LIFE

Καφές, μία καθημερινή συνήθεια που ωφελεί πολλαπλά την υγεία μας

Μόλις πέρυσι ολοκληρώθηκε η συστηματική αξιολόγηση και μετά ανάλυση των μελετών που εξέτασαν την επίδραση της μακροπρόθεσμης κατανάλωσης καφέ και τους κινδύνους για την καρδιαγγειακή υγεία. Οι ερευνητές ανέλυσαν 36 μελέτες στις οποίες συμμετείχαν περισσότεροι από 1.270.000 εθελοντές. Αυτοί που κατανάλωναν μία μέτρια ποσότητα καφέ, περίπου τρία έως πέντε φλιτζάνια ημερησίως, διέτρεχαν τον μικρότερο κίνδυνο να εμφανίσουν πρόβλημα.

Ωστόσο, και αυτοί που κατανάλωναν πάνω από πέντε φλιτζάνια καθημερινά δεν διέτρεχαν μεγαλύτερο κίνδυνο από ό,τι αυτοί που δεν έπιναν καθόλου καφέ. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτά ισχύουν για τον λεγόμενο «μαύρο ή σκέτο καφέ» και όχι για τα γεμάτα κρέμες, ζάχαρη και γάλα πολυθερμιδικά ροφήματα.

Πριν από χρόνια έγινε μία άλλη μετά ανάλυση μελετών σχετικά με το πώς η κατανάλωση καφέ επηρεάζει τα εγκεφαλικά επεισόδια. Αναλύθηκαν συνολικά έντεκα έρευνες στις οποίες συμμετείχαν 480.000 άνθρωποι. Οπως διαπιστώθηκε, το να καταναλώνει κανείς δύο έως έξι φλιτζάνια καφέ συνδεόταν με μικρότερο κίνδυνο εγκεφαλικού συγκριτικά με τον κίνδυνο που διέτρεχαν όσοι δεν έπιναν καθόλου καφέ. Επίσης η μέτρια κατανάλωση του νόστιμου ροφήματος συνδέεται με μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής ανεπάρκειας.

Ωστόσο, επί του παρόντος, κανείς δεν μπορεί να σας συστήσει να πίνετε καφέ προκειμένου να δρέψετε κάποια οφέλη για την υγεία. Παρ’ όλα αυτά η κατανάλωση μιας μέτριας ποσότητας καφέ συνδέεται με χαμηλότερα ποσοστά καρδιαγγειακών νοσημάτων εν αντιθέσει με όσα ακούγαμε σχετικά με τους κινδύνους της καφεποσίας.



Ο καφές δεν κάνει καλό μόνο στην καρδιά. Σύμφωνα με μετά ανάλυση που εκπονήθηκε το 2007, η αύξηση της κατανάλωσης του καφέ συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο ηπατικού καρκίνου κατά 40%, ενώ άλλες μελέτες για τον καρκίνο του προστάτη και του μαστού δεν διαπίστωσαν αύξηση του κινδύνου εξαιτίας της καφεποσίας. Αντιθέτως, σύμφωνα με τις μελέτες, μοιάζει να αυξάνεται ο κίνδυνος να εμφανιστεί καρκίνος του πνεύμονα ανάλογα με την κατανάλωση καφέ, αλλά μόνο για τους καπνιστές.

Προστατευτική δράση

Τέλος, η πιο πρόσφατη μετά ανάλυση αφορά την κατανάλωση καφέ και τις νευρολογικές νόσους. Οπως διαπιστώθηκε, η κατανάλωση του ροφήματος συνδέεται με μικρότερο κίνδυνο για Πάρκινσον, ενώ φαίνεται να έχει και προστατευτική δράση έναντι της νόσου Αλτσχάιμερ. Επίσης, μελέτη η οποία πραγματοποιήθηκε το 2005 διαπίστωσε ότι η κανονική ποσότητα καφέ συνδέεται με σημαντική μείωση του κινδύνου του διαβήτη τύπου 2, ενώ ο κίνδυνος μειώνεται περισσότερο όταν καταναλώνονται έξι ή επτά φλιτζάνια ημερησίως. Η τελευταία μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε το 2014, χρησιμοποίησε τα πιο πρόσφατα δεδομένα και διαπίστωσε ότι ο κίνδυνος διαβήτη είναι αντιστρόφως ανάλογος της ποσότητας του καφέ που πίνει κανείς. Αλλά και γενικότερα ο συνολικός κίνδυνος θανάτου από οποιοδήποτε αίτιο μοιάζει να μειώνεται με την κατανάλωση του καφέ.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close