ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Μαυρίκιος: Η τεράστια οικολογική καταστροφή – Ορατή ακόμα κι από το διάστημα

Το ατύχημα μπορεί να οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη περιβαλλοντική καταστροφή εάν το πλοίο - του οποίου το φορτίο περιλαμβάνει μαζούτ, πετρέλαιο και λιπαντικό - διαλυθεί περαιτέρω, σύμφωνα με πηγές.

Το έθνος του Μαυρίκιου στον Ινδικό Ωκεανό βρίσκεται στο χείλος μιας περιβαλλοντικής καταστροφής μετά από την πρόσκρουση φορτηγού πλοίου σε κοραλλιογενή ύφαλο στα τέλη Ιουλίου, ένα ατύχημα που οδήγησε σε μεγάλη διαρροή πετρελαίου ορατή ακόμα και από το διάστημα.

Σύμφωνα με το Live Science, το ατύχημα μπορεί να οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή εάν το πλοίο – του οποίου το φορτίο περιλαμβάνει μαζούτ, πετρέλαιο και λιπαντικό – διαλυθεί περαιτέρω, σύμφωνα με πηγές.

caffeine adv2020b

Το πλοίο, το ιαπωνικό MV Wakashio, χτύπησε σε κοραλλιογενή ύφαλο στα νοτιοανατολικά παράλια του Μαυρίκιου, κοντά στο Pointe d’Esny, στις 25 Ιουλίου. Τις πρώτες εβδομάδες, εμφανίστηκε ρωγμή στο κύτος του, που σημαίνει ότι το φορτίο του πλοίου είναι σε κίνδυνο.

Το φορτίο περιλαμβάνει 4.229 τόνους (3.894 μετρικούς τόνους) καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, 228 τόνους (207 μετρικούς τόνους) ντίζελ και 99 τόνους (90 μετρικούς τόνους) λιπαντικού πετρελαίου, το οποίο μεταφέρει το πλοίο από την Κίνα στη Βραζιλία , σύμφωνα με ινδικό ιστότοπο ειδήσεων.

neratzoulis neo

«Είναι η πρώτη φορά που αντιμετωπίζουμε καταστροφές αυτού του είδους και δεν είμαστε επαρκώς εξοπλισμένοι για να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα», δήλωσε ο Sudheer Maudhoo, υπουργός Αλιείας του Μαυρίκιου στους New York Times.

Η διαρροή δεν συνέβη αμέσως. Το MV Wakashio «κόλλησε» στο σημείο που συγκρούστηκε με την κοραλλιογενή ύφαλο, περίπου 2 μίλια (3,2 χιλιόμετρα) από την ακτή του Μαυρίκιου. Αφού το πλοίο έμεινε προσαραγμένο, το πλήρωμά του το εγκετέλειψε με ασφάλεια.

Έκτοτε, οι προσπάθειες σταθεροποίησης του πλοίου και άντλησης του πετρελαίου έχουν αποτύχει, ενώ τα κύματα του Ινδικού Ωκεανού χτυπούν το πλοίο, δήλωσε ο Maudhoo και ο υπουργός Περιβάλλοντος Kavy Ramano στη Guardian.

Οι εικόνες της πετρελαιοκηλίδας καταγράφηκαν από δορυφόρους που της Maxar Technologies. Αυτές οι εικόνες, που ελήφθησαν το πρωί της 7ης Αυγούστου, δείχνουν τεράστιες κηλίδες από μαύρο λάδι.

Η Nagashiki Shipping, η εταιρεία που κατέχει το MV Wakashio, δήλωσε ότι οι προσπάθειες διάσωσης ήταν σε αναμονή λόγω κακών θαλάσσιων συνθηκών, αλλά ότι παρακολουθεί την κατάσταση, όπως ανέφερε η Guardian.

Η τοποθεσία της διαρροής, Pointe d’Esny, είναι μια περιβαλλοντικά ευαίσθητη περιοχή που προστατεύεται βάσει διεθνούς συνθήκης για τη διατήρηση και την αειφόρο χρήση των υγροτόπων, γνωστή ως Σύμβαση Ramsar για τους υγρότοπους διεθνούς σημασίας.

ap mavrikios mauritius

Η περιοχή είναι επίσης κοντά στο Blue Bay Marine Park, τουριστικό προορισμό, σύμφωνα με το Swaddle.

Αρκετές ομάδες προσπαθούν να σταματήσουν τη ροή του υγρού φορτίου από το βυθισμένο πλοίο. Αυτές περιλαμβάνουν την Εθνική Ακτοφυλακή του Μαυρίκιου, την εταιρεία περιβαλλοντικών υπηρεσιών Polyeco και το γαλλικό νησί της Ρεϋνιόν.

Αυτή η διαρροή πετρελαίου «είναι πιθανότατα μια από τις πιο τρομερές οικολογικές κρίσεις που έχουν δει ποτέ στη χώρα», δήλωσε η Greenpeace Africa την Παρασκευή (7 Αυγούστου), σύμφωνα με το Bloomberg Green.

Αυτή δεν είναι η μόνη διαρροή πετρελαίου που συνέβη το 2020. Τουλάχιστον οκτώ άλλες μεγάλες διαρροές έχουν συμβεί μέχρι στιγμής φέτος, σύμφωνα με έναν κατάλογο στη Wikipedia. Αυτή η λίστα περιλαμβάνει την καταστροφή της 29ης Μαΐου, όταν η Ρωσία κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης μετά από διαρροή 22.000 τόνων (20.000 μετρικούς τόνους) πετρελαίου στον Αρκτικό Κύκλο, καθιστώντας το μία από τις μεγαλύτερες πετρελαιοκηλίδες στη σύγχρονη Ρωσία.

Back to top button