LIFE

Μάθε πόσο νερό πρέπει να πίνετε ημερησίως – Ανακαλύψτε τι κερδίζει ο οργανισμός σας

Η ρύθμιση των υγρών του σώματός μας αποτελεί μια απαραίτητη διαδικασία προκειμένου να εξασφαλίζεται καθημερινά η καλή υγεία και ευεξία του ανθρώπινου οργανισμού.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Κάτω από φυσιολογικές συνθήκες ο άνθρωπος προσλαμβάνει και αποβάλλει περίπου 2 με 2.5 λίτρα ημερησίως. Από αυτό τα 1.4 λίτρα είναι από τα πόσιμα υγρά, το 0.7 λίτρα από τις τροφές και περίπου 0.2 λίτρα από το νερό που προέρχεται από τις καύσεις των τροφών. Η σημασία του νερού λοιπόν για τη ζωή είναι καθοριστική.

Αρκεί να αναφέρουμε ότι ο άνθρωπος χωρίς τροφή μπορεί να ζήσει έως και μήνες, χωρίς νερό όμως ελάχιστες μόνο μέρες. 

swell adv 2021

Πώς όμως μπορούμε να καλύψουμε τις ημερήσιες ανάγκες μας σε υγρά; Όπως ήδη αναφέρθηκε περίπου 1.4 – 1.5 λίτρα ημερησίως είναι η ποσότητα του νερού που υπό φυσιολογικές συνθήκες χρειαζόμαστε, δηλαδή περίπου 8 ποτήρια ημερησίως. Αν σε αυτά προσθέσουμε το νερό που παίρνουμε από τροφές όπως φρούτα, λαχανικά και γενικότερα από άλλες πηγές, έχουμε καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες μας.

kingeight 2021a detorakis adv jul2021< bakaliko lagos

Μετά από την άσκηση αρκεί μόνο το νερό;

Η απάντηση είναι όχι. Κατά την άσκηση ο οργανισμός χρησιμοποιεί τα αποθέματά του σε υδατάνθρακες προκειμένου να έχει ενέργεια ενώ παράλληλα μέσω κυρίως του ιδρώτα χάνει εκτός από νερό και σημαντικά ποσά μετάλλων (κυρίως χλώριο και νάτριο).

Κατά συνέπεια υπάρχει ανάγκη για αναπλήρωση όλων αυτών των στοιχείων. Το πόσιμο νερό μπορεί να αποτελεί μία σημαντική πηγή υγρών αλλά υστερεί όσον αφορά την περιεκτικότητα συγκεκριμένων μετάλλων και υδατανθράκων, που μαζί με το νερό συμβάλλουν στην καλή μας υγεία.

Αυτό λοιπόν που προτιμάμε είναι η κατανάλωση υγρών υπό μορφή χυμών φρούτων και λαχανικών ή ενεργειακών ποτών, που προσφέρουν μια συνολικότερη ενυδάτωση και αναπλήρωση των χαμένων με την άσκηση στοιχείων του οργανισμού.

Ενδεικτικά αναφέρουμε το φαινόμενο σε αθλητές μετά από πολύ έντονη άσκηση (π.χ. μαραθώνιος) να έχει παρατηρηθεί η λεγόμενη «δηλητηρίαση από νερό», όπου η απλή κατανάλωση πόσιμου νερού έχει οδηγήσει σε διαταραχές των ηλεκτρολυτών του οργανισμού λόγω μη αναπλήρωσής τους, μέσω του νερού και μόνο.

Οι συστάσεις των ειδικών είναι να καταναλώνουμε τουλάχιστον επτά με οκτώ ποτήρια την ημέρα

Φαίνεται όμως ότι θα είμαστε ιδιαίτερα κερδισμένοι αν το πρώτο ποτήρι το πιούμε το πρωί πριν ακόμη βουρτσίσουμε τα δόντια μας. Τα οφέλη αυτής της πρακτικής είναι αρκετά. Αρχικά αναπληρώνετε τα υγρά  που έχασε ο οργανισμός κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Επίσης «ξεπλένετε» τα μικρόβια και βακτήρια που έχουν πολλαπλασιαστεί στη στοματική κοιλότητα κατά τη διάρκεια της νύχτας, μεγιστοποιώντας έτσι την αποτελεσματικότητα του πρωινού βουρτσίσματος.

Παράλληλα προκαλείται αίσθημα κορεσμού που μείωνει την επερχόμενη κατανάλωση τροφής στο πρωινό – ένα κόλπο που ισχύει πριν από κάθε γεύμα. Παλαιότερη έρευνα έχει δείξει ότι οι μεσήλικες και μεγαλύτερης ηλικίας ενήλικες που έπιναν 500ml νερό πριν από κάθε γεύμα επί δώδεκα εβδομάδες έχασαν περισσότερο  βάρος από όσους δεν έπιναν νερό πριν τα γεύματα.

Επίσης η πόση νερού «καθαρίζει» το νου και χαρίζει εγρήγορση. Ακόμη και η ήπια αφυδάτωση μπορεί να επηρεάσει την αντιληπτική ικανότητα.

Το ξεκίνημα της ημέρας με ένα ποτήρι νερό, αλλά και η επαρκής ενυδάτωση στη διάρκεια της ημέρας, συντελούν στην διατήρηση της ελαστικότητας και της ανθεκτικότητας της επιδερμίδας.

Οι ειδικοί επισημαίνουν επίσης ότι η επαρκής  πρόσληψη νερού είναι σημαντική για πολλές λειτουργίες του οργανισμού όπως  η απομάκρυνση των απόβλητων ουσιών από τους νεφρούς, η πρόληψη λιθιάσεων του ουροποιητικού συστήματος, αλλά και η εύρυθμη καρδιαγγειακή λειτουργία και η ευκαμψία των αρθρώσεων.










Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button