Macrame-Voulisma
Karnagians Toyland - Jumbo Ποτηράκι

BOX Cafe
ΕΛΛΑΔΑ

Πότε θα πετάξουν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα;

GMG

SKALA

LE DELICE Γραφανάκη Καίτη Kosa

Πόσος καιρός θα χρειαστεί για να μετατραπεί μια νησιωτική χώρα όπως η Ελλάδα σε «Μαλδίβες της Ευρώπης», μια χαρακτηριστική φράση που είχε ειπωθεί παλαιότερα, με τη σταδιακή οικοδόμηση ενός πλήρους και βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων;

Οι μηχανές τους εξακολουθούν να «ζεσταίνονται», πότε όμως θα αρχίσουν τελικά να πετούν τα υδροπλάνα;

DROP Cafe Palermo TECH HUB

Η τελευταία ερώτηση έχει τεθεί αρκετές φορές από πολύ κόσμο που το λιγότερο θα ήθελε να ζήσει την εμπειρία μιας τέτοιας πτήσης, ακόμα και αν δεν είναι σε θέση να γνωρίζει το μέγεθος των προοπτικών τις οποίες μπορεί να προσφέρει το νέο μεταφορικό μέσο, χωρίς ως τώρα να έχει δοθεί η απάντηση στην πράξη.

Φαίνεται ότι η ώρα αυτή καλώς εχόντων πλησιάζει, αν όχι μέσα ούτε και σε αυτό το καλοκαίρι, πιθανότατα από φθινόπωρο – σε πιλοτικό στάδιο, με την επιτάχυνση των διαδικασιών για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων να διατηρεί ένα αισιόδοξο κλίμα…

Mechanical Solutions

Τεντοτεχνική

Οι καθυστερήσεις και τα διάφορα γραφειοκρατικά και μη εμπόδια των τελευταίων -όχι λίγων- ετών δεν έβαλαν «φρένο» στα σχέδια των ανθρώπων οι οποίοι προσπαθούν να τρέξουν το μεγάλο project, ούτε τους απογοήτευσαν.

Αντίθετα, το επενδυτικό ενδιαφέρον παραμένει ισχυρό και οι εμπλεκόμενοι επιχειρηματίες ανεβάζουν τον πήχη του συνολικού budget για το νέο κλάδο των αερομεταφορών σε ύψος μερικών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, για τα προσεχή χρόνια.

Zuper Service

Τις προηγούμενες ημέρες έγινε γνωστό εκ μέρους των εταιρειών Grecian Air Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια, ότι στην πλήρη ανάπτυξη της η επένδυση τους υπό την «ομπρέλα» του επενδυτικού group γερμανικών και ελβετικών συμφερόντων που ανήκουν, θα ξεπεράσει τα 180 εκατ. ευρώ (η μεν είναι αεροπορική, η δε εξειδικεύεται στην μελέτη, κατασκευή, αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίων).

Αν συνυπολογισθεί το γεγονός ότι και η Helenic Seaplanes μιλά, από την πλευρά της, για ένα πλάνο άλλων 200 εκατ. ευρώ τουλάχιστον σε βάθος χρόνου για την αγορά ενός αντίστοιχου στόλου αμφιβίων σκαφών και την δημιουργία υδατοδρομίων, γίνεται αντιληπτό ότι οι συνολικές επενδύσεις που αφορούν το μέλλον των πτήσεων με υδροπλάνα στην Ελλάδα και βρίσκονται «σε φάση αναμονής» φθάνουν κοντά στα 400 εκατ. ευρώ, με τάση να υπερβούν αυτήν την πρόβλεψη.

Πόσο μάλλον, αν εισέλθει σε επόμενο χρόνο -όταν, ίσως, θα υπάρχει ένα πιο εκτενές δίκτυο υδατοδρομίων– και 3ος «παίκτης» στην ελληνική αγορά, ως προς το πτητικό σκέλος των δραστηριοτήτων.

