LIFE

Οι σοκολάτες χωρίς ζάχαρη δεν είναι και τόσο υγιεινές

Εδώ και καιρό προωθούνται οι σοκολάτες χωρίς ζάχαρη ως μια ανώδυνη λύση γι αυτούς που προσέχουν το βάρος τους αλλά και για τους διαβητικούς. Προωθούνται και από τους διαιτολόγους και σε ιστοσελίδες διατροφής ως μία καλή λύση για διαβητικούς κτλ. Πολλοί βλέπουν «χωρίς ζάχαρη» και πιστεύουν ότι είναι και χωρίς θερμίδες το οποίο είναι μακριά από την αλήθεια, ειδικά για τις σοκολάτες.

Κοιτάξαμε 3 σοκολάτες χωρίς ζάχαρη και τις συγκρίναμε με μια κανονική σοκολάτα. Αυτό που διαπιστώσαμε ήταν το εξής: Η διαφορά στις θερμίδες είναι πολύ μικρή. Θα σκεφτεί κανείς: «Μα αφού δεν περιέχει ζάχαρη λογικά δεν θα έπρεπε να έχει αρκετά λιγότερες θερμίδες;» Με κάτι όμως δεν πρέπει να αντικατασταθεί η ζάχαρη; Στη συγκεκριμένη περίπτωση χρησιμοποιείται μια πολυόλη (γλυκαντική ουσία), η μαλτιτόλη η οποία αποδίδει 2-3 θερμίδες ανά γραμμάριο, για να καταλάβεις η ζάχαρη αποδίδει 4 θερμίδες ανά γραμμάριο. Επιπλέον η μαλτιτόλη είναι λιγότερο γλυκιά από τη ζάχαρη, οπότε θεωρητικά χρειάζεσαι μεγαλύτερη ποσότητα για να δημιουργήσεις τον ίδιο βαθμό γλυκύτητας.

Έχει αναφερθεί ότι η μαλτιτόλη έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, δηλαδή δεν ανεβάζει το σάκχαρο του αίματος πολύ γρήγορα, κάνοντας το μία καλή λύση για τους διαβητικούς. Όμως δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα. Άλλες πολυόλες όπως η ξυλιτόλη και η σορβιτόλη δεν ανεβάζουν το σάκχαρο, ωστόσο τα πράγματα δεν είναι ξεκάθαρα για την μαλτιτόλη που χρησιμοποιείται συχνά. Γάλλοι ερευνητές διαπίστωσαν ότι σοκολάτα με μαλτιτόλη προκάλεσε αύξηση σακχάρου όσο μια κανονική σοκολάτα με ζάχαρη. Μία ανασκόπηση ερευνών από Καναδούς ερευνητές αναφέρει ότι μακροχρόνια δεν είναι γνωστό πως μπορούν να επηρεάσουν την υγεία μας οι πολυόλες.

Το πιο σημαντικό όμως είναι το λίπος. Μπορεί να μην έχει ζάχαρη το προϊόν, έχει όμως λιπαρά, και μάλιστα περισσότερα από πολλές απλές κανονικές σοκολάτες όπως επίσης και περισσότερο κορεσμένο λίπος. Κάνοντας κάποιες συγκρίσεις μπορεί να διαπιστώσει κανείς ότι όλες οι σοκολάτες περιείχαν περισσότερα λιπαρά από την κανονική σοκολάτα. Επίσης θερμιδικά η Sweet and Balance έχει τις λιγότερες θερμίδες, αλλά όχι κάποια σημαντική ποσότητα 127 θερμίδες ανά 30 γρ. περίπου, ενώ η κανονική είναι 160 θερμίδες, δηλαδή γλυτώνεις 33 θερμίδες. Από την άλλη η σοκολάτα της εταιρίας Geneva έχει τις ίδιες θερμίδες με μια κανονική σοκολάτα.



Τέλος μην ξεχνάμε και πρακτικά ζητήματα: η μαλτιτόλη έχει κάποιες παρενέργειες όπως αέρια, τυμπανισμός αλλά και σε μερικές περιπτώσεις διάρροια. Αν νομίζεις ότι κάνεις “χαρη” στον οργανισμό σου τρώγοντας τέτοιες σοκολάτες, ξανασκέψου το. Δεν είναι απόλυτα σίγουρο ότι τα επίπεδα σακχάρου δεν θα επηρεαστούν, τα λιπαρά που λαμβάνεις είναι τα ίδια με μια κανονική σοκολάτα (η και περισσότερα) όποτε δεν κερδίζεις και πολλά, μάλιστα χάνεις γιατί υπάρχει άλλο ένα μειονέκτημα: αυτές οι σοκολάτες έχουν σχεδόν τη διπλάσια τιμή από τις κανονικές. Φάε καλύτερα μια μικρότερη ποσότητα καλής ποιότητας σοκολάτας.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close