ΥΓΕΙΑ

Ταξιδιωτική Ασφάλιση: Όσα πρέπει να γνωρίζετε στην εποχή της πανδημίας

Μπορεί η πανδημία να επηρέασε τον τρόπο, αλλά και τον σκοπό του ταξιδιού, με τις περισσότερες μετακινήσεις να αφορούν σε επαγγελματικούς και όχι λόγους αναψυχής, εντούτοις αναλλοίωτη παραμένει η ανάγκη για ασφάλιση. Ενημερωθείτε!

«Η ταξιδιωτική ασφάλιση κατά κύριο λόγο αποζημιώνει τον ταξιδεύοντα εάν βλαφθεί η υγεία του εξαιτίας ατυχήματος είτε από κάποιο αιφνίδιο, οξύ περιστατικό ασθενείας. Η ασφαλιστική βιομηχανία αποζημιώνει κινδύνους πιθανούς (εάν συμβούν) και βέβαιους (όταν συμβούν). Θεμελιώνεται στη λογική ότι ‘η καλή τύχη των πολλών αποζημιώνει την κακή τύχη των λίγων’. Στο πόσοι ‘καλότυχοι’ απαιτούνται για την κάλυψη ενός ‘παθόντα’ απαντά η αναλογιστική επιστήμη που βασίζεται στην αλήθεια των μεγάλων αριθμών», σχολιάζει στο ygeiamou.gr ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής και προϊστάμενος πωλήσεων, κ. Νίκος Χριστόπουλος.

caffeine adv2020b

Σύμφωνα με τον ίδιο, τη γενικότερη πολιτική αντιμετώπισης της κάθε εταιρείας σχετικά με τον Covid-19 ακολούθησαν και τα προϊόντα ταξιδιωτικής ασφάλισης. «Τα ιατρικά πρωτόκολλα που απαιτούν διαγνωστικές εξετάσεις και επιβάλουν στους ταξιδιώτες συγκεκριμένες συμπεριφορές συνέτειναν, ώστε κάποιοι οργανισμοί να αναλάβουν τον ρίσκο της ανάληψης του κινδύνου. Απαιτήθηκε χρόνος, για να παρθούν αποφάσεις, να προσαρμοστούν, ενδεχομένως, τα ασφάλιστρα και οι όροι στα νέα δεδομένα», εξηγεί.

Εν ολίγοις, τα προϊόντα δεν άλλαξαν. Απλά προστέθηκε η σχετική ρήτρα σε εκείνα τα συμβόλαια που καλύπτουν περιστατικά εξαιτίας του κορωνοιού. Πιο αναλυτικά, πέρα από τα περιστατικά υγείας και την κάλυψη εξόδων για πρωτοβάθμια ή και δευτεροβάθμια περίθαλψη οι λοιπές παροχές ποικίλουν.

neratzoulis neo

Ενδεικτικά:

  • Έκτακτη διακομιδή σε νοσοκομείο
  • Ανακουφιστική οδοντιατρική
  • Υγειονομικός επαναπατρισμός
  • Εισιτήρια έκτακτης επιστροφής
  • Κάλυψη κόστους εισιτηρίων μετάβασης και διαμονής συγγενών που επισκέπτονται τον ασθενή ταξιδιώτη
  • Κάλυψη αποσκευών σε περίπτωση απώλειας, κλοπής, καθυστερημένης παράδοσης από την αεροπορική εταιρεία.

«Τα ασφάλιστρα διαφέρουν από εταιρεία σε εταιρεία. Παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος τους είναι η διάρκεια του ταξιδιού, το κράτος προορισμού, η ηλικία, αλλά και η φύση του ταξιδιού (αναψυχής ή επαγγελματικό)», σημειώνει ο κ. Χριστόπουλος και συνεχίζει: «Ενδεικτικά για ταξίδι επτά ημερών στην Ευρώπη τα κόστη κυμαίνονται περί τα 20 – 25 ευρώ, στις ΗΠΑ περί τα 80 – 90 ευρώ και για τους υπόλοιπους προορισμούς 40 – 45 ευρώ».

Όσον αφορά στις εξαιρέσεις, αυτές είναι οι συνήθεις όπως σε όλα τα συμβόλαια υγείας. Δεν καλύπτονται οι προϋπάρχουσες του ταξιδιού καταστάσεις, εκτός εάν δηλωθούν και τις αποδεχτεί η ασφαλιστική, χρόνιες παθήσεις, επιπλοκές εγκυμοσύνης μετά τον 4ο μήνα κύησης κ.ο.κ.. Εξαιρούνται ακόμη κάποιες αθλητικές δραστηριότητες, οι οποίες κρίνονται ως επικίνδυνες.

«Οι περιορισμοί έχουν να κάνουν με την ηλικία του ταξιδεύοντος και το εάν θα καλυφθεί μόνο για ατυχηματικά περιστατικά. Βεβαίως, τα όρια είναι μεγάλα», προσθέτει ο κ. Χριστόπουλος και καταλήγει: «Άλλος σημαντικός περιορισμός έχει να κάνει με την διάρκεια του ταξιδιού. Ανάλογα με το πρόγραμμα που επιλέγει ο ενδιαφερόμενος μπορεί να ασφαλιστεί το πολύ για τρεις μήνες. Δίνεται η δυνατότητα κάλυψης ταξιδιών μεγαλύτερης διάρκειας, μέχρι ενός έτους υπό προϋποθέσεις (π.χ. σπουδαστές εξωτερικού, μακροχρόνιες επισκέψεις σε ξενιτεμένους συγγενείς).
Σε κάθε περίπτωση, οι ασφαλισμένοι οφείλουν να:

  • Απευθύνονται σε πιστοποιημένους επαγγελματίες διαμεσολαβητές.
  • Απαιτήσουν από τον ίδιο να τους προμηθεύσει το Πληροφοριακό Έντυπο του ασφαλιστικού προϊόντος που τους προτείνεται (IPID). Αυτό περιγράφει συνοπτικά, αλλά με σαφήνεια, τι καλύπτει και τι όχι το προτεινόμενο πρόγραμμα, μαζί με τις επί πλέον προβλεπόμενες από τον Νόμο πληροφορίες.
  • Να δουν τους όρους του προτεινόμενου συμβολαίου και να αποσαφηνίσουν τυχόν απορίες.

Back to top button