Ένα τέτοιο ενδεχόμενο εξετάζει ήδη και η Trans Maldivian Airways, απεσταλμένοι της οποίας προχώρησαν σε διευρευνητικές επαφές και επιθεώρησαν ένα από τα λίγα ως τώρα αδειοδοτημένα ελληνικά υδατοδρόμια, αυτό της Κέρκυρας, προκειμένου να διαπιστώσουν την ποιότητα των υποδομών, σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ του newmoney.

Πρόκειται για την επιχείρηση του κλάδου με τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο, αποτελούμενο από περίπου 60 υδροπλάνα η οποία εδρεύει στις εξωτικές Μαλδίβες και επιδιώκει ένα γενικότερο restart, καθώς δέχθηκε και αυτή σοβαρό πλήγμα όταν λόγω της πανδημίας ο τουρισμός επηρεάσθηκε σε όλο τον πλανήτη και διακόπηκαν τα ταξίδια.

Η είδηση έχει επιβεβαιωθεί μάλιστα -σε μεταγενέστερο χρονικό διάστημα- από ξένα εξειδικευμένα media, που επικαλέσθηκαν και σχετική δήλωση εκπροσώπου της συγκεκριμένης εταιρείας…

Παρεμβάσεις και επιτάχυνση διαδικασιών

H επανεκκίνηση του τουρισμού μετά από δυο χρόνια πανδημίας αναπόφευκτα συνδέεται άμεσα με τις προσδοκίες των επιχειρηματιών και επενδυτών του τομέα των υδροπλάνων, ιδιαίτερα από την στιγμή που ανοίγονται και προοπτικές συνεργιών με resorts και ξενοδοχεία, κρουαζιέρα και αεροπορικές εταιρείες.

Το νέο –για την Ελλάδα- μέσο υπόσχεται, ωστόσο, να αλλάξει σε ευρύτερο βαθμό τον χάρτη των μεταφορών, παρέχοντας την διασύνδεση της νησιωτικής με την ηπειρωτική χώρα εξυπηρετώντας τις ανάγκες των κατοίκων, αλλά και την δυνατότητα στήριξης άλλων κλάδων (υγεία, real estate κ.ά.).

Βασικό ζητούμενο, η επιτάχυνση των διαδικασιών για την αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία περισσότερων υδατοδρομίων, έτσι ώστε να επιταχυνθούν τόσο ο πιο μακροπρόθεσμος στόχος της ανάπτυξης ενός πλήρους πανελλαδικού δικτύου από 140-150 σε μια πενταετία σε λιμάνια, λίμνες, μαρίνες κ.α., όσο και ο βραχυπρόθεσμος αυτής ενός πρώτου επιμέρους δικτύου από minimum 6-7 για να ξεκινήσουν οι πρώτες πτήσεις.

Όπως αναφέρεται από ανθρώπους των εταιρειών, με τις τελευταίες παρεμβάσεις που δρομολογεί το υπουργείο Μεταφορών αναμένουν να ξεπεραστεί κάθε εμπόδιο στην ανάπτυξη υδατοδρομίων.

Επιπλέον, με πρόσφατη τροπολογία, επιτρέπονται και τακτικά δρομολόγια υδροπλάνων μέσω υδάτινων πεδίων και όχι μόνο πτήσεις τσάρτερ.

Ένα άλλο πρόβλημα είναι η εκτίναξη των τιμών στα καύσιμα, με τη λύση της χρήσης ηλεκτρικών κινητήρων να έχει πέσει στο τραπέζι…


- Ακολουθήστε το cna.gr στο Google News για όλες τις τελευταίες εξελίξεις.
- Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Κρήτη, την Ελλάδα και όλο τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, με εγκυρότητα και αξιοπιστία, στο cna.gr
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Facebook
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Twitter
- Ακολουθήστε το cna.gr στο YouTube
- Ακολουθήστε το cna.gr στο Instagram


Οροι ανάγνωσης

Yiannis Jewellery

Σχετικά άρθρα

Back to top button