά χωρίς αλκοόλ. Για να διατηρηθεί μια καλή γεύση στο κρασί χωρίς αλκοόλ πρέπει να είναι παστεριωμένο, δηλαδή θερμαίνεται στο μπουκάλι.

Αυτά τα πρόσθετα βήματα εργασίας έχουν αντίκτυπο όμως και στην τιμή. «Αλλά οι καταναλωτές δεν έχουν ακόμη καταλάβει ότι το κρασί χωρίς αλκοόλ σημαίνει περισσότερη προσπάθεια» και άρα θα είναι και πιο ακριβό. Παρόλα αυτά οι άνθρωποι του κλάδου εκτιμούν ότι οι προοπτικές ανάπτυξης είναι πολύ καλές.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Πηγή
DW

Σχετικά άρθρα

Back to top button