LIFE

Φραπέ: Η ιστορία του εθνικού μας καφέ – Ξεκίνησε από την Θεσσαλονίκη το 1957

Μπορεί πολλοί να θεωρούν “εθνικό” μας καφέ τον Ελληνικό, ωστόσο όλοι ξέρουν ότι φτιάχνεται και σε άλλες χώρες και δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και στην Ελλάδα κάποιοι τον λένε και τούρκικο. Την ελληνικότητα του φραπέ όμως δεν μπορεί να την αμφισβητήσει κανείς.

Κάποτε, πριν τον freddo και το παγωμένο latte, ο φραπέ ήταν η στάνταρ επιλογή μας τους καλοκαιρινούς μήνες: στο σπίτι, στα cafes και στις παραλίες, σε γυάλινο ποτήρι όπως του αξίζει ή σε πλαστικά ποτήρια για το δρόμο και το αμάξι. Σήμερα, μπορεί να τον συναντάμε λίγο πιο χαμηλά στα μενού με τους παγωμένους καφέδες όταν βγαίνουμε έξω, δεν σταματάμε όμως να τον θεωρούμε κλασική αξία! Δεν γίνεται λοιπόν να μην ξέρουμε και την ιστορία του.

caffeine adv2020b

Ο διάσημος φραπέ που λέτε -από το γαλλικό frappé που σημαίνει χτυπημένος-, δημιουργήθηκε για πρώτη φορά πριν από 60 χρόνια, το 1957, στη Θεσσαλονίκη, κατά τη διάρκεια της 22ης Διεθνούς Έκθεσης. Η “πατέντα” δε, ανήκει στον Δημήτρη Βακόνδιο, υπάλληλο στο περίπτερο της Nestlé στην έκθεση και λάτρη του ζεστού στιγμιαίου καφέ Nescafé.

Όταν ο Δημήτρης Βακόνδιος συνειδητοποίησε ότι δεν είχε ζεστό νερό για να φτιάξει τον καφέ του αποφάσισε να αυτοσχεδιάσει και έτσι, έβαλε δύο κουταλιές Nescafé σε ένα σέικερ, πρόσθεσε κρύο νερό το κούνησε για να ομογενοποιηθεί και εγένετο… φραπέ!

neratzoulis neo

Για τον τέλειο φραπέ

Για να φτιάξεις τον τέλειο φραπέ απλά ρίχνεις 1-2 κουταλιές καφέ σε σέικερ, μαζί με ζάχαρη προαιρετικά και κουνάς καλά. Σερβίρεις σε ποτήρια με πολλά παγάκια. Εναλλακτικά, τον φτιάχνεις σε ποτήρι και χτυπάς με ειδικό μιξεράκι για καφέ, γνωστό και ως φραπεδιέρα. Αν βάλεις και γάλα, τότε μιλάμε για το διάσημο “φραπόγαλο”.

Ένα μουσείο για τον φραπέ

Ο εθνικός μας καφές δεν θα μπορούσε να μην έχει και το δικό του μουσείο, έστω κι αν μιλάμε για ένα pop up μουσείο που στήθηκε για λίγες μέρες στη “γενέτειρα” του τη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της φετινής 82ης ΔΕΘ. Οι επισκέπτες του είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία και την πορεία του, καθώς και άγνωστες λεπτομέρειες από τη στιγμή της εφεύρεσης του, σε έναν πρωτότυπο, ειδικά αφιερωμένο χώρο που κατασκευάστηκε στο χώρο της Έκθεσης.

Παράλληλα, παρουσιάστηκε σπάνιο συλλεκτικό υλικό από το αρχείο της μάρκας όπως κάποιες από τις πρώτες συσκευασίες και εμβληματικά ποτήρια Nescafé Frappé, έντυπες διαφημίσεις από τις πρώτες δεκαετίες επικοινωνίας της και μοναδικά αφιερώματα, με τον κόσμο να συρρέει για να μάθει για την παραγωγική διαδικασία του στιγμιαίου καφέ και φυσικά, να απολαύσουν ένα παγωμένο φραπεδάκι αλλά και ιδιαίτερα Nescafé Cocktails με βάση τον καφέ, στο beach bar που λειτουργούσε στην ταράτσα του ίδιου χώρου.

CNA Newsroom

Το CNA είναι μία προσωπική δικτυακή ιδέα του Βαγγέλη Βαρνακιώτη, η οποία υλοποιήθηκε το 2000, για όσα αφορούν στην πολιτική, στην κοινωνία και στον πολιτισμό, που αυτά συμβαίνουν στην Κρήτη, στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Το CNA από το 2000 κάνει μεγάλη προσπάθεια για να κρατηθεί στην επιφάνεια του ενδιαφέροντος, με συνέπεια, εγκυρότητα, σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, με συνεχείς αλλαγές, ανανεώσεις, διασφάλιση της «ασφαλούς» επίσκεψης, καθώς και προσθήκες νέων υπηρεσιών.-
Back to top button