ΕΛΛΑΔΑ

Σε «ρυθμούς» 2ου lockdown τα σούπερ μάρκετ



Kατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown τα σούπερ μάρκετ είδαν τον τζίρο τους αυξάνεται κατακόρυφα, τις πωλήσεις προϊόντων προστασίας και προσωπικής υγιεινής αλλά ορισμένων τροφίμων να καταγράφουν ρεκόρ και τις online παραγγελίες να εκτοξεύονται.

Στελέχη του κλάδου εκτιμούσαν ότι σε ένα δεύτερο lockdown η συμπεριφορά των καταναλωτών θα είναι περισσότερο ήπια καθώς θα ήταν προετοιμασμένοι από την προηγούμενη εμπειρία ενώ και το διαθέσιμο εισόδημα το δεύτερο εξάμηνο του έτους πιο περιορισμένο.

mechanical adv 2021

apostolakis adv 2

Μία εβδομάδα μετά την επιβολή του lockdown (η Θεσσαλονίκη και οι Σέρρες είχαν προηγηθεί μερικές μέρες νωρίτερα) πηγές από τις μεγάλες αλυσίδες σημειώνουν στο insider.gr ότι τις πρώτες μέρες της ανακοίνωσης των μέτρων παρατηρήθηκε μια σημαντική αύξηση των πωλήσεων στα φυσικά καταστήματα και παράλληλα μεγάλη άνοδος στις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Πηγές της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας Μασούτης σημείωναν στο insider.gr ότι τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και στις ηλεκτρονικές παραγγελίες καταγράφηκε σημαντική αύξηση της τάξεως του 30-40% την εβδομάδα της ανακοίνωσης των νέων μέτρων.

swell adv 2021

Αντίστοιχα πηγές της αλυσίδας My market τονίζουν ότι στο eshop της εταιρείας, το αυξημένο πελατολόγιο του πρώτου lockdown είχε διατηρηθεί και οι πωλήσεις σημειώθηκαν αυξημένες ακόμα και την καλοκαιρινή περίοδο, συγκρινόμενες με αντίστοιχες περιόδους προηγούμενων ετών. Παρόλα αυτά, όπως επισημαίνουν, το δεύτερο lockdown έρχεται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τις online παραγγελίες. Συγκρίνοντας την εβδομάδα προ lockdown με τη τρέχουσα πρώτη βδομάδα lockdown οι πωλήσεις διπλασιάστηκαν και το μέσο καλάθι αυξήθηκε κατά 19%. Στις top κατηγορίες ζήτησης ανήκουν τα κατεψυγμένα, η φροντίδα για το μωρό, τα ζυμαρικά και τα προϊόντα οικιακής φροντίδας όπου σημείωσαν έως και 5πλάσια ζήτηση.

kingeight 2021a detorakis adv jul2021< bakaliko lagos

Αύξηση των Οnline παραγγελιών καταγράφεται και στις υπόλοιπες αλυσίδες, οι οποίες το προηγούμενο διάστημα είχαν προχωρήσει σε σημαντική ενίσχυση των αντιστοίχων υπηρεσιών τους αλλά και σε συνεργασίες με πλατφόρμες παράδοσης φαγητού και εταιρείες κούριερ.

Υπενθυμίζεται ότι στο lockdown της Άνοιξης η ραγδαία άνοδος των ηλεκτρονικών πωλήσεων είχε οδηγήσει σε αναμονές ρεκόρ  ακόμη έως και ενός μήνα για τις παραδόσεις. Σήμερα μετά και τις νέες επενδύσεις στις οποίες προχώρησαν οι αλυσίδες, σε κάποιες περιπτώσεις παρατηρείται μικρή αναμονή 2-3 ημερών για τις παραγγελίες που συνήθως παραδίδονταν αυθημερόν.

Η κίνηση στα φυσικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ πάντως άρχισε να ομαλοποιείται σχετικά γρήγορα και να επιστρέφει σε ομαλά επίπεδα μετά τις πρώτες μέρες.

Τι άλλαξε στα σούπερ μάρκετ

Αν και η άνοδος των πωλήσεων σε προϊόντα ατομικής υγιεινής όπως μάσκες, αντισηπτικά, υγρά μαντηλάκια, απολυμαντικά επιφανειών και τρόφιμα όπως ρύζι, όσπρια, άλευρα συνεχίζεται και στο δεύτερο lockdown, η διαφορά σε σχέση με το lockdown της άνοιξης είναι ότι από την Τετάρτη τα σούπερ μάρκετ δεν μπορούν, με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης, να πωλούν προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης, όπως για παράδειγμα ρούχα, παπούτσια και παιχνίδια έως το τέλος των περιοριστικών μέτρων.

Τα σούπερ μάρκετ προσάρμοσαν από την πρώτη μέρα τα ράφια τους, με ειδικές σημάνσεις και βάζοντας «απαγορευτικό» στα προϊόντα που δεν επιτρέπεται να διαθέτουν στους καταναλωτές μέχρι το τέλος του lockdown.

Επιπλέον, από την Παρασκευή τέθηκε σε ισχύ το νέο ωράριο λειτουργίας τους λόγω της απαγόρευσης κυκλοφορίας από τις 9 το βράδυ έως τις 5 το πρωί και έτσι κλείνουν πλέον στις 8.30 το βράδυ.

Υπενθυμίζεται ωστόσο ότι οι υπηρεσίες delivery για σούπερ μάρκετ (όπως και για μίνι μάρκετ) συνεχίζεται κανονικά, ακόμη και τις ώρες που ισχύει η απαγόρευση της κυκλοφορίας.

Δεν αυξάνουν τις δαπάνες οι καταναλωτές

Οι καταναλωτές από την πλευρά τους πάντως ενώ φαίνεται ότι επιστρέφουν στις συνήθειες που είχαν αποκτήσει εν μέσω του πρώτου lockdown, όπως για παράδειγμα, αύξηση της μαγειρικής σπίτι, περιορισμό των παραγγελιών delivery, δεν είναι διατεθειμένοι να αυξήσουν τις δαπάνες τους σε τρόφιμα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, οι καταναλωτές εκτιμούν ότι δεν θα επηρεαστούν καθόλου οι δαπάνες σε τρόφιμα, ενώ θα μειωθούν σε ένα μικρό βαθμό (4%)οι συνολικές δαπάνες τους σε αγορές από το σουπερμάρκετ, είτε γιατί σε κάποια είδη η δαπάνη είναι ήδη επαρκώς υψηλή, είτε λόγω οικονομικών δυνατοτήτων.

Αυξητική τάση της τάξεως του 29% αναμένεται, σύμφωνα με την έρευνα, να εμφανίσουν ωστόσο οι δαπάνες για προϊόντα προστασίας όπως μάσκες, αντισηπτικά, γάντια κλπ. Αυξητικά κατά 6%, τέλος, αναμένεται να κινηθούν και τα είδη καθαρισμού και οικιακής φροντίδας, λόγω του μεγαλύτερου χρόνου παραμονής στο σπίτι.










Stream+

Αλλάζουμε την ενημέρωση σας...

Σχετικά άρθρα

Back to top button