Nbaxevanis

Europlan
KOSA
LIFE

Πώς αντιμετωπίζουν 5 ευρωπαϊκές πόλεις το κυκλοφοριακό πρόβλημα

Η μείωση της κυκλοφορίας και η βελτίωση της ποιότητας ζωής για τους κατοίκους στα κέντρα των πόλεων αποτελούν πλέον προτεραιότητα σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως επιβεβαιώνεται στις περιπτώσεις του Βερολίνου, της Κοπεγχάγης, του Παρισιού, της Βαρκελώνης και του Λονδίνου.

DROP 2 DROP 2
DROP Palermo TECH HUB
Europlan

Δραματικές επιπτώσεις στην υγεία, στην ποιότητα ζωής και στην οικονομία έχει η αύξηση της κυκλοφορίας στις μεγαλουπόλεις, αν και η πανδημία του κορωνοϊού έδωσε ανάσες στους κατοίκους τους λόγω των lockdowns και της περιορισμένης κινητικότητας για μεγάλα διαστήματα.

Η επιβολή διοδίων, η –συνήθως– επιλεκτική είσοδος των μηχανοκίνητων οχημάτων σε κεντρικές περιοχές, αλλά και οι πολεοδομικές παρεμβάσεις αποτελούν εδώ και αρκετά χρόνια τα πιο συνηθισμένα όπλα στη μάχη πολλών ευρωπαϊκών πόλεων ενάντια σε αυτό το πρόβλημα με τις πολυδιάστατες επιπτώσεις στη ζωή μας.

Mechanical Solutions

Αυτό ισχύει φυσικά και για την Ελλάδα, καθώς η Αθήνα έγινε ήδη πριν δεκαετίες αρνητικό πρότυπο για την υπόλοιπη Ευρώπη εξαιτίας της υψηλής ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του περιβόητου «νέφους» της, ενώ ορισμένες προσπάθειες αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού με τα γνωστά μας «μονά-ζυγά» στον Δακτύλιο, με τον «Μεγάλο Περίπατο» και τα βυθιζόμενα κολονάκια επί δημαρχίας Αβραμόπουλου αποδείχθηκαν ανεπαρκή.

Σε κάποιες άλλες πόλεις της Γηραιάς Ηπείρου αντιμετωπίζουν τη συγκεκριμένη πρόκληση με σαφώς ριζοσπαστικότερα μέτρα, τα οποία περιγράφουμε συνοπτικά παίρνοντας ως παράδειγμα τη Βαρκελώνη, το Βερολίνο, το Λονδίνο, το Παρίσι και την Κοπεγχάγη.

Παρίσι

H Πόλη του Φωτός επενδύει πολλά στους ποδηλατόδρομους. Το δίκτυό τους αναπτύχθηκε ταχύτατα λόγω του κορωνοϊού, οπότε πολλοί δρόμοι για μηχανοκίνητα οχήματα μετατράπηκαν σε χρόνο dt σε ποδηλατόδρομους (coronapistes) και πεζόδρομους. Επίσης από το περασμένο φθινόπωρο ορίστηκε στο οδικό δίκτυο της γαλλικής πρωτεύουσας ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ./ώρα με εξαίρεση λίγες κεντρικές αρτηρίες, ενώ στόχος των δημοτικών Αρχών του Παρισιού είναι να μπορούν να έχουν έως το 2026 οι ποδηλάτες πρόσβαση σε όλα τα σημεία της πόλης.

Βαρκελώνη

Στη Βαρκελώνη έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια ανατρεπτικές πολεοδομικές παρεμβάσεις με αιχμή του δόρατος τα ενιαία οικοδομικά τετράγωνα μήκους περίπου 500 μ. το καθένα, γνωστά ως superrilles, που συνδέονται λειτουργικά μεταξύ τους και διέπονται από κανόνες ήπιας κυκλοφορίας. Σε αυτές τις περιοχές παρκάρουν τα οχήματα στην πλειοψηφία τους σε υπόγειους χώρους, προβλέπεται όριο ταχύτητας 10 χλμ./ώρα και επιτρέπεται μόνο η κυκλοφορία οχημάτων τροφοδοσίας και των μόνιμων κατοίκων. Επίσης, σε πολλά σημεία έχουν γίνει παρεμβάσεις στενεύοντας τα οδοστρώματα και δημιουργώντας περισσότερους χώρους πρασίνου. Στόχος των Καταλανών είναι η επέκταση των superrilles την επόμενη δεκαετία σε ολόκληρη τη Βαρκελώνη.

Λονδίνο

Η βρετανική πρωτεύουσα φιλοδοξεί να έχει εξελιχθεί έως το 2030 σε μία κλιματικά ουδέτερη πόλη και για να γίνει αυτό εφικτό θα πρέπει τα οχήματα να διανύουν μέσα στο Λονδίνο 25% λιγότερα χιλιόμετρα σε σχέση με σήμερα. Ο δήμαρχος Λονδίνου, Σάντικ Καν, προωθεί τη μετάβαση από το Ι.Χ. στο ποδήλατο και σχεδιάζει νέες ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων με απαγόρευση πρόσβασης σε μία σειρά μοντέλων ή με την πληρωμή τσουχτερών διοδίων.

Βερολίνο

Μεγάλες αλλαγές έχουν γίνει την τελευταία διετία και στο Βερολίνο με τη δημιουργία πολλών νέων ποδηλατόδρομων και ζωνών, όπου απαγορεύεται η κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων και έχουν αναπτυχθεί χώροι εστίασης, αναψυχής και πρασίνου. Οι λεγόμενες «οάσεις χωρίς αυτοκίνητα» έχουν ως στόχο τη δραστική μείωση των μετακινήσεων με Ι.Χ., ενώ έχει ακριβύνει πολύ για τους Βερολινέζους η στάθμευση σε σημεία με παρκόμετρα.

Κοπεγχάγη

Φαρδιοί ποδηλατόδρομοι σαν λωρίδες κυκλοφορίας αυτοκινήτων προσκαλούν τους κατοίκους της Κοπεγχάγης να κατέβουν από το Ι.Χ. και να χρησιμοποιούν δίκυκλα. Ήδη αυτή τη στιγμή, οι μισές διαδρομές στην πρωτεύουσα της Δανίας πραγματοποιούνται με ποδήλατα, που υπολογίζεται ότι καλύπτουν πάνω από 1,4 εκατ. χιλιόμετρα την ημέρα. Είναι χαρακτηριστικό, ότι στους 630.000 κατοίκους της Κοπεγχάγης αναλογούσαν ήδη το 2020 πάνω από 730.000 ποδήλατα, αλλά μόνον 130.000 αυτοκίνητα. Μέχρι το 2025 η Κοπεγχάγη στοχεύει να έχει γίνει κλιματικά ουδέτερη και εξαιρετικά ασφαλής με μηδενικές απώλειες ζωών στους δρόμους της από τροχαία δυστυχήματα.


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Μέσω
Πέτρος Πιτσίνης

Σχετικά άρθρα

Back to top button