LIFE

Ροχαλητό: 10 μυστικά για να το αντιμετωπίσεις

Το ροχαλητό δεν είναι ευχάριστο «σύμπτωμα» ούτε γι’ αυτόν που ροχαλίζει, καθώς δεν αναπνέει σωστά, αλλά ούτε και γι’ αυτόν που κοιμάται δίπλα του… ή μάλλον ξαπλώνει δίπλα του, προσπαθώντας να κοιμηθεί!

Τα παρακάτω 8+1 μυστικά μπορεί να σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις το ροχαλητό.

-Πρόσεξε το βάρος σας

Μην σπεύσεις να το εκλάβεις ως μία ακόμη τετριμμένη συμβουλή. Τα παραπανίσια κιλά σχετίζονται πολύ στενά με το ροχαλητό, σύμφωνα με τους ειδικούς. Προσπάθησε να μπείς σε ένα σωστό πρόγραμμα διατροφής, με στόχο την απώλεια περιττού βάρους, ώστε να εξασφαλίσετε και πιο ήρεμες νύχτες.

-Βάλτε τα αθλητικά σας παπούτσια

Η τόνωση των μυικών ομάδων του οργανισμού σας, που επιτυγχάνεται με την τακτική άσκηση, βελτιώνει μεταξύ άλλων και το αναπνευστικό σύστημα, γεγονός που μπορεί να περιορίσει το ροχαλητό.

-Κόψε το κάπνισμα

Ή τουλάχιστον περιόρισε το. Το κάπνισμα αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες δημιουργίας φλεγμονών στους αεραγωγούς, γεγονός που σημαίνει ότι αυξάνονται σημαντικά και τα αναπνευστικά προβλήματα, άρα και το ροχαλητό.

-Απόφυγε τη λήψη συγκεκριμένων φαρμάκων

Συγκεκριμένα, τα ηρεμιστικά, τα υπνωτικά και τα αντιισταμινικά είναι τα φαρμακευτικά σκευάσματα που ενοχοποιούνται για την πρόκληση ροχαλητού, καθώς ελαττώνουν δραστικά τους μυϊκούς τόνους στις διόδους του αέρα κατά την αναπνοή και ευνοούν την εμφάνιση του ροχαλητού.

-Απόφυγε το αλκοόλ και το φαγητό λίγο προτού κοιμηθείς

Το αλκοόλ χαλαρώνει τους μύες, γεγονός που εντείνει το ροχαλητό, ενώ το φαγητό προκαλεί εκκρίματα σάλιου και βλέννας, που ενδέχεται να εμποδίσουν την απρόσκοπτη αναπνοή. Αμφότερα επιτρέπονται τουλάχιστον τρεις με τέσσερις ώρες πριν από τον βραδινό ύπνο.

-Άλλαξε στάση στον ύπνο

Προσπάθησε να κοιμάσαι ξαπλωμένος/η στο πλάι και όχι ανάσκελα ή μπρούμυτα, διότι αυτές οι στάσεις ευνοούν το ροχαλητό. Αντίθετα, όταν κοιμάσαι στο πλάι η ροή του αέρα από τη μύτη ή το στόμα προς τους πνεύμονες γίνεται με τα λιγότερα δυνατά εμπόδια.

-Ανύψωσε το προσκέφαλο του κρεβατιού

Σήκωσε την κεφαλή του κρεβατιού κατά δέκα εκατοστά, εάν το επιτρέπει ο μηχανισμός του κρεβατιού σου. Εάν δε διαθέτει, τότε μπορείς να επιτύχεις το ίδιο επικλινές αποτέλεσμα, που είναι ο τελικός στόχος, βάζοντας ένα αντικείμενο πχ. μία σανίδα στα ποδαράκια του κρεβατιού. Ανασηκώνοντας το συγκεκριμένο τμήμα του κρεβατιού διευκολύνεις τη ροή του αέρα διαμέσου του λάρυγγα και της μύτης.

-Απόφυγε την υπερκόπωση

Προσπάθησε να πέφτεις για ύπνο πριν φτάσεις στο στάδιο της … τελικής πτώσεως από την κούραση και την εξάντληση. Κι αυτό διότι τότε το μόνο που θα πετύχεις είναι να μην κοιμηθείς από την υπερένταση. Το μυστικό για να εξασφαλίσεις ένα καλό και… αθόρυβο ύπνο είναι να ξαπλώνεις ελαφρώς κουρασμένος/η και όχι απολύτως εξαντλημένος/η.

-Φρόντισε να έχει ικανοποιητική υγρασία στο υπνοδωμάτιό σου

Κι αυτό διότι ο ξηρός αέρας προκαλεί περισσότερες συσπάσεις του λάρυγγα, όπερ σημαίνει θορυβώδες ροχαλητό. Φρόντισε λοιπόν να διατηρείς τον θερμοστάτη του καλοριφέρ στη σταθερή θερμοκρασία των 18 βαθμών Κελσίου και να έχεις επάνω στο σώμα του καλοριφέρ ένα μπολ με νερό που θα βοηθάει στη ρύθμιση των επιπέδων υγρασίας εντός του δωματίου.

-Το μυστικό

Επισκέψου το γιατρό εάν ροχαλίζεις δυνατά και βαριά για μεγάλο χρονικό διάστημα, αισθάνεσαι υπνηλία και κούραση κατά τη διάρκεια μιας συνηθισμένης ημέρας και σταματάς να αναπνέεις, βήχεις ή πνίγεσαι κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close