LIFE

Η Μεσογειακή διατροφή ιδανική κατά της απώλειας μνήμης







Η δημοφιλής μεσογειακή δίαιτα με συμπληρώματα διατροφής το ελαιόλαδο και τους ξηρούς καρπούς καταπολεμά, σύμφωνα με νέα κλινική έρευνα, την γνωστική εξασθένηση, ενώ αποτελεί και ασπίδα κατά της απώλειας μνήμης.

Αν κάποιος σύμφωνα με την έρευνα υιοθετήσει για τέσσερα χρόνια τις διατροφικές συνήθειες Ελλήνων,  Ισπανών  και Ιταλών μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την λειτουργία του εγκεφάλου αντισταθμίζοντας τις επιπτώσεις της γήρανσης.

Η μεσογειακή διατροφή θεωρείται ως ένα από τα μυστικά της μακροζωίας και έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί προληπτικά έναντι καρδιακών ασθενειών, καρκίνου, αλλά και κατά της κατάθλιψης, καθώς είναι πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, ψάρι, ξηρού καρπούς και «καλά» λίπη.

Ωστόσο, από την νέα κλινική έρευνα προκύπτει πως τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής δεν σταματούν. Υψηλά σκορ σε τεστ μνήμης μπορούν να επιτευχθούν με την αύξηση στην κατανάλωση ελαιόλαδου και κηρών καρπών, ενώ παράλληλα η διατροφική αυτή συνήθεια λειτουργεί ως ως ασπίδα έναντι της απώλειας μνήμης και της απόσπασης προσοχής.

Στην έρευνα συμμετείχαν 447 άτομα, άνδρες και γυναίκες με μέσο όρο ηλικίας τα 67 χρόνια. Οι συμμετέχοντες θεωρήθηκαν καρδιοπαθείς υψηλού κινδύνου, οι οποίοι ήδη λάμβαναν μέρος στην μελέτη της Prevencion con Dieta Mediterranea (PREDIMED).

Κατά την έναρξη της έρευνας, η οποία συνέκρινε τη μεσογειακή διατροφή με μια διατροφή χαμηλή σε λιπαρά, όλοι οι συμμετέχοντες θεωρήθηκαν ως «εγκεφαλικά υγιείς». Από το σύνολο των συμμετεχόντων στους 155 ζητήθηκε να προσθέσουν στην διατροφή τους ένα λίτρο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο ανά εβδομάδα.

Σε 147 άτομα ζητήθηκε να προσθέσουν στην διατροφή τους 30 γραμμάρια την ημέρα ένα μείγμα  ξηρών καρπών από καρύδια, φουντούκια και αμύγδαλα.

Ενώ στους υπόλοιπους 145 είχε ζητηθεί να ακολουθήσουν μια δίαιτα με χαμηλά λιπαρά, ηοποία συνήθως συνιστάται για την πρόληψη καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Μετά από τέσσερα έτη οι συμμετέχοντες  πέρασαν μια σειρά από δοκιμασίες για την αξιολόγηση της μνήμης, και διάφορες γνωστικές λειτουργίες, όπως η μνήμη, προσοχή και η αφηρημένη σκέψη.

Τα αποτελέσματα ήταν διαθέσιμα για 334 άτομα, εκ των οποίων σε 37 περιπτώσεις παρατηρήθηκε σύμφωνα με την έκθεση ήπια γνωστική εξασθένηση και απώλεια μνήμης. Από αυτές τις περιπτώσεις το 13,4% ανήκε στην πρώτη ομάδα που πρόσθεσε στην διτορφή του περισσότερο ελαιόλαδο και ελιές, το 7% στην δεύτερη ομάδας με τους ξηρούς καρπούς και 12,6% στην τρίτη ομάδα που ακολούθησε την δίαιτα χαμηλών λιπαρών. Ενώ σύμφωνα με την  έκθεση στα άτομα της τρίτης ομάδας παρατηρήθηκε σημαντική πτώση στα αποτελέσματα που αφορούσαν την γνωστική λειτουργία. Τέλος, σχετικά με τα αποτελέσματα μνήμης, οι δύο πρώτες  ομάδες που ακολούθησαν την μεσογειακή διατροφή είχαν βελτιωμένα αποτελέσματα σε τεστ μνήμης.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close