LIFE

Χρήσιμες συμβουλές για να καταπολεμήσετε το συναισθηματικό φαγητό



Όταν είμαστε αγχωμένοι, το φαγητό μπορεί να μοιάζει ως ο καλύτερος τρόπος για να διαχειριστούμε τα συναισθήματά μας, ακόμα και σε περιπτώσεις που νιώθουμε μοναξιά ή βιώνουμε ένα γενικότερο αίσθημα ανησυχίας. «Πέφτουμε» δηλαδή στο.. συναισθηματικό φαγητό.

Συναισθηματικό φαγητό και επιπτώσεις

Το πρόβλημα σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι το συναισθηματικό φαγητό αποτελεί μια συνήθεια που δύσκολα κανείς διακόπτει, με άμεση συνέπεια την υπερκατανάλωση τροφής. Ειδικά στην περίπτωση, που προσπαθείτε να διατηρήσετε το βάρος σας, το συναισθηματικό φαγητό μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εμπόδιο.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Το άγχος, από την άλλη, απελευθερώνει την κορτιζόλη και το φαγητό μπορεί να μας κάνει να αισθανθούμε καλύτερα, έστω και για λίγο, μιας και προσφέρει ένα τύπο επιβράβευσης και ευχαρίστησης. Ωστόσο, το φαγητό δεν «εξουδετερώνει» στην πραγματικότητα το άγχος.

Για να το αντιμετωπίσετε και να το διαχειριστείτε σωστά δεν πρέπει να ξεχνάτε τα ακόλουθα:

swell adv 2021

Μικρά και συχνά γεύματα

Όσο περισσότερος χρόνος περνάει με το στομάχι σας άδειο, τόσο πιο πιθανό είναι να καταναλώσετε περισσότερο φαγητό από όσο χρειάζεστε, είτε είστε αγχωμένοι είτε όχι. Αντί λοιπόν να τρώτε υπερβολικά μια συγκεκριμένη στιγμή της ημέρας, δοκιμάστε να τρώτε ισορροπημένα γεύματα και σνακ κάθε τρεις έως και τέσσερις ώρες.

kingeight 2021a detorakis adv jul2021< bakaliko lagos

Τα τακτικά χρονικά διαστήματα θα σας βοηθήσουν να ελέγξετε το μέγεθος των μερίδων σας και να περιορίσετε το συναισθηματικό φαγητό.

Εστιάστε στο πιάτο σας

Είναι σημαντικό όταν τρώτε να είστε συνειδητά παρόντες και να μην αφήνετε το μυαλό σας να περιπλανηθεί σε προβλήματα ή άλλες ανησυχίες. Μερικοί εύκολοι τρόποι για να εστιάσετε στο γεύμα σας και να το απολαύσετε, περιλαμβάνουν:

  • Να τρώτε αργά και με σκοπό.
  • Πάρτε μερικές βαθιές ανάσες πριν ξεκινήσετε το φαγητό σας για να εκτονώσετε την ένταση.
  • Αφήστε κάτω τα μαχαιροπίρουνα ανάμεσα στις μπουκιές σας.

Στόχος η ισορροπία

Τα γνωστά comfort foods σίγουρα δεν περιλαμβάνουν τα καρότα ή το μπρόκολο αλλά πιο θερμιδικές τροφές, όπως τα γλυκά ή το φαγητό απέξω.

Οι επιλογές με επιπλέον ζάχαρη και λιπαρά μπορεί να «μουδιάσουν» τα συναισθήματά σας, ταυτόχρονα όμως αυξάνουν απότομα και το σάκχαρο στο αίμα, με αποτέλεσμα να νιώσετε ότι πεινάτε πολύ σύντομα. Στοχεύστε λοιπόν, σε μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε πρωτεΐνη και φυτικές ίνες, καθώς χωνεύονται πιο αργά.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να απολαύσετε ένα γλυκό, είναι όμως σημαντικό να διατηρείτε ισορροπία και μέτρο στις επιλογές σας.










Stream+

Αλλάζουμε την ενημέρωση σας...

Σχετικά άρθρα

Back to top